מניעת נשירת שיער לאחר הלידה

נשירת שיער לאחר הלידה

שנים היה לי שיער ארוך, ממש עד שילדתי את הבת הקטנה שלי. לפני כן שמעתי פה ושם על נשירת שיער לאחר הלידה, אבל אף פעם לא התעמקתי בזה יותר מדי. גם לאחר הלידה הראשונה, הכל היה כרגיל אצלי והשיער הארוך שלי נשאר ארוך. אבל מה שקרה בלידה השניה הפתיע אותי מאוד. ההבדל בין סתם נשירת שיער לנשירת שיער לאחר לידה היא בערך כמו ההבדל בין ירידת מים בטפטופים לבין מפל של מים שיוצא ממך. הייתי בהלם ובשוק שבכלל נשאר לי שיער על הראש!

כשהייתי נערה הייתי מטורפת על השיער שלי. הייתי מברישה אותו שעות בבוקר לפני היציאה לבית הספר ובלילה לפני השינה. צבעתי אותו לצבע בלונד בהיר, הארכתי אותו, חפפתי במספר סוגי שמפו ומרככים, הקפדתי לסדר אותו בכל אירוע ובכל הזדמנות אשר היתה לי. כל כך אהבתי את השיער שלי ותמיד חשבתי שכאשר אגדל יהיה לי שיער ארוך. עד ההריון השני, שלאחריו בכל פעם שחפפתי, סירקתי את השיער או אפילו סתם גירדתי בראש, נשארו ביד שלי שיערות בכמות גדולה מאוד מאשר בדרך כלל. בשלב מסוים, הייתי בטוחה שתוך חודש מאותו היום אני אהיה קרחת לגמרי. ביום ההוא החלטתי שאני מסתפרת קצר, כך זה נשאר עד היום מטעמי נוחות. במקביל לכך יצאתי בחיפושים אחר מה שיפסיק את הנשירה המטורפת הזו.

 

נשירת שיער לאחר הלידה – למה זה קורה בכלל?

מניעת נשירת שיער לאחר הלידה

מניעת נשירת שיער לאחר הלידה

כאשר אנחנו בהריון הגוף מוצף בהורמונים שגורמים, בין השאר, גם לצמיחה מוגברת של שיער. זוכרות את הפלומה הזו על הלחיים פתאום? ואת הפס של השיער בבטן שלא נעלם? זה קורה בדיוק מהסיבה הזו. בהריון, ייתכן שהשיער של ההריונית יהיה מלא ובוהק, בריא, וכמובן יצמח מהר ולא ינשור. אך לאחר הלידה, הגוף חוזר די בפתאומיות למצבו הרגיל וצריך להתאזן חזרה מבחינה הורמונלית.

הדבר גורם להאטה בקצב של צמיחת השיער, ושערות חזקות פחות אינן מצליחות להתפתח וזה מה שמוביל לנשירתן. כמו כן, המצב בו נמצאת אישה לאחר הלידה – העייפות, התזונה שאינה מספיק מאוזנת, מצבי הרוח המשתנים, כל אלו יכולים גם הם להוביל לנשירה של השיער. נשירת השיער יכולה להימשך שבועות, חודשים ואפילו עד שנה שלמה לאחר לידה.

אצל נשים מניקות תופעה נשירת שיער לאחר הלידה מורגשת פחות, מכיוון שתהליך ההנקה עוזר לגוף לחזור למצב הנורמלי והרגיל שלו בצורה איטית יותר. מדובר בתופעה טבעית לחלוטין שכמעט כל אישה לאחר הלידה עוברת בדרך זו או אחרת. אני למשל, בהריון הראשון לא סבלתי בכלל מנשירת שיער ובהריון השני זה היה נוראי. אין הרבה מה לעשות על מנת למנוע את התופעה, אלא להמתין שתחלוף מעצמה.

 

מניעת נשירת שיער לאחר לידה

מה צריך לעשות כדי לא להישאר בלי שיער?

  1. מקפידים לאכול בריא ובצורה מאוזנת. יש לאכול מאכלים שמכילים כמויות גדולות של סידן, ברזל וויטמין B, שעוזרים בחיזוק שורשי השיער. אוכל בריא ותזונה מאוזנת יעזרו לגוף לחזור למצבו הרגיל, כפי שהיה לפני ההריון, בצורה הכי נכונה, מהירה ובריאה.
  2. שתיית מים מרובה. כמו תזונה, גם שתייה חשובה במיוחד. הקפידי, כמו שהקפדת במהלך ההריון, לשתות מים וכמה שיותר. לפחות שמונה כוסות מים ביום. מים יועילו לחיזוק וצמיחת השיער והם טובים גם לחזרה למשקל לאחר הלידה וגם לעור הפנים.
  3. שינה. נכון, קשה מאוד לישון כאשר יש תינוק בבית שאתן חיות לפי הלו”ז שלו, בייחוד כאשר את צריכה לקום להיות איתו. אבל אם הוא ישן תישני גם את. כל מה שיש לך לעשות במהלך היום כמו כביסה, כלים, בישולים, ניקיונות, טלפונים… הכל יחכה. את לא חייבת להספיק הכל ולעשות הכל, בקשי עזרה כשאת מרגישה עייפה, אם לא תשני את לא תתפקדי כמו שצריך. זה לא יועיל לא לך ולא לתינוק. הגוף שלך לא סתם צריך שינה, הוא חייב שעות שינה כדי לתפקד וכדי להתאושש מהטראומה שהוא עבר במהלך הלידה וההריון.
  4. תוספי תזונה. ישנם ויטמינים ותוספים, כמו ברזל, שהרופאים ממליצים לקחת לאחר הלידה על מנת להתחזק. התייעצי עם הרופא שלך ועם הרוקח לגבי תוספי התזונה שיש בשוק. בדקי מה מתוך תוספי התזונה הכי מומלץ וכדאי עבור מניעה של נשירת שיער וחיזוקו.
  5. הניחי לשיערך. אל תצבעי אותו, אל תעשי פנים או סילסולים והימנעי משימוש במסיכות וקרמים למיניהם. תני לשיער להיות הכי טבעי שהוא יכול. כל מה שתעשי בחודשים הראשונים לאחר הלידה לשערך רק יחליש אותו ויגביר את הנשירה.
  6. הקפידי לגזור קצוות מפוצלים או שרופים. אם תקפידי לעשות זאת שיערך יישאר על הראש וגם יצמח בריא וחזק יותר.

זכרי, אמנם מדובר בתופעה מעצבנת, מלחיצה ומתסכלת, אבל עוד לא שמענו על אישה שהקריחה לאחר הלידה. כך שמדובר בתופעה זמנית ואם תטפלי בה כראוי היא תעבור במהירות.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!