הריון שבוע 38

שבוע 38 להריון – הריון שבוע 38

שבוע 38

השבועות האחרונים של ההיריון מתאפיינים בדרך כלל בעייפות רבה. לא פלא, ההיריון מעייף אותך, וסביר להניח שקשה לך מאד לישון בלילה. את שבוע 38 להריון כדאי שתנסי לנצל לכמה שיותר מנוחה. ייתכן שבשלב זה כפות הרגליים והקרסוליים שלך נפוחים, וזה הגיוני מאד לשבוע זה, אך עם זאת, הקדישי תשומת לב להופעת סממנים כמו נפיחות בידיים ובפנים, כאבי ראש, וראיה מטושטשת. אלו עשויים לנבוע ממצב של רעלת הריון.

בתקופה זו מפסיקה ברוב המקרים העלייה במשקל, או לפחות יורדת בצורה משמעותית. התינוק שלך מתחיל לנוע לכיוון צוואר הרחם, דבר הגורם לשתי תופעות. הראשונה – הלחץ על שלפוחית השתן שלך מתגבר מיום ליום, וזה ודאי גורם לך לרוץ לשירותים לעתים תכופות מאד. השנייה – במהלך התנועה שלו, התינוק עשוי להיתקל בעצבים שלך, וכתוצאה מכך את עשויה לחוש מעין זרמים ברגלייך. גם עכשיו, המשיכי לספור מדי יום את התנועות שלו, למרות הצפיפות ברחם מספרן לא אמור לרדת.

לקראת הלידה כדאי שתדברי עם בן הזוג שלך לגבי הציפיות שלו מהלידה. בהרבה מקרים בן הזוג אינו יודע כיצד להתנהג בלידה, וגם הוא עשוי לפחד ממנה. עודדי אותו לקחת חלק בחוויית הלידה, לדבר איתך על חששותיו, להתעניין ואולי אף לקרוא ספר בנושא. ככל שבן זוגך ידע יותר על הלידה וככל שתדברו על זה בצורה גלויה, כך תוכלו לעזור זה לזו להתמודד עם החוויה בצורה הטובה ביותר.

קצת עניינים רפואיים

בשבוע זה, שבוע 38 להריון, המשקל הממוצע של העובר ברחם הוא כ-3 ק”ג, אבל גם אם העובר שלך לא בדיוק “לפי הספר”, אין לך מה לדאוג. הרופא שלך שמלווה אותך מההתחלה ועוקב אחר ההתפתחות של ההריון ושל העובר, יוכל להגיד לך אם ההתפתחות תקינה ואם העובר במשקל התקין לשבוע זה. הוא כבר מפותח לגמרי ורק מחכה לצאת, כל המערכות שלו מתפקדות, המוח שלו פעיל והריאות שלו בשלות לנשימה עצמאית מחוץ לרחם ללא כל בעיה. האיברים עוד ימשיכו להתפתח לאחר היציאה מהרחם , אך נכון לעכשיו הם הגיעו לשלב ההתפתחות אליו היו צריכים להגיע.

פרט מעניין לגבי צבע העיניים של תינוקך… כאשר התינוק נולד, עיניו מכילות פיגמנט אשר יקבע סופית את צבע עיניו, העלול להשתנות בשבועות ובחודשים הראשונים לחייו. אם התינוק שלך יוולד עם עיניים חומות או כהות יותר, סביר להניח שזה יהיה צבען הסופי. אך אם יוולד עם עיניים כחולות או אפורות, יכול להיות שהצבע עוד ישתנה. זאת מהסיבה שעיניים חומות וירוקות מכילות יותר פיגמנט וצבען יכול להתחזק לאחר הלידה, אך לא להיחלש. אל תקפצי ותקדימי להתלהב שיש לו את העיניים שלך או של בן זוגך, תני לו כמה שבועות לפקוח את העיניים כמו שצריך, למקד את מבטו ואז צבע עיניו יתגבש. התינוק יהיה מושלם, לא משנה מה יהיה צבע עיניו הסופי.

מה אני צריכה לעשות עכשיו?

  • לדבר עם בן הזוג שלך או מי שאת רוצה שילווה אותך בלידה. לשתף בחוויות, בחששות ובפחדים ולשמוע כמובן גם את הצד שלו.
  • לעקוב אחר תנועות התינוק וכל תופעת לוואי קיצונית או שונה.

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!