חצ'קונים בהריון - אשמת ההורמונים!

כאשר את בהריון, ההורמונים אשמים בכל!

מכירה את המילה הכה מוכרת וכה מעצבנת הזו “הורמונים”? בטוח שכן! מהרגע שאת נכנסת להריון והרבה אחרי שאת יולדת מאשימים בהם את הכל בערך. את עצובה? זה ההורמונים, את רעבה? זה ההורמונים, את עצבנית? כועסת? צרבות? חצ’קונים?, אשמת מי? כמובן, ההורמונים. כמה קל שיש את מי להאשים בכל… אבל האמת שזה נכון.

ההורמונים, או יותר נכון השינויים ההורמונליים שעוברים עלייך ועל גופך במהלך תשעת חודשי ההריון ולאחר הלידה, אחראים לכל המצבים המעצבנים ותופעות הלוואי שאת סובלת מהם. ההורמונים הם בעצם חומרים כימיים אשר מופרשים מאיבר בגוף (יכול להיות תא או בלוטה) וגורם לשינוי של תפקוד המערכות. שתדעי, מספיקה כמות מאוד קטנה של הורמון אחד ויחיד על מנת לשנות את כל חילוף החומרים בתאים שקולטים אותו. עכשיו את מבינה מה יוצר את כל הבלגן בגוף שלך?!

אוקיי, אז יופי, עכשיו את יודעת מה גורם לכל הבלגן ומה משגע אותך, חוץ מהיצור מבפנים שבועט בך כאילו הוא מינימום רונאלדו הבא, אבל איך מתמודדים עם זה? אז זהו שלא עם הכל אפשר להתמודד, והדרך הטובה ביותר היא פשוט לקחת נשימה עמוקה, להירגע ולחכות שזה יעבור. כמו בסופה, שרק מחכים שהגשם ירגע, כך גם עם ההורמונים. בסוף זה ירגע, וגם בלילות בהם תבכי ללא הפסקה ולא תביני למה (כי זו רק פרסומת לאוטו!), את אחר כך תצחקי על זה.

אבל אנחנו פה בשביל להרגיע אותך ולהגיד לך שזה בסדר אם:

  • חצ'קונים בהריון - אשמת ההורמונים!

    חצ’קונים בהריון – אשמת ההורמונים!

    את רוצה לבכות. פשוט תבכי. תשתחררי. אל תחשבי אם זה מותר או אסור או אם יש סיבה הגיונית. לפעמים סתם ירדו לך דמעות, בלי שום הסבר הגיוני. אל תילחמי בזה. תחשבי על זה כמערכת טיהור של המים בגוף ופשוט תבכי. בכי טוב משחרר!

  • את עצובה סתם כך. גם זה בסדר. לעיתים תרגישי עצובה פתאום באמצע היום. בזמנים כאלה תמצאי לעצמך משהו נחמד לעשות שירומם את מצב הרוח, דברי עם חברה או עם בן הזוג. חשוב שתשתפי ברגשות שלך ולא תשאירי אותם רק לעצמך.
  • את מתעצבנת מכל דבר קטן. והאמת? לפעמים הוא אשם אבל רוב הפעמים הוא לא (הבעל כלומר…), אבל זה בסדר אם את עצבנית. נסי רק לא להוציא עליו את העצבים ולמצוא איך לשחרר את הכעס והעצבים בצורה בריאה.
  • את אוכלת והמון. אז תשמיני. מה קרה?! את בהריון. נכון את לא באמת אוכלת בשביל שניים, אבל הגוף שלך צריך כח, ואת רעבה, ויש לך חשק לאכול, אז תוותרי לעצמך. תאכלי ותהני בלי רגשות אשם.
  • את עייפה ולא מתפקדת. את לא סופר וומן וגם אם היית פנתרה לפני ההריון, הגוף שלך והעובר שגדל בתוכו דורשים מלאי אנרגיה מטורף, אז תנוחי. תרשי לעצמך להוריד הילוך, לקחת פסק זמן, לעבוד פחות ולצאת פחות. תרשי לעצמך לשבת על הספה עם רגליים למעלה ולא לעשות כלום.
  • את לא נראית במיטבך. לפעמים השינויים ההורמונליים המעצבנים האלה גורמים לפצעונים, שיעור יתר, שיער שמנוני. וזה בא דווקא בתקופה שגם ככה את הכי לא מרגישה טוב עם עצמך ודימוי הגוף שלך לא בשיאו. הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים להבטיח לך זה שזה עובר.
  • את נכנסת ללחץ. האמת שזה מצב מלחיץ. הלידה המתקרבת, התינוק שהולך להיוולד, אי הוודאות… אבל תנשמי, את לא הראשונה, לא היחידה ולא האחרונה שיולדת. הכי חשוב להיות רגועה. דברי עם חברות שכבר ילדו, עם נשים במצב שלך, עם אשת מקצוע אם צריך, הכל יהיה בסדר.
  • את מפחדת מהלידה. לידה, בעיקר ראשונה, יכולה להיות מצב מאוד מפחיד ומלחיץ, כשאת לא יודעת למה לצפות. עולות תהיות כגון “זה יכאב? זה יהיה ארוך? קשה? הכל יהיה בסדר?”. כדי להוריד את מפלס הדאגה, מומלץ לעשות קורס הכנה ללידה ביחד עם בן הזוג ולקרוא קצת על לידה פעילה. אף מומלץ לערוך סיור מקדים בחדר הלידה ולהיות כמה שיותר מוכנה לרגע הגדול.
  • להאשים את ההורמונים בהכל. כן! זו זכותך! הרי הם אשמים באמת בכל. אם את צועקת על הבעל, תגידי שאלו ההורמונים. חטפת קריזה במשרד? תאשימי את ההורמונים. הזמנת המבורגר כפול ותוספת צ’יפס עם המבורגר נוסף בצד והמלצרית נבהלה? תגידי לה: “זה ההורמונים, חמודה. חכי גם לך זה יקרה”.

בשורה התחתונה הגוף שלך עובר הרבה. אפילו המון! אל תילחמי בזה. תנסי ליהנות כמה שיותר, לוותר לעצמך איפה שאפשר, ובכל דבר שמשתבש תאשימי את ההורמונים! טוב שיש את מי להאשים.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!