איך לחסוך כסף לילדים?

תכנית חיסכון לילדים

‘ילדים זה שמחה’ נוהגים לומר במחוזותינו. כשנולד תינוק זו באמת ברכה, ויחד עם התינוק, לרוב, נולדים מחדש גם זוג הורים מאושרים מאין כמותם. אבל עם אותה שמחה גם באות לא מעט חששות, מעבר לדאגה לשלומו של התינוק, לבריאותו והתפתחותו התקינה, יש את הדאגה הכלכלית.

שמעתי על הרבה זוגות שלאחר החתונה דוחים את הבאת הילד לעולם משיקולים כלכליים וכספיים, והדבר בהחלט ניתן להבנה. כאשר מצטרף תינוק למשפחה ההוצאות גדלות, בעיקר בשנים הראשונות לחייו של הילד. מעבר להוצאות הראשוניות המוכרות של חיתולים, בקבוקים, מוצצים, בגדים, ולאחר מכן – גנים ובתי ספר, כבר מהרגע הראשון שמצטרף הצאצא החדש למשפחה מתחילים ההורים לדאוג לרווחת הילדים שלהם. מטבע הדברים, ההורים רוצים להעניק לכל ילד נקודת פתיחה כלכלית טובה לחייהם הבוגרים. הרי הם גדלים כל כך מהר ותכף יסיימו צבא ירצו לטייל, ללמוד, להתמסד ולרכוש בית לעצמם, ולשם כל אלו צריך כסף ולא מעט.

הדרך הטובה ביותר להעניק לילדים שלנו ביטחון כלכלי היא להתחיל לחסוך להם כבר מהרגע שנולדו, או מגיל צעיר מאוד, ועד לגיל שבו יזדקקו לכסף לצורך לימודים, טיול בחו”ל, פתיחת עסק, או קניית דירה – כל הדברים שהילדים ירצו לעשות ואתם, ההורים, תרצו לעזור להם בכך.

 

פתיחת תכנית חיסכון לילדים

תקופת החיסכון לילדים היא לרוב עד גיל 21, הגיל בו הם משתחררים מהצבא ונהיים עצמאיים באמת בפעם הראשונה בחייהם. הפרשת סכום קטן מדי חודש לתכנית חיסכון בבנק עד לסיומה של תקופה זו, יכול להביא לסכום כסף מכובד ומשמעותי שיעזור לילד לממן את המטרות שלו, אלו שיבחר לעצמו, בתחילת חייו העצמאיים.

 

איך אפשר לחסוך לילדים שלנו וממה בדיוק?

איך לחסוך כסף לילדים?

איך לחסוך כסף לילדים?

קודם כל, צריך לדעת שלא חייבים להפקיד סכומים גבוהים למדי לפרקי זמן ארוכים על מנת לחסוך לילדים שלנו. אפשר להתחיל באחת מהדרכים הבאות, בצורה פשוטה וקלה, שכל הורה יכול להרשות לעצמו:

  • הפקדת סכום חד פעמי שהתקבל כמתנת לידה, הפקדת מתנות מאירוע הברית/ה, ובהמשך הוספת סכומי המתנות של מתנות בת או בר המצווה.
  • הפקדת סכומי כסף שמתקבלים במהלך השנים מסבים וסבתות לימי הולדת וחגים. לא חובה להפקיד את הכל אפשר להפריש רק חלק לחיסכון.
  • הפקדת סכום חודשי קבוע, כמו למשל הפקדת דמי הביטוח הלאומי שמקבלים עבור קצבת הילדים, או הפרשת סכום קבוע לחיסכון של הילדים כשנכנסת משכורת.

חשוב מאוד לדעת לבחור את תוכנית החיסכון הנכונה, כזו שתאפשר להורים לחסוך בריביות, ובאמת לחסוך את הכסף הדרוש לילד שלנו שרק נולד. כדאי לפתוח את תכנית החיסכון על שם הילד, ולא לאפשר לעצמכם לגעת בכסף הנחסך.

 

לבחור תכנית חיסכון לילדים באופן נבון

ישנם מספר דברים שחשוב לדעת וחשוב לבדוק כאשר בוחרים תוכנית חיסכון לילדים שלנו. מכיוון שרובנו לא עובדים בבנק וגם לא מתמחים בביטוחים או בעלי התמקצעות בתחום ההשקעות, ישנם 3 דברים חשובים שכדאי שנדע לפני שאנחנו מכניסים כל סכום כסף לתוכנית חיסכון כלשהי, בייחוד כשאנו משקיעים עבור עתיד ילדינו:

  1. נזילות וגמישות. רצוי לברר את זמני ההפקדה וההוצאה של הכסף. יש לוודא שמשיכת הכסף לפני הזמן או הפקדה בתאריך אחר, לא התאריך שעליו הוסכם מלכתחילה, לא יגררו קנס. בנוסף יש לוודא שניתן לבצע שינויים בהוראת הקבע בהתאם לשינויים במצב הכלכלי של ההורים בכל עת שרק נחפוץ.
  2. ביצועים טובים לאורך זמן. יש לבדוק את הריביות והתשואה בתכניות החיסכון המוצעות לנו. שימו לב שהתשואה וגם הריבית שונות בכל תוכנית. אמנם בטוח הקצר זה נראה לנו זניח, אבל פערים בסכומים גדולים שיצברו בתכנית החיסכון עם הזמן יכולים להוות הבדל משמעותי, של עשרות אלפי שקלים ויותר.
  3. שקיפות וזמינות. רצוי לבחור בתוכנית חסכון כזו שיהיה ניתן בכל עת לראות את מצב החיסכון, ולא להיות תלויים ביועץ חיצוני או בפקיד בבנק. בחרו תוכנית שתאפשר לכם גישה על בסיס יומי לחיסכון, עמדו על כך שתהיה שקיפות מלאה, ושתוכלו לגשת לחיסכון בכל רגע נתון.

הפערים בין תוכנית טובה לתכנית חיסכון פחות טובה יכולים להגיע לסכומי כסף גדולים עם השנים, כשמדובר בתכניות חיסכון ארוכות טווח לתקופות ארוכות, כגון חיסכון לילדים שלנו.

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!