לנצל את חופשת הלידה כהלכה

חופשת לידה – לנצל נכון את הזמן

ילדת והכל בסדר. אחרי שהתאוששת מהשבוע-שבועיים הראשונים, זרם המבקרים פחת ובן זוגך חזר לעבודה. את בתקופת חופשת לידה, מוצאת את עצמך עם התינוק בבית, מחפשת רק מה לעשות בעם הזמן שלך. יש לא מעט פעילויות, פסטיבלים והרצאות, אשר מיועדות לנשים בחופשת לידה בהן תוכלי להכיר עוד אימהות ולבלות זמן איכות עם התינוק. מעבר לכך את יכולה לנצל את שלושת החודשים הבאים (בין הפעמים בהן את לא נרדמת בעמידה, מאכילה את התינוק או מנסה להכין קפה) לכל מיני דברים שאת לא מספיקה ביום יום.

פעילות אמהות ותינוקות. כמעט בכל קניון יש פעילות שבועית בנושא התפתחותי כזה או אחר לאימהות ותינוקות בחופשת לידה. כמו כן, יש הרצאות ופגישות בבתי קפה, פסטיבלים שמיועדים בדיוק בשבילכם וחוגים כמו עיסוי תינוקות או ליווי התפתחותי. בנוסף, את יכולה להתארגן עם עוד כמה חברות בבית ולהזמין מדריכה מקצועית שתעביר לכן פעילות אצלכן בכיף או אפילו לרדת לפארק להסתובב ולהכיר עוד אימהות שנמצאות גם הן במהלך חופשת לידה.

לנצל את חופשת הלידה כהלכה

לנצל את חופשת הלידה כהלכה

ספרים. אם בזמן ההריון סבלת ממה שמכונה “טפשת הריון“, הרי שגם עכשיו את לא הכי חדה שיש, אבל לאט לאט התאים מתמלאים חזרה ואת מתפקסת ומתמקדת. זה הזמן לעשות מנוי לספריה או להיכנס לאחת מחנויות הספרים באזור, לרכוש את הספרים האחרונים ולהתעדכן. זה גם ייספק לך תעסוקה בלילות בהן את ערה ומאכילה את תינוקך.

יום פינוק עם חברה. אם את יכולה לשחרר, שימי את התינוק עם בן זוגך או הסבתא וצאי ליום כיף עם חברה. לכו לראות סרט, לאכול ארוחת בוקר, לעשות מסאז’ או כל דבר אחר שנראה לכן כיף ושיעניק לך יום של שקט ורוגע. אם קצת קשה לך לשחרר, קחי אותו איתך ותקבעו לארוחת בוקר וטיול שאפשר לעשות גם עם העגלה.

חברות מן העבר ומשפחה. זה בדיוק הזמן להיפגש עם כל החברות הרחוקות-קרובות שלא יצא לך לפגוש כבר המון זמן ולהתעדכן. גם ביקורים אצל הדודים והסבתות יתקבלו בברכה, שכן כולם רוצים לראות את התינוק החדש שהצטרף למשפחה.

לסדר את הארון. ולא מדובר רק על הארון של התינוק. זה הזמן להיפטר מכל בגדי ההריון ולהתחיל לבדוק מה מהבגדים הקודמים שלך את מתכוונת ללבוש שוב ומה את צריכה לקנות. אל תמהרי לקנות בגדים לגזרה של אחרי הלידה, כי היא עוד תשתנה. לכן את יכולה להמשיך בינתיים ללכת עם בגדי ההריון עד שתיעלם הבטן. סדרי את הארון, בדקי מה חסר לך וכשתרגישי נח עם עצמך חזרה, צאי למסע שופינג. גם את הארון של התינוק את יכולה כמובן לסדר ואפילו לארגן בגדים במידה הבאה, על מנת להיות מוכנה. את תופתעי לראות כמה מהר הוא גדל.

לעצב מחדש את הבית. עשי סיבוב בחדרים, תחליטי מה בא לך לשדרג, מה את רוצה שיראה אחרת… וקדימה לעבודה. את יכולה לעשות זאת בעזרת מעצבת ואת גם יכולה לעצב את הבית לבד. יש המון רעיונות ברשת האינטרנט, אפשר לקנות מדבקות, טפטים, רולים וצבעים בכל חנות אומנות. ציירי על הקיר, עצבי את חדר התינוק, רכשי כריות חדשות לסלון, החליטי על וילונות חדשים לחדר שינה, או כל דבר שיעשה לך טוב. זו גם הזדמנות מעולה לעשות סוג של “ניקיון פסח” – לראות מה חסר בבית ומה אפשר לתרום לנזקקים.

מרתון סדרות. זה בדיוק הזמן להשלים את הצפייה בכל הסדרות ששמעת עליהן מחברות, אבל עוד לא יצא לך לראות או למצוא סדרה חדשה להתמכר אליה. אם את ערה (וסביר להניח שכן) באמצע הלילה ולא נרדמת, עייפה מדי בשביל לקרוא, הזמיני סדרה וצפי בכל הפרקים ברצף.

קורס למידה קצר. שלושה חודשים או חצי שנה זה אמנם לא הרבה זמן, אבל מספיק זמן בשביל לקת קורס אינטרנטי או אפילו קורס ערב קצר בנושא שמעניין אותך ואולי אפילו להשתמש בו להחלפת מקצוע.

מה שלא תבחרי לעשות בזמן חופשת הלידה, העיקר הוא שתהני מהזמן וכמה שיותר!

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!