ספורט במהלך הריון

ספורט במהלך הריון

אני אישית לא אוהבת להתעמל. אין לי ספק שזה חשוב, טוב ובריא, אבל אני פשוט עצלנית.  אז אם ככה אני במצב הרגיל שלי, לא היה לי ספק שבהריון לא התכוונתי להזיז את עצמי. לא יותר מלקום למקרר לקחת עוד משהו לאכול, או לשירותים. ושוב לשירותים. וחוזר חלילה.

בלי ציניות לרגע, התעמלות או ספורט במהלך הריון זה חשוב. מעבר לכך שזה מקל עלייך ועוזר לך לעבור את ההריון בצורה טובה ובריאה, ספורט מקטין את הסיכוי להפלה טבעית, לבעיות במהלך ההריון ועוזר ללידה טבעית וקלה. בכל זאת מדובר בהריון, כך שלא הכל מותר, וצריך להיזהר כפליים.

מה מותר ומה אסור בהריון?

ספורט במהלך הריון

ספורט במהלך הריון

אם נהגת להתעמל לפני ההריון, חשוב שתעדכני את המאמנים שלך שאת בהריון ושתורידי הילוך, אבל אין שום סיבה להפסיק להתעמל, להפך, זה אפילו רצוי. מה שכן, הקשיבי לגוף שלך והפסיקי אם צריך. אם לא נהגת להתעמל, ואת רוצה להתחיל עכשיו, התחילי לאט ובהשגחה. מומלץ להתחיל בפעילות קלה של הליכה, או פעילות אירובית קלה כ-20 דקות ביום, יום כן ויום לא. אינך חייבת להתחיל להתעמל בהריון, ואם חשוב לך לשמור על המשקל ועל הגזרה, הקפידי על הליכות רגליות ארוכות ותזונה נכונה.

אין להעמיס על הגוף. קשה מאוד בהריון להבין שהגוף שלך השתנה, ושאת לא יכולה להמשיך בפעילות כרגיל. אם נהגת להתעמל באופן קבוע ועכשיו את לא יכול,ה זה בטח קשה ומפריע לך. אבל זכרי שהגוף שלך אחרת עכשיו, הגוף השתנה. אם את מרגישה עייפות או חולשה, את צריכה לדאוג קודם כל להריון ולעובר, ולא לשים את העלייה במשקל או על מסלול הריצה שלך בראש סדר העדיפויות. אם את עייפה או מרגישה חולשה, עלייך להפסיק להתעמל.

 

ממה חשוב להיזהר כאשר עושים ספורט במהלך הריון?

אם את ממשיכה בפעילות הרגילה שלך, בין אם זו ריצה, הליכה, ואפילו אירובי וריקודים שונים, יש להימנע מריצות ארוכות, קפיצות, חבטות וכל ספורט אתגרי. את יכולה להמשיך לעבוד על שרירים שונים בגוף שלך ולחזק ולחטב למרות ההריון. לדוגמא, עבודה על שרירי הבטן תעזור לך דווקא להחזיק ולתחזק הריון בריא, וכן תסייע בחזרה מהירה יותר לגזרה לאחר הלידה. אין לך מה לחשוש, אותם שרירים ממש לא מפריעים לתינוק. דאגי לבצע את התרגילים, וכל תרגיל לצורך העניין, עם הדרכה והשגחה ובצורה נכונה.

דוגמא נוספת היא חיזוק שרירי הידיים. את יכולה לחזק את השרירים ולהתעמל, אך דעי שהגוף שלך משתנה במהלך ההריון ולכן הידיים שלך יכולות להשמין או להיראות אחרת, והספורט לא ישנה או יעזור בכך. כל עוד את לא מגזימה וזה עושה לך תחושה טובה, המשיכי בכך.

 

סוגי ספורט המומלצים בהריון

  1. שחייה. כשאנחנו במים משקל הגוף שלנו לא מורגש, ולכן אנחנו לא מפעילות לחץ על אף חלק בגוף. מעבר לעובדה שנעים לנו וקליל לנו במים, במיוחד בשלבי הריון מתקדמים, שחייה עושה טוב לשרירים בהריון ולכן מומלצת כפעילות קבועה.
  2. הליכה. הליכה מצוינת לחילוץ עצמות במהלך היום, ומומלצת כפעילות ספורטיבית קבועה. אין להגזים ואין צורך ללכת מהר, ניתן ללכת בצורה קבועה ומתונה. רצוי לא יותר מחצי שעה ביום, בין אם מדובר בהליכון ובין אם בהליכה ברחוב.
  3. פילאטיס. סוג ההתעמלות הזה עוזר לשחרור לחצים מאזורים שונים בגוף, כמו צוואר ושרירי אגן תחתון, ומסייע ביציבה זקופה. במהלך ההריון ולאחר הלידה, שרירי הגב ושרירי רצפת האגן נחלשים. לכן, סוג ספורט זה מומלץ מאוד על מנת לחזק אותם ולהביא אותך ללידה קלה.

בין אם המשכת להתאמן, או שהתחלת ברגע שגילית שאת בהריון, חשוב שתקפידי על פעילות רצופה ועל תדירות קבועה. כמו כן, יש לשים לב שאת שותה ואוכלת בהתאם. הכי חשוב, לא להעמיס על עצמך ותמיד תמיד להקשיב לגוף שלך. הריון תקין, עובר שמתפתח כמו שצריך ולידה תקינה, יותר חשובים מכל קילו שתעלי או איך הבטן תישאר אחרי הלידה. מעוניינת להוריד במשקל לאחר הלידה? זה כבר עניין אחר.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!