הריון שבוע 34

שבוע 34 להריון – הריון שבוע 34

שבוע 34

ההתכווצויות האלה שעד כה היו נסבלות ובקטנה הופכות מיום ליום ליותר חזקות ומשמעותיות במהלך שבוע 34 להריון. נכון שעוד לא מדובר בצירי לידה או בדבר האמיתי אבל האמת היא שזה קצת מלחיץ. קצת הרבה.

וזה בסדר להילחץ, וככל שתהיי מוכנה (עד כמה שאפשר) למה שהולך לקרות בלידה, תהיי פחות לחוצה. חשוב שתדעי מהם צירים, מהי ירידת מים, ומה עלייך לעשות בכל אחד מהמקרים, ומתי עלייך להגיע לבית החולים. כמו כן, בשבועות הקרובים כדאי כבר שתכיני לך תיק ללידה שיהיה מוכן לכל מקרה (עוד מעט זה יקרה, אבל עוד מעט…).

בנוסף ללחץ את בטח מאוד עייפה, הרבה יותר מרגיל והרבה יותר ממה שהיית במהלך כל ההריון. זה הגיוני לגמרי. כל הלחץ, התחושות של אי הנוחות, הכאבים ומכאובים, בתוספת חוסר השינה בלילה והפחד והלחץ מהלידה הקרבה – אין פלא שאת עייפה במיוחד. תנוחי כמה שיותר, תאפשרי לעצמך להרים ידיים ורגליים ולנוח כמו שצריך, בלי להיות לחוצה מכל מה שאת צריכה (ועוד תצטרכי) לעשות. גם אם את מאוד עייפה, אל תשתי קפה כפתרון לעייפות, מכיוון שקפאין לא יעזור כעת אלא יכול לעשות את ההפך. קפאין משתן, וגורם להרחבת כלי הדם מעבר למה שהם כעת, וכמובן לא מסייע רבות לתפקוד מערכת העיכול. שתי כמה שיותר מים.

יכול מאוד להיות שהתחלת לפתח בכל הגוף פריחה הנראית כמו תגובה אלרגית קלה, ואפילו הופיעו חצ’קונים על הבטן שלך ועל הירכיים (עד שכבר נעלמו מהפנים…). מדובר בפריחה מציקה, שעלולה לגרום לגרד בכל הגוף אמנם, אך נורמלית לשלב זה ונשים רבות סובלות ממנה. אם התחלת לפרוח ואת רוצה להיות בטוחה שאכן מדובר בתופעת הלוואי הרגילה של שלב זה, פני לרופא שלך לבדיקה שיאשר באם מדובר בפריחה רגילה או משהו אחר הדורש טיפול כלשהו.

 

קצת עניינים רפואיים

התינוק שלך ממשיך להעלות הרבה במשקל (מזכיר לך מישהי?) והוא עבר כבר את ה-2 קילו ושוקל כמעט 2.200 גרם. הורמיקס, שכבת השומן דמוי השעווה המגנה על עורו העדין מלהיסדק, נהיית עבה יותר. השיער שכיסה עד עכשיו את גופו, כמעט נעלם לגמרי. הקפידי על תזונה נכונה עשירה בסידן שתעזור לפתח את העצמות של התינוק שמתחזקות בכל יום. תהליך זה דורש הרבה סידן. הריאות שלו מפותחות לגמרי, מערכת העצבים והמח עדיין בשלבי התפתחות. התינוק מייצר הורמונים דרך בלוטת האדרנל, הורמונים שעוברים אלייך דרך השילייה וגורמים לך (אם לא קרה עד עכשיו) לייצר את החלב הראשוני.

מהשבוע, שבוע הריון 34 שבו את נמצאת, והלאה לא מפסיקים לידה. כך שאת יכולה להיות רגועה יחסית, אם חלילה תיכנסי למצב של לידה מוקדמת יילדו אותך בלידה רגילה, ולעובר יש סיכויים טובים מאוד לשרוד בחוץ. כמובן שכדאי לשמור ולהישמר ואם משהו נראה לך לא כשורה, ללכת להיבדק.

 

מה אני צריכה לעשות עכשיו?

  • לנוח עד כמה שאפשר, כולל הרמת רגליים וידיים בזמן המנוחה.
  • להקפיד על שתיית מים.
  • להימנע ממשקאות ומאכלים המכילים קפאין.
  • להתחיל לברר על חבילות לידה.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!