בובת צעצוע לתינוק

כמה צעצועים לקנות לתינוק?

שוק הצעצועים הוא שוק משגשג. הרי מהרגע שאנחנו מביאים תינוק לעולם אנחנו מעמיסים עליו צעצועים – צעצועי התפתחות למיניהם, בובות חמודות, ספרונים למשחק ודמויות לקישוט. לא די בכך, גם דרך שלבי הגדילה וההתפתחות האישית של הפעוטות, שמגלים טעם אישי ובוחרים לעצמם את הצעצועים, מהילדות ועד הבגרות, שוק הצעצועים התאים את עצמו לצרכי ההורים והילדים. כיום לכל שלב התפתחותי, לכל שלב למידה כזה או אחר וכמובן לכל מין וגיל ישנם צעצועים מתאימים.

 

צעצועים קנויים מול צעצועים ביתיים

לאחרונה, החלו להבין בעולם יותר ויותר את הצורך בצעצועים התפתחותיים, במקביל לצעצועים שנועדו אך ורק לכיף. המגמה היא גם להבין את הצורך בטשטוש המגדריות והצגת כל המוצרים, כלל הצעצועים, גם לבנים וגם לבנות. אין ספק שחפץ יעודי שנועד לפתח מיומנויות שונות תוך כדי הנאה, מושלם לילדים ולמבוגרים. אבל עד כמה ילדים צריכים כמות גדולה של צעצועים, כאלה קנויים וממותגים? וכמה הם באמת יכולים להתפתח רק בעזרת הדמיון ומשחקים פשוטים ומועטים?

התשובה היא שהילדים צריכים גם וגם. ישנם צעצועים שמיועדים ומותאמים לשלבי התפתחות השונים של התינוק – צעצועים שעוזרים בתחושה, מעודדים זחילה, משמשים לפעילות ליווי התפתחותי שונות. זו הסיבה שאפשר לרכוש אותם אחרי שפותחו ונבדקו על ידי פסיכולוגים, מפחתים חינוכיים ועברו את כל הבדיקות והאישורים של מכון התקנים. אך לפעמים כל מה שהילד רוצה זה כדור פשוט או רעשן שיצרנו עבורו מבקבוק וחרוזים בבית. הדבר החשוב הוא לאזן בין כמות הצעצועים הקנויים לאלו שמכינים בבית, וכמובן לאפשר לילד את הבחירה ולאו דווקא לכוון אותו לבחור את מה שנראה לנו טוב ביותר עבורו.

 

צעצועים פופולריים אצל ילדים

בובת צעצוע לתינוק

בובת צעצוע לתינוק

צעצועים רבים מדמים את העולם האמיתי, זה של המבוגרים, ומאפשרים לילדים לחוות ולהתפתח. כך לדוגמה בובות שמגיעות בדמויות של תינוק עם חפצים נלווים כמו בגדים, מוצצים, בקבוק וחיתולים קטנים. אותן בובות מגיעות גם עם רהיטים נלווים ועגלות ומאפשרות לילד להתמודד עם תינוק חדש במשפחה ולחקות את הוריו. ישנן ערכות רפואה, ערכות מדעים, מטבחים מפלסטיק או עץ וצעצועים דמויי פירות ואוכל. כך הילדים יכולים לשחק מגוון מקצועות או לבשל במטבח ולהפעיל את הדמיון ולחוות את העולם האמיתי.

צעצועים נוספים שמאוד פופולריים הם הדמויות המוכרות מהסרטים וסדרות הטלוויזיה ממותגות, דמויות מוכרות שהילדים מעריצים ורוצים לשחק איתן. מעבר לכך הם יכולים לבצע האנשה בבובות מסוג אלה. צעצועי דמיון והרכבה ופאזלים היו ונשארו פופולריים. צעצועים אלה מאפשרים לילד לבנות עולם משלו ולשחק שעות בהרכבה של מצבים וסיטואציות בחיי היום יום ולהעביר לעצמו סוג של טיפול עצמי. חיות, גם הן צעצוע אהוב במיוחד, בין אם מדובר בבובות פרווה ופלסטיק, אשר הילד משתמש בהן כסוג של חפץ מעבר, או כאשר הוא משחק בצעצועי חיות כמו חיות משק, חיות בית, דינוזאורים ומפלצות מהאגדות. דרכן הוא גם לומד לעשות את הקולות שלהן ואיפה כל חיה נמצאת ומה תפקידה.

 

לבחור צעצוע לילד

אין סוף לסוגי הצעצועים שקיימים בשוק ולפי התכונות והרצונות של הילד אפשר להגיע לחנות הצעצועים ולמצוא צעצועים המתאימים לו, החל מכלי תחבורה, דרך כלי עבודה, ועד כלי נשק מדומים וכלי נגינה בכאילו. אפשר להשתמש בהם ככלי לימודי ולאפשר לילד להתנסות ולחוות, אפשר דרך מתן הבחירה לראות מה הילד אוהב ולאיזה עולם הוא נמשך.

ישנן תקופות שונות בצעצועים שמשתנות בהתאם לגיל. מתי שמתחילים לשחק בבובות, מתי שמתחילים להרכיב, וכן טרנדים של צעצועים לפי סרטים שיוצאים לשוק ואז כולם מעריצים דמות מסוימת ומחפשים כל מה שקשור בה בחנויות הצעצועים. החשוב ביותר הוא לא להכתיב עבור הילד, אלא לתת לו לבחור את הנושא, את הצבע ואת סוג הצעצוע. אין צעצועים שמיועדים רק לבנים או רק לבנות, גם אם הרשת משווקת אותם ככאלה. בן יכול לשחק בבובה ובת יכולה לתפעל כלי עבודה שונים. לא פחות חשוב להתאים את הצעצוע לגיל הילד ולשלב ההתפתחות שלו ולשים לב שאין חלקים קטנים שיכולים להזיק או להיות מסוכנים לילד. חשוב מאוד לשים לב שהצעצוע עבר את מכון התקנים ובטוח לשימוש.

תפקיד הצעצועים לאפשר לתינוקות, פעוטות וילדים להכיר את העולם מסביבם בדרך נוחה, קלה וחווייתית. עם זאת, ילדים לא צריכים עומס של גירויים וכמות מטורפת של צעצועים, שכן מכונית אחת יכולה לשמש אותם ללא מעט סיטואציות ומשחקי העמדת פנים, ולעיתים נמצא את עצמנו קונים אינסוף צעצועים כאשר הילד בכלל מעדיף לשחק עם בובה אחת ולסדר את הכריות בסלון למגדל, לשים לצידם ספרים ולהעמיד פנים שמדובר בארמון…

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!