טחורים במהלך ההריון

טחורים במהלך ההריון – דרכי טיפול מומלצות

ישנן מספר תופעות לוואי שאישה חווה בהריון, שאיך לומר זאת בעדינות, לא נעימות בלשון המעטה. תופעות כאלה שבחיים לא היית מדברת עליהן עם חברות או בכלל במצב רגיל. כשאת בודקת עליהן באינטרנט, לפעמים זה מביך, במיוחד אם מדובר בתופעות לוואי כמו לדוגמה גזים או טחורים במהלך ההריון. אף אישה לא תשב ותדבר על גזים סתם ככה, אבל בהריון כשזה קורה (וזה קורה, זה טבעי, וזה גם כואב לפעמים) אז זה הגיוני לדבר על זה, לשתף בפורומים, לקרוא ולהתייעץ, וגם לדבר עם הרופא.

 

טחורים בהריון

לא מעט אני קוראת על נשים מניקות שמספרות שמה שעושה להן גזים עושה גם לתינוק. הרי אם לא היה לזה כל קשר להנקה, הן לא היו משתפות את כל העולם במה שעושה להן גזים, נכון?! נושא נוסף שעולה לסדר היום במהלך ההריון, וגם לאחריו, ולא נעים כל כך לחשוב עליו או לדבר עליו, או בטח שלא להרגיש אותו, הוא הטחורים. טחורים הם רקמות חיבור וכלי דם הממוקמים באיזור פי הטבעת. במצב טבעי ורגיל הטחורים נמצאים בפי הטבעת, ותפקידם לעזור לסגור את פי הטבעת בצורה אטומה. כאשר הם מודלקים (עם דלקת), הם מתנפחים וכואבים ועלולים אף ליצור דימום.

לא רק נשים בהריון סובלות מטחורים, אבל אם לא סבלת מהם בחייך, רוב הסיכויים שתיתקלי בהם לפחות פעם אחת, או בהריון או לאחר הלידה. הסיבה להופעת הטחורים בהריון היא מכיוון שנפח הדם בגוף עולה, יש לחץ על הווריד התחתון בגב, בעת שכיבה על הגב. כמו כן, הורמון הפרוגסטרון מחליש את השרירים, הרחם והכבד, ואף מוסיף ללחץ שכבר קיים ממילא. לאחר הלידה, יש תפרים או כאבים, ולכן במאמץ של יציאות ועצירות עלולים להיווצר טחורים. אי לכך, נשים רבות לאחר הלידה חוות את שתי התופעות הללו.

את הטחורים יכול לאבחן כירורג רגיל על ידי ראייה, ואם יש ספק אז גם על ידי מישוש, שכן במצב של דלקת הטחורים מודלקים ובולטים. הטחורים החיצוניים בולטים בדופן של פי הטבעת, אך אישה בהריון (או כל אישה אחרת לצורך העניין) יכולה לסבול גם מטחורים פנימיים, שנמצאים בחלק התחתון של הרקטום. לעיתים, טחורים אף יכולים לגרום לסדק בפי הטבעת, שנקרא פיסורה אשר גורם לכאבים חזקים ביותר.

טחורים במהלך ההריון

טחורים גורמים בעיקר לאי נעימות, ומלווים בכאב חלש או חזק. כאמור, הטחורים יכולים לגרום בנוסף לדימום. על מנת להקל על טחורים במהלך ההריון, ניתן לבצע אחד מהבאים או את כולם, במידת הצורך:

  1. טחורים במהלך ההריוןאמבטיות פושרות בישיבה ממושכת, על מנת להרפות את המקום.
  2. כאשר הולכים לשירותים, רצוי להשתמש במגבונים לחים מיוחדים במקום ניר טואלט.
  3. במקלחת, יש לשטוף מקומית את האזור עם ראש המקלחת מכוון היטב למקום.
  4. לשים תחבושת קרה במקום על מנת להקל על הכאבים.
  5. ליטול משככי כאבים, לסיוע בהתמודדות עם הכאב.
  6. מריחת משחות המכווצות את כלי הדם באזור ומקלות על הכאבים.
  7. לאכול ולשתות משקאות שיעזרו ללכת לשירותים באופן תקין, ולא יגרמו לעצירות מיותרת.

במצב בו הכאבים ממשיכים, ואין הקלה או שיפור, ייתכן ומדובר בטחורים חיצוניים שיצאו ויש להחזירם ידנית, או טחורים חיצוניים שיצאו ולא ניתן להחזירם. במצב שכזה צריך להגיע אל כירורג לבדיקה. רופא כירורג יאבחן ויחליט כיצד לטפל. במצב קיצוני או במצב של פיסורה, נדרשת התערבות כירורגית. אם כואב לך, אל תתביישי ופני לרופא שלך. גם אם את לא בהריון…

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!