שרשרת ענברים להקלה על כאבי שיניים

שרשרת ענברים להקלה על התינוק בבקיעת שיניים?

בקיעת שיניים אצל תינוקות יכולה לעבור בקלות יחסית ובמהירות, אבל לצערנו אצל רוב התינוקות מדובר בתהליך ארוך, כואב מתסכל ומתיש. לא ברור מי בוכה בתהליך הזה יותר, ההורה או הילד. אין ספק שהקטנטנים סובלים בשלב הוצאת השיניים והתגובות הן חום, יציאות רכות, דלקות אוזניים, כאבי בטן, בכי ואי נוחות. את חלקן הרופאים קושרים ישירות לצמיחת השיניים, ובעוד בחלקן לא נמצא קשר ישיר לבקיעתם. עם הזמן ההורה לומד לזהות את הסימנים של התינוק שלו ולדעת שבקרוב תבקע שן חדשה.

ענבר, אבן חן להקלה בבקיעת שיניים?

ענבר, אבן חן להקלה בבקיעת שיניים?

מה אנחנו, ההורים, עושים כשלקטנים שלנו כואב והם סובלים? כמובן, מחפשים כל דרך אפשרית להקל עליהם. העיקר שיעברו את זה בכמה שפחות דמעות ובכי, ובכמה שיותר שעות שינה, להם ולנו. אביזר שהפך מאוד פופולארי בתחום ההרגעה בזמן צמיחת השיניים הוא שרשרת ענברים.

הענבר הינה אבן חן והיא ידועה בתכונות ההרגעה שלה, בקרב המיסטיקנים שמאמינים שאבן הענבר נוגדת דלקות ופולטת חום. לכן רבים ההורים שעונדים לקטנטנים שלהם שרשרת או צמיד מאבן הענבר, בזמן בקיעת השיניים, כסוג של פתרון טבעי שיכול להקל על צמיחת שיניים אצל התינוק.

 

סגולות שרשרת הענברים

 

כאשר הענברים באים במגע עם חום הגוף של התינוק או הפעוט, משתחררים מהם שמנים האמורים לגרום לתחושה כללית נינוחה ולגרום לשיכוך כאבים באופן טבעי. כמו כן, יש הטוענים שהענברים עוזרים לחיזוק המערכת החיסונית של הגוף.

ישנן שרשראות ענברים שונות מצבעי ענברים שונים, ויש הטוענים שלכל צבע השפעה אחרת – קלה או חזקה יותר. ההמלצה היא לבחור את השרשרת שהכי אוהבים מבחינת מראה, בכל זאת מדובר באביזר גלוי לעין, כי מבחינת פעולה ככל הנראה, כולם עושים את אותה פעולה בסופו של דבר.

שרשרת ענברים להקלה על כאבי שיניים

שרשרת ענברים להקלה על כאבי שיניים

יש לשים לב שרוכשים את השרשרת באתר מוכר או בחנות מוכרת, שמקבלים אישור על כך שמדובר בשרשרת ענברים אמיתית. במקומות מסודרים תקבלו אחריות לשנה שכלולה במחיר השרשרת. המחירים של השרשרת נעים בין 50 שקלים לצמיד ועד 150 ₪ לשרשרת, תלוי בסוג הענברים, האתר בו רוכשים וסוג המוצר. מי אמר שזול להקל על כאבי צמיחת השיניים?!

כמו בכל מוצר, בעיקר כזה שאנחנו נותנים לקטנטנים שלנו, חשוב לבדוק שמדובר במוצר איכותי ובטיחותי שלא יגרום נזק חלילה לתינוק. יש לשים לב שרוב הרופאים לא ממליצים על שרשרת ענברים, ולא על צמיד ענברים. הסיבה היא שאין כל הוכחה בדוקה שאכן מדובר במוצר שעוזר להעביר את הכאבים בצמיחת השיניים. על אחת כמה וכמה, כאשר מדובר בתכשיט לכל דבר ועניין, שעלול להיקרע, והתינוק עלול למשוך, להכניס לפה, וחלילה להיחנק ממנו ומחלקיו הקטנים.

אם החלטתם בכל זאת לענוד לתינוק שלכם את השרשרת – שימו לב שהיא מוסתרת מתחת לחולצה, וכאשר היא על התינוק רק בהשגחת מבוגר. שימו לב שאינכם משאירים את הילד ללא השגחה, או משכיבים אותו לישון, עם השרשרת.

איגוד רופאי הילדים טוען שמדובר בטרנד חולף. הסיבה שרוב ההורים מאמינים בסגולות השרשרת היא שמדובר במוצר שאינו תרופתי, ולכן סבורים שיש בכך ערך מוסף. כמו כן, המאמינים בכוחם המרפא של הקריסטלים, מאמינים בכוחם של אבני הענבר וכן בסגולותיה של השרשרת בהקלה על הכאבים. הורים רבים דיווחו שלא שמו לב לשינוי מהותי עם או בלי השרשרת, אך אם זה לא מזיק, זה יכול רק להועיל…

כאמור, אין מחקרים וודאיים המראים ששרשרת הענברים היא זו שעוזרת באופן מוכח להקל את כאבי השיניים. אי לכך, כדאי להתייעץ עם רופא טרם קניית השרשרת. או כל מוצר אחר להקלה על כאביו של התינוק.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!