להכין בקבוק לתינוק

הכנת בקבוק לתינוק – כל מה שצריך לדעת

אין ספק שחלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק והנקה היא פעולה ההאכלה הטבעית ביותר שיש, אך לעיתים יש צורך בתוספת, ויש להכין בקבוק לתינוק המכיל תרכובת מזון לתינוק, או בראשי התיבות – תמ”ל. בין אם האם צריכה לשלב הנקה ובקבוק או שעליה להפסיק להניק או שהיא לא מעוניינת להניק כלל, יש לה את אפשרות להאכיל תינוק בבקבוק ולא רק בהנקה, באמצעות תרכובות מזון המוכנות במיוחד עבור התינוקות.

 

להכין בקבוק לתינוק

להכין בקבוק לתינוק

להכין בקבוק לתינוק

חשוב מאוד לדאוג להכין את הבקבוק עם התמ”ל (תרכובת מזון לתינוק) בהתאם להוראות היצרן, על פי ההנחיות שעל גבי האריזה, וכמובן להקפיד על היגיינה וניקיון, שכן מדובר באוכל לתינוק. ישנם מספר דברים שכל הורה צריך לדעת אודות מזון לתינוקות, לפני שבכלל ניגשים להכין בקבוק לתינוק:

  1. יש לקנות קופסאות מזון לתינוק רק במקומות מורשים, לוודא שהקופסה שלמה וסגורה הרמטית, שאינה פגומה ושהיא בתוקף.
  2. יש לאחסן את קופסת התמ”ל במקום קריר ויבש, אך לא במקרר. אין להשאיר את הקופסה בחום ואין להשתמש בקופסה שהושארה זמן רב בחום. כמו כן, יש לבדוק היטב את התכולה בכל פעם שפותחים את הקופסה לפני שמתחילים להכין בקבוק לתינוק.
  3. יש לשים לב לתוקף המצוין על גבי קופסת התמ”ל ולא להשתמש בתרכובת מזון לתינוק לאחר שפג התוקף שלה. גם אם נשארה בה הרבה אבקה, יש להשליך לפח.
  4. חשוב לשמור על הכנת המזון בצורה היגיינית על גבי משטח נקי, עם ידיים נקיות, להשתמש בכף הזנה, בקבוק ופטמות נקיות וסטריליות.
  5. יש לנקות את הבקבוקים ואת הפטמות לאחר כל שימוש וכל האכלה בעזרת מברשות מיוחדות ולהפריד את כל חלקי הבקבוק. יש לדאוג שלא ישארו בבקבוק שאריות תמ”ל לאחר הרחיצה שלו.
  6. אין להשתמש במים רותחים להכנת המזון לתינוק. יש להשתמש במים מורתחים שקוררו היטב ולוודא שהאוכל בטמפרטורת החדר לפני שנותנים לתינוק לאכול ממנו.
  7. על מנת להכין את התרכובת של המזון לפי הכמות הרצויה, יש להשתמש בכף המדידה המצורפת בתוך קופסת התמ”ל ולא בכף רגילה. כמו כן, יש שים לב לקווים שעל גבי הבקבוק שמסמנים את הכמות הרלוונטית.
  8. לאחר הכנת התרכובת, אין להחזיר את הכפית פנימה לתוך הקופסה לפני שטיפה וייבוש לגמרי.
  9. במידה ומשתמשים במחלק מנות יש לשטוף ולייבש היטב לאחר כל האכלה ולפני כל שימוש נוסף, על מנת שלא תהיינה שאריות של אבקה שפג תוקפה ותתערבב עם אבקה חדשה.
  10. את התרכובת יש להכין לפי ההוראות שכתובת על האריזה של קופסת תחליף המזון לתינוק. יש לנער היטב ולבדוק את הטמפרטורה לפני שנותנים לתינוק לאכול.
  11. את מנת האוכל של התינוק יש להכין בסמוך להאכלה ולזרוק את השאריות לאחר מכן. אם הוכנה מנה יש לתת אותה עד כשעה לאחר ההכנה, במידה והיא נשמרה בטמפרטורת החדר. במידה ומנת האוכל של התינוק הוכנה מראש, ניתן לשמור אותה במקרר למשך שמונה שעות, כל עוד היא לא באה במגע עם פה התינוק. כמו כן יש לחמם את מנת המזון לטמפרטורת החדר לפני ההגשה לתינוק. אין להגיש בקבוק לתינוק ישירות מהמקרר.

במידה ומכינים את התמ”ל, מומלץ להכין בקבוקים עם מים מורתחים בטמפרטורת החדר כבר בתוך הבקבוקים לפי הכמות של המזון, ואת הכמות הרצויה של האבקה במחלקי המנות, כדי שיהיה נוח וסטרילי עד כמה שניתן להכין את התמ”ל מחוץ לבית. יש לקחת יותר מבקבוק אחד כאשר מתכננים להאכיל את התינוק מחוץ לבית, שכן יש לנקות היטב ולשטוף לאחר כל האכלה ואין להגיש תמ”ל באותו בקבוק או מאותו מחלק מזון להאכלה הבאה.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!