הנראות לא פחות חשובה

פרמטרים לבחירת עגלה לתינוק

אחת הבחירות הגדולות והחשובות של הורים צעירים היא עגלה לתינוק. יש כל כך הרבה פרמטרים שצריך להתחשב בהם, כל כך הרבה שיקולים שצריך לקחת. כל הורה לעתיד מוצא את עצמו, בשלב כזה או אחר, עוצר הורים עם עגלה ברחוב ושואל אם הם מרוצים מהעגלה שהם דוחפים. אספתי עבורך את השיקולים החשובים ביותר בעיניי, לפני שתוציא את מיטב כספך, בבחירת עגלה לתינוק.

  • משקל העגלה. חשוב שהעגלה תהיה קלה לסחיבה. בעיקר אם האמא היא זו שתהיה עם העגלה רוב הזמן, חשוב שזו תהיה עגלה שיהיה לה קל להרים ולהכניס לתא המטען של האוטו בעצמה, או לסחוב, אם צריך.
  • גודל העגלה. חשוב מאוד שהעגלה תיכנס לתא המטען של הרכב, לכן כשבאים לבחור עגלה כדאי לקפל אותה ולראות את הגודל שלה מקופלת, על מנת לוודא שהיא אכן נכנסת לתא המטען בקלות, גם אם הוא לא ריק לגמרי. בנוסף, חשוב למדוד אותה מבחינת רוחב, לראות אם היא נכנסת במעלית במידה ואתם גרים בבית קומות, או אם יש לכם כניסה צרה לבית. גודל העגלה חשוב כפליים, אם מדובר בעגלת תאומים.
  • גלגלי העגלה. חשבו איפה אתם נמצאים מרבית הזמן, בעיר? בשטח? האם אתם משפחה שאוהבת לטייל? אם כן, כדאי לחפש עגלה עם גלגלים נוחים לתנאי שטח. כן, יש כאלה. לעומת זאת, אם אתם גרים בעיר, כדאי שתשקיעו בעגלה נוחה לסיבוב עירוני עם גלגלים שלא יעמיסו על משקל העגלה ולא יוסיפו לגודל שלה.
  • קיפול נח. חשוב שהעגלה שתרכשו תהיה עגלה נוחה לקיפול ופירוק, כי רוב הפעמים הפעולות האלה נעשות עם תינוק צורח על הידיים, או לחילופין תינוק ישן על הידיים שלא תרצו להעיר. לכן, חשוב שזו תהיה עגלה שמתקפלת מהר ובנוחות, בלי טריקים שיטריפו אתכם ושישגעו את הסבתא, כשתבוא לשמור על הנכד או הנכדה.
  • עגלה מותאמת לשלבי ההתפתחות של התינוק. עגלות הן לא מוצר שמחליפים על בסיס חודשי, ולכן כדאי להשקיע קצת יותר בעגלה שאפשר להוציא ממנה את האמבטיה עם הזמן. כזו שהופכת לטיולון כאשר הילד מתיישב. כך תחסכו לעצמכם לקנות עגלה וטיולון חדשים עם כל שלב התפתחותי של התינוק.
  • נראות. אין ספק שנראות היא גם חלק חשוב, אם כי לא הכי חשוב בבחירת העגלה. כיום יש לא מעט דגמים וצבעים ועיטורים על גבי עגלות, אשר מטים את הכף אצל לא מעט הורים, ומהווים שיקול חשוב בבחירת עגלה. אם המחיר לא משחק אצלכם תפקיד ואתם יכולים להשקיע בעגלה, אין כל מניעה לרכוש עגלה שתראה טוב. אך, אם יש תקציב מסוים לעגלה, ומדובר פה על שיקול לא חשוב במיוחד, בכל חברת עגלות תמצאו עגלה שתענה על כל הפרמטרים הקודמים וגם תהיה יפה ותמצא חן בעיניכם.
    נוחות, והתאמה לשלבי ההתפתחות

    נוחות, והתאמה לשלבי ההתפתחות
    צילום: אלעד סגולי

  • מחיר עגלת התינוק. אין ספק שאם יש תקציב חופשי, אפשר להתפרע. ויש עגלות שמגיעות ל6000 ₪ ואף יותר, עם כל מיני תוספות. אבל, אם יש תקציב מוגבל, רצוי לעשות סקר ולהשוות מחירים. לעיתים יש מבצעים טובים ברשתות מסוימות, וניתן לרכוש עגלה משומשת במצב מעולה דרך אתרי יד שניה.
  • תו תקן ואיכות. מאוד חשוב להקפיד לקנות עגלה שעומדת בתו התקן הישראלי ומורשית לשיווק פה בארץ. רצוי ועדיף לקנות עגלה של חברה מוכרת וברשת מוכרת, למקרה שאם משהו חלילה יקרה, יהיה לכם לאן לפנות. אבל, אם אתם מתפתים לקנות באינטרנט או לייבא עגלת תינוק מחו”ל, קחו בחשבון שלא מדובר בעגלה שבטוח מוכרת פה, וכדאי לבדוק טוב טוב את המפרט שלה לפני שמזמינים.

עכשיו, כשהחלטתם, אל תחשבו שתנוחו על זרי הדפנה. אני מבטיחה לכם שבכל טיול בגינה, אתם תפזלו לעבר עגלות אחרות ולא תצליחו שלא לשאול ‘אתם מרוצים מהעגלה שלכם?’. לכן, כדאי שתעברו על כל הפרמטרים שציינתי, עשו סקר שוק מקיף, ובחרו את העגלה שתהיו הכי מרוצים ממנה.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!