סקס בהריון

סקס במהלך ההריון

אנשים רבים נוטים לוותר על סקס במהלך ההריון מכל מיני סיבות וחבל שכך. מדובר בתקופה יחסית ארוכה ולאחריה גם ישנה תקופה שאסור לבצע כל פעילות מינית, ולאחר מכן קשה למצוא זמן עם התינוק החדש. כל עוד ההריון תקין ואין איסור מהרופא, אין שום סיבה להימנע מסקס בהריון, אלא דווקא להפך. יכול להיות שהאישה מרגישה קצת פחות מושכת בגלל השינויים שעוברים עליה ועל גופה, ויכול להיות שהגבר קצת נלחץ מהבטן שמופיעה מולו, אבל באמת שאם שמים לרגע את המחשבה בצד ומתעלמים מהבטן, אפשר להנות מסקס בצורה טובה במהלך כל ההריון, מהרגע שנכנסים להריון (ברוב הפעמים על ידי סקס…) ועד הלידה (אגב, סקס יכול גם לזרז לידה לקראת הסוף…).

 

סקס במהלך ההריון

אפשר ורצוי להתגבר על המכשולים, המנטליים או הפיזיים, אם ישנם ולעשות סקס טוב גם בזמן ההריון:

  1. סקס בהריון

    סקס בהריון

    גוונו בתנוחות. מהרגע שהבטן גדלה, זה קצת לא נח. הגוף משתנה והכל משתנה יחד איתו. אך כמו שאת מוצאת תנוחות שונות לשבת ולישון בהן, כך גם תמצאי תנוחה שנח לך ונעים לך לעשות בה סקס, ולא חסרות תנוחות כאלה. ברגע שיהיה לך נח, הסיטואציה תהיה נעימה יותר. לכן חשוב שתרגישי בנח. אל תחשבי על גודל הבטן או איך שאת נראית. אם צריך, עצמי עיניים או כבי את האור וחשבי על יחסי המין שקיימתם לפני שנכנסתם להריון או על כל דבר שיכניס אותך לאווירה המתאימה.

  2. כנסו לאווירה יחד. בהריון יכולים להיות מצבים שלא נח לך בהם. חם ודביק וכבד ומגרד ולא חסר… ארגנו את האווירה שתהיה רגועה ולא לחוצה בזמן שנח לשניכם, בטמפרטורה נעימה במיטה, בתנוחה נעימה, בזמן ששניכם נינוחים ונעים לכם. שימו מוזיקה רומנטית ברקע, עמעמו את האורות ועשו לכם ערב רומנטי משלכם.
  3. יש עוד דברים חוץ מחדירה. אם חדירה לא נעימה או לא נוחה, או פשוט לא יכולה להתקיים בזמן ההריון מכל סיבה שהיא, בצעו דברים אחרים. אפשר לגוון ולהתחיל בעיסוי נעים ולהמשיך ולעשות זה לזו נעים עד שכל אחד מבני הזוג מגיע לפורקן, גם בלי חדירה.
  4. אל תדאגו. העובר לא מרגיש, לא יודע, ובטח שלא מבין. אם ההריון תקין והרופא לא הנחיה אחרת, זה לא מסוכן ולא יפגע בו בשום צורה. ניתן לקיים יחסי מין עד סוף ההריון ללא חשש שהדבר מזיק או מציק לעובר. גם אם הוא יזוז תוך כדי ברחם, זה לא כתוצאה מיחסי המין. לקראת סוף ההריון יש הטוענים שסקס מזרז לידה, שכן האורגזמה הנשית גורמת להתכווצויות שיכולות לגרום לצירים, והזרע של הגבר יכול לגרום לפתיחה. עם זאת, זה לא יגרום לתפיחה וזירוז במהלך הריון תקין, כשהאישה עוד לא נמצאת בלידה או מתקרבת לכך, וגם ברוב הפעמים אותה אישה תצטרך לקבל זירוז וסקס לא יעזור.
  5. תחייבו את עצמכם לעשות סקס. מה זה אומר בעצם? זה אומר לא לוותר. כי אם תוותרו עכשיו, יעברו תשעה חודשים ולא תקיימו יחסי מין בהריון ואז עוד חודש וחצי לאחר הלידה, ואז חופשת לידה, ואז מתחילים התירוצים שלא נגמרים… עכשיו תחשבו על זה רגע ותשאלו את עצמכם – האם אתם באמת רואים את השנה הקרובה עוברת ללא קיום יחסי מין בכלל?! אם אתם לא מצליחים לעשות את זה לבד, פנו לייעוץ מקצועי, מכיון שאם תתחילו להזניח את עניין יחסי המין, יהיה כמעט בלתי אפשרי לחזור לכך לאחר מכן.

לסיכום, קיום יחסי מין הוא צורך טבעי ורצוי של שני אנשים שאוהבים, גם אם זה פתאום לא מסתדר לכם בראש שאישה בהריון תעשה סקס, או שאפילו תהנה ממנו, או שאתם מרגישים מוזר בתור הורים שאתם מקיימים יחסי מין, או כל סיבה אחרת שאינה רפואית שמונעת מכם לקיים יחסי מין – דברו על זה. עבדו על זה ועשו הכל כדי לשמור על שגרה. זה לא אומר שצריך לקיים יחסי מין באותה תדירות כמו לפני ההריון, אבל בהחלט רצוי לשמור על השגרה ולא להימנע מקיום יחסים.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!