הריון שבוע 32

שבוע 32 להריון – הריון שבוע 32

שבוע 32

עכשיו, תוך כדי שבוע 32 להריון, אחרי שאני ערה חצי לילה, הבנתי על בשרי ש”ברקסטון היקס” זה לא שם של להקת בנים חדשה, אלא דרך של הגוף להתכונן ללידה הקרבה ובאה. מדובר בצירונים לא מכאיבים, לא מסוכנים ולא סדירים שמכינים את הרחם ללידה העתידית. ביחד עם הצירים הלא מזיקים האלה, הלחץ עולה והעובדה שהלידה מתקרבת, יכולה להלחיץ. ועולות לא מעט שאלות:

איך אדע שמתחילה לידה?

מה אעשה אם אהיה לבד?

מתי אני אמורה להגיע לבית החולים?

כמה זמן אני אמורה לתזמן צירים בבית ואיך בכלל עושים את זה?

אז אמנם את עדיין מספיק רחוקה מהלידה, אבל כמו שקראת והתעדכנת לגבי סיכונים וסיבוכים שעלולים לקרות במהלך ההריון כדאי שכבר עכשיו תדעי מתי הצירונים הלא מזיקים, הופכים לצירי לידה סדירים ומתי ואיך מתחילה לידה. לעומת צירי ‘ברקסטון היקס’, שהם צירים מדומים, צירים אמיתיים יתחילו בזמנים קבועים, יהיו סדירים ויתחזקו עם הזמן. כמו כן, הזמן בין ציר לציר יתקצר והציר יתחזק. את רוב הלחץ והכאב של הצירים ושל הלידה תרגישי בגב התחתון, והם יתחזקו בהליכה ובשינוי תנוחות. מה שלא יקרה בצירים מדומים שאינם סדירים, המורגשים הרבה פחות ויכולים להפסיק עם שינויי תנוחה.

כאשר הלידה מתקרבת, לגוף יש נטייה לנקות את עצמו ולכן את עלולה לסבול מקלקול קיבה או שלשול, הפרשות מוגברות ואפילו דימום מהנרתיק. כמו כן, אם את מרגישה שינוי בתנוחת התינוק בצורה כזו שפתאום קל לך יותר לנשום באופן משמעותי, שהוא ירד כלפיי מטה או שהוא זז פחות – מדובר בסממנים מבשרי לידה ומכיוון שאת לא בשבוע של לידה, פני מיד למיון. בשבוע 32 להריון, כל סימן של לידה אינו סימן מבשר טובות. אך את נמצאת בשבוע שבו, אם חלילה תתרחש לידה מוקדמת, התינוק יוכל לשרוד. חשוב שתדעי שאם את לא חשה בטוב או שמופיעה אצלך אחת מהתופעות המוזכרות לעיל, המעידות על לידה או על שינו במצבו של העובר – גשי היישר למין יולדות.

כל עוד הכל תקין, ואין סיבה שלא יהיה תקין בשלב זה של ההריון (כל מה שנכתב לא היה בשביל להפחיד, אלא רק כדי להגביר את המודעות שלך למה שעלול לקרות), את ממשיכה לעלות במשקל כל שבוע. העלייה במשקל נגרמת בעיקר בגלל העלייה בנפח הנוזלים בגופך. כמו כן, נפח הדם שלך עלה מתחילת ההריון ועד עכשיו בכ-50% וזה חשוב במיוחד. את צריכה את הדם בשבילך ובשביל התינוק, משום שייתכן כי במהלך הלידה את עלולה לאבד לא מעט דם.

 

קצת עניינים רפואיים

משקל התינוק כעת הוא כ-1800 גרם ועד הלידה גם הוא יעלה לא מעט. השרירים שלו נהיים חזקים, ואת תרגישי הרבה יותר את הבעיטות והאגרופים. אמנם התנועות יותר קטנות אבל לא אמורה להיות ירידה במספר הבעיטות הממוצע במהלך שעה. אם את מרגישה האטה או ירידה בתנועות, שכבי על צד שמאל ואכלי משהו מתוק. אם בכל זאת לא תרגישי תזוזה מוגברת, פני לבדיקת רופא במיידי. הציפורניים של התינוק מתארכות ומתחזקות, הריסים והגבות מסיימים לצמוח ואפילו מתארך שיער ראשו. השיער שעד כה כיסה את גופו מתחיל לנשור, את רואה שלא היה מה לדאוג?!

 

 מה אני צריכה לעשות עכשיו?

  • לעקוב אחר מספר הבעיטות של התינוק, ואם מספרן יורד ללכת להיבדק.
  • לשים לב לצירונים ולכל שינוי במצבך או במצב תינוקך.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!