השלכות של רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון או במהלך הלידה

אחת התביעות הנפוצות הנוגעות לרשלנות רפואית היא רשלנות רפואית בהריון או במהלך הלידה. רשלנות רפואית, באופן כללי, היא סיטואציה בה מטופל קיבל שירותים רפואיים, ובזמן קבלת השירותים התקיימה סטייה מרמת הזהירות הסבירה של הצוות הרפואי שהעניק את הטיפול. כתוצאה מהסטייה נגרם נזק למטופל שלא היה קורה אלמלא התקיימה הסטייה. רשלנות זאת יכולה להיות נקיטת פעולה שאינה נכונה, רישום תרופה לא מתאימה, התעלמות ממצב רפואי, או למשל התרשלות בזמן ניתוח. הצוות הרפואי לעניין זה יכול להיות רופא, אחות, פרמדיק, חובש או כל מי שהוסמך לתת סיוע רפואי מקצועי.

 

רשלנות רפואית בזמן הריון ולידה

רשלנות בזמן הריון ולידה יכולה לגרום נזקי בריאות שונים, ולעיתים גם נזקים קשים שעלולים ללוות את הילד או ההורה לאורך כל חייהם. חשוב לדעת כי נזקים הנגרמים עקב רשלנות הרפואית יכולים היו להימנע אם רק היה נוקט הצוות הרפואי משנה זהירות או נוקטים באמצעי זהירות שונים במהלך ההיריון או הלידה, או שהצוות הרפואי היה מבצע את הבדיקות השונות הנחוצות למניעת הנזקים מבעוד מועד.

 

מקרים של רשלנות רפואית בלידה או במהלך ההיריון

לא אחת נתקלים הורים בנזקים קשים שנגרמים לילודים עקב רשלנות רפואית. לצערנו ישנם מקרים רבים של שיתוק מוחי, שיתוק CP, שיתוק ERP, ואף ילוד מת שמקורם ברשלנות של הצוות הרפואי בעת הלידה או במהלך ההריון. ידועים כיום מקרים רבים של שיתוק ילדים שנגרמו עקב חוסר חמצן במהלך הלידה, שהיו יכולים להימנע.

יש לא מעט נזקים אצל תינוקות, הריוניות או יולדות שעם קצת תשומת לב היו נמנעים, בניהם תסחיף ריאות, פגיעה בסוגרים, מום גנטי (שבעקבותיו נעשית הפסקת הריון), תינוק שנולד עם פרע כתפיים, ובמקרים קיצוניים אף מוות של האם!

 

דוגמאות קונקרטיות של רשלנות רפואית בלידה

אחת הדוגמאות המוכרות ביותר היא נזק שנגרם בעת לידת תאומות, כאשר יולדת הגיעה לבית חולים ללדת תאומות בהנחיית הגינקולוג שלה כשהיא סובלת מכאבים וירידת מים. בבית החולים הספציפי שאליו הופנתה היולדת נאמר לה כי הם לא מטפלים בלידת תאומים, וכך היא “בילתה” 35 דקות תמימות בחיפוש אחר בית חולים אחר ללדת בו. כאשר אותה היולדת הגיעה לבית החולים שבו כן מטפלים בלידת תאומים, התברר כי היא כבר נמצאת בתהליך לידה מתקדם, מה שגרר ניתוח קיסרי דחוף. בשל הרשלנות הרפואית, תאומה אחת חולצה כאשר היא במצוקה עוברית קשה וסובלת מפיגור שכלי ושיתוק מוחין קשה, והתאומה השנייה נולדה מתה. כמובן שבמקרה זה הוגשה תביעה לבית המשפט עקב רשלנות רפואית. בית המשפט קבע כי ניתן היה למנוע את הנזק העצום ואת האסון אם לא היה עיכוב בלידה.

השלכות של רשלנות רפואית בהריון

השלכות של רשלנות רפואית בהריון

דוגמה מוכרת נוספת לרשלנות רפואית התרחשה דווקא בזמן היריון שבמהלכו גינקולוג בכיר לא אבחן פיגור של גדילה בעובר. בכך לא אובחנה בזמן בעיה שהלכה והחמירה בעובר, והתינוק נולד עם פגיעה מוחית קשה, אשר התבטאה בשיתוק מוחין.

עוד דוגמה שדובר בה רבות היא של רופא גינקולוג שלא הפנה אישה הרה לבצע בדיקת סקר גנטית שגרתית לזיהוי מחלת סיסטיק פיברוזיס (שיתוק ילדים). חשוב לציין כי בדיקה זאת היא בדיקה שגרתית ונמצאת בסל הבריאות, ולכן קל לערוך אותה והיא בחינם, ללא כל עלות. כתוצאה מהעדר ההפניה, התברר שהאישה ובן זוגה נשאים של גן המחלה, וילדם נולד חולה במחלת סיסטיק פיברוזיס שהיא מחלה הנחשבת קשה במיוחד.

 

ייתכן שהינך קורבן לרשלנות רפואית ללא ידיעתך!

כדי להבין אם הייתם קרבן לרשלנות רפואית, כדאי לדעת כי תביעות מסוג זה עוסקות בצירוף של גורמים המורכבים מפעולות שהצוות הרפואי מבצע או לא מבצע, כגון: פענוח לקוי של בדיקות אולטרה סאונד, אבחון לקוי של מצוקה עוברית או חוסר תשומת לב למצוקה זאת, רשלנות באבחון תסמונת איקס שביר, ביצוע לא נכון של בדיקת מי שפיר, אי נוכחות של רופא מיילד בזמן הלידה, ניתוח קיסרי שגוי או הימנעות מניתוח כזה כאשר הוא נחוץ, התרשלות בעת לידה מכשירנית, ניתוק לא נכון של חבל הטבור, או דילוג על בדיקות חשובות ומכך דילוג על פגמים ומומים ביילוד.

 

למי יש לפנות במידה והייתם קרבן לרשלנות רפואית?

במידה ואתם מרגישים שהטיפול בכם היה רשלני במהלך ההיריון או הלידה, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה במקרים של רשלנות רפואית. עורך דין המתמחה בתחום זה יוכל לבדוק האם המקרה שלכם הוא מקרה של רשלנות רפואית, ולייצג אתכם בבית המשפט בתביעה מול בית החולים בו התרחש המקרה. אומנם כאשר מדובר על רשלנות רפואית, הרי תביעת פיצוי כספי לא תחזיר את המצב לקדמותו. אך זכייה בסכום כסף תעזור לטפל במקרה לגופו, ותסייע להמשך טיפולים רפואיים, במידה והם נדרשים, בהשלכות שנגרמו לאם או לילד.

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!