ציפורני התינוק אחרי גזירה

גזירת ציפורניים לתינוק

אחת הפעולות שמפחידות רבים מההורים לתינוק קטן, היא גזירת ציפורניים לתינוק. לא מעט הורים חוששים מפעולת הגזירה ואינם מרגישים שזה בטוח לגזור ציפורניים לרך הנולד, בעיקר כשמדובר בתינוק בן כמה ימים בלבד.

אנשי מקצוע רבים ממליצים שלא לגזור ציפורניים לתינוק בן חודש או פחות. ובכל זאת, כאשר הציפורניים של התינוק שורטות את עורו העדין, מה ניתן לעשות?! כשאין ברירה וצריך, כיצד גוזרים לתינוק ציפורניים? איך גוזרים ביעילות את הציפורניים לטובתו האישית של התינוק?!

 

כאשר התינוק נולד הציפורניים שלו נחשבות רכות, אך עם זאת העור של התינוק מאד עדין. לכן, גם אם ציפורניו רכות, הן עדיין שורטות את עורו, בעיקר כאשר התינוק עדיין לא יודע לשלוט כמו שצריך על תנועות גפיו. לכן חשוב לדעת מתי וכיצד גוזרים ציפורניים לתינוק.

 

לגזור את הציפורנים של התינוק

ציפורני התינוק אחרי גזירה

ציפורני התינוק אחרי גזירה

כאמור, לתינוק עד גיל חודש עדיין לא מומלץ לגזור ציפורנים, משום שהציפורניים בגיל הזה עדיין רכות ועדינות מידי ויהיה מאוד לא פשוט לגזור אותן בדייקנות המתחייבת. אם בכל זאת הציפורניים של התינוק שורטות אותו, אפשר לשייף את ציפורניו בעדינות עם בד רך או מגבת, או לרכוש כפפות מיוחדות לכיסוי כפות ידיו של התינוק, לפחות לחודש הראשון. לאחר חודש מהלידה, ניתן להתחיל בפעולת גזירת ציפורני התינוק, כשהציפורניים כבר התחזקו מעט.

 

בחירת מספרים לגזירת ציפורני התינוק

על מנת להתחיל בפעולת הגזירה, חשוב לדעת באילו מספריים משתמשים לגזירת הציפורניים. יש לרכוש מספרים מיוחדות לגזירת ציפורני תינוק. אפשר למצוא בכל בית מרקחת מספריים קטנות בעלות קצוות מעוגלים שאינן צובטות את העור ומתאימות לגזירת ציפורניים. בנוסף כאדי גם להצטייד בקוצץ ציפורנים קטן המתאים לתינוקות וזאת עבור הקצוות הקטנים שנותרים בצדי הציפורן.

 

תזמון גזירת הציפורנים

תזמון גזירת הציפורנים חשוב מאד בקרב תינוקות, משום שיש לבצע את גזירת הציפורנים בזמן שהתינוק רגוע ולא זז יותר מידי. הזמן הטוב ביותר לגזירת ציפורניים הוא בזמן שהתינוק ישן או שקוע באכילה. כאשר התינוק אוכל או ישן הוא אינו מודע למתרחש סביבו ואינו זז יותר מידי. לפני שמתחילים בגזירת הציפורניים יש לוודא שגופו של התינוק רפוי ונינוח. אם מדובר בפעוט, תזמון טוב לגזירת ציפורניו יכול להיות כשהפעוט יושב מול הטלוויזיה ושקוע בה. חשוב לגזור את הציפורניים מיד אחרי שהתינוק יצא מהאמבטיה, מפני שאחרי האמבטיה הציפורניים רכות ולחות יותר, כך שיהיה יותר קל ונוח לגזור אותן.

 

פירוט פעולת גזירת הציפורניים לתינוק

יש לתפוס את אצבעות התינוק באסרטיביות. חשוב לתפוס את אצבעות התינוק בחוזקה יחסית ולא בחשש, וזאת כדי שתהיו מוכנים לכל תזוזה, כמו קפיצה פתאומית, של התינוק שעלולה לגרום לחתך באצבעו. עוד יש לשדר לתינוק כי אתם בטוחים במה שאתם עושים ולא חוששים. אסרטיביות בגזירת הציפורניים היא שם המשחק.

כיוון הגזירה של הציפורן. את ציפורן התינוק יש לגזור תוך כדי מעקב אחרי הכיוון הטבעי שלה. את הציפורניים גוזרים בצורה מעוגלת, לא ישרה, וזאת על מנת שלא ייווצרו קצוות חדים של ציפורן בצדדים.

הכינו צמר גפן ב’סטנד ביי’. חשוב להכין לידכם צמר גפן לכל מקרה של חתך בעור התינוק. לעיתים, עד כמה שתתאמצו לא לפצוע, התינוק יכול להיחתך בעת גזירת הציפורניים. פיסת צמר הגפן על החתך, תעצור מהר את הדם. אם הדם לא עוצר, או שהפציעה נראית חמורה, יש לגשת לקבלת טיפול רפואי. חשוב לא להדביק פלסטר על החתך, מכיוון שהתינוק יכול לבלוע את הפלסטר ולהיחנק ממנו!

גזרו את הציפורניים ברגליים. אל תשכחו לגזור לתינוק גם את הציפורניים ברגליים. אולי יהיה לכם קצת יותר קשה לגזור אותן, אבל תוכלו להתנחם בכך שציפורניים ברגליים צומחות לאט יותר וזקוקות לגזירה לעיתים רחוקות יותר.

לאחר גזירת הציפורניים של התינוק, מומלץ לשייף אותן באמצעות מגבת רכה על מנת למנוע חתכים. הדגש הוא לגזור את הציפורניים אך ורק באמצעות מספריים מיוחדות לתינוקות ועל ידי קוצץ מיוחד, ולא באמצעות מספריים שאינן מתאימות לתינוקות או ע”י קוצצים של מבוגרים. בטח ובטח שלא לגזוז את הציפורניים באמצעות השיניים או כל אמצעי אחר. שימו לב שגזיזת ציפורניים באמצעים שאינם מותאמים לתינוקות עלולים לגרור זיהומים!

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!