הריון שבוע 40

שבוע 40 להריון – הריון שבוע 40

שבוע 40

הגיע תאריך הלידה המשוער. כן, שבוע 40 להריון הגיע! התאריך הזה שכל הזמן דיברו עליו וסובבו מולך את הגלגל שמראה מתי קיבלת את המחזור האחרון ומתי את צפויה ללדת… אז התאריך הזה הגיע, ואם ילדת לפני מעולה. אם עוד לא, אז קו הסיום ממש קרוב. מעט מאוד נשים יולדות בדיוק בתאריך הלידה המשוער שלהן, כך שאל תדאגי אם לא ילדת לפניו, את בטח תלדי אחריו. אם לא תלדי בתאריך המשוער של שבוע 40 להריון, את תעברי בדיקות באופן סדיר לאחר שתעברי את התאריך כדי לוודא שהכל תקין. מכיוון שמדובר בתאריך לידה צפוי ולא מדובר במדע מדויק, יכול להיות שעברת או לא עברת אותו, ולכן הרופא יבדוק ויראה שהתינוק בסדר ושהוא עוד יכול להישאר בבטחה ברחם. יכול להיות שיתחילו לספור לך שבוע 40 פלוס, וכן, זה קצת מדכא וקצת מתסכל אבל ממש עוד מעט תלדי, וכל זה יהיה מאחורייך.

אז אם הגעת לתאריך הצפוי ללידה וגם אם אינך מרגישה דבר, גשי למיון יולדות בו יחברו אותך למוניטור לבדיקת צירים, הרופא יערוך בדיקה ואגינלית, על מנת לברר אם מתפתחת אצלך לידה תקינה ועד כמה את קרובה ללידה עצמה. לידה מתחילה אצל כל אישה בצורה אחרת, לכן אל תצפי שהיא תיראה כמו בסרטים או תתרחש כמו שחברות שלך סיפרו לך. מה שבטוח, לאחר הלידה יהיה לך את סיפור הלידה האישי שלך.

אם עברת את התאריך ואת כבר ממש רוצה ומוכנה ללדת, ישנן לא מעט שיטות (מוכחות יותר ומוכחות פחות) לזירוז לידה, אבל אל תנסי דברים ללא התייעצות עם הרופא שלך. אם תגיעי לחדר הלידה במצב מתקדם והלידה תיתקע או שחלילה את או העובר תהיו במצוקה, יבצעו זירוז רפואי. כל עוד הלידה לא החלה, נצלי את הזמן לקרוא על שיטות הזירוז השונות, הטבעיות והרפואיות על מנת שתדעי מה יכול לקרות. נצלי את הזמן הפנוי לעשות סדר בבית, בדברים שלך, להכין את חדר התינוק, לשבת עם בן הזוג, להיפגש עם חברות, לקרוא ספר ופשוט לנוח על הספה בלי לעשות כלום. ברגע שתלדי, ייקח זמן עד שיהיה לך רגע לעצמך ולכן נצלי את הרגעים השקטים האלה.

לטפי את הבטן שלך, דברי עם התינוק שלך, הרגיעי אותו, אולי הוא לחוץ מדי כדי לצאת? שתפי אותו בקול וככה תירגעי גם את. שתפי את בן זוגך והקשיבי למה שיש לו לומר. אם יש לך בן בבטן זה הזמן לברר לגבי ברית מילה, איך ואיפה תרצו לעשות את ברית המילה, ולהתארגן בהתאם. אפשר בכלל להתחיל להתארגן על אירוע ולכוון את המחשבות לכיווניים טובים ושמחים. אם תארגני לו מסיבת ברית נהדרת, אולי זה יאיץ בו לצאת. בתוך כל זה, אל תשכחי שחייך הולכים להשתנות ואת לקראת חוויה מאוד חזקה רגשית ופיסית. נשמי עמוק, חייכי לעצמך וחבקי את הבטן חזק.

שתהיה לידה קלה ובשעה טובה.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!