שבוע הריון 12

שבועות הריון – שבוע הריון 12

שבוע הריון 12

לא יאומן אבל זה לבסוף קרה! הגעת לסיומו של השליש הראשון של ההריון! השליש השני שיתחיל ממש בקרוב אמור להיות קל ומהנה יותר, אני יודעת שזה אמנם לא מרגיש כך ברגעים אלה ממש, אבל תופעות הלוואי של ההריון כמו בחילות, עייפות ומצבי רוח מתחלפים תעבורנה בקרוב, ואז תוכלי להתחיל להנות, לאט לאט תתחילי להרגיש פחות עייפה, ותרגישי איך כוחותייךחוזרים אלייך. בשורה משמחת, הכי משמחת, היא שהחל משלב זה יורד בצורה משמעותית הסיכון לעבור הפלה טבעית! כך שלאחר בדיקת שקיפות עורפית תוכלי כבר לספר לכל העולם על הנס שמתחולל בתוכך.

השינויים ההורמונליים והפיזיולוגיים בגופך עדיין קורים ולכן יכול להיות שעדיין תסבלי מצרבות מעת לעת. על מנת להקל על הצרבת מומלץ להימנע ממאכלים מטוגנים ושמנוניים, לאכול ארוחות קטנות ומזינות, ולא לאכול מזונות חריפים. בגלל נפח הדם והעלייה שחלה בו העור שלך אמנם יראה זוהר יותר, אך גם שמנוני במקצת ויכול להיות שיצוצו פצעונים וגם כתמים שונים על הפנים. אין מה להיות מבואסת מהעניין, את בהריון וזוהרת, הפצעונים יעברו כמו שבאו, וכך גם הכתמים. מדובר בפיגמנטציה עקב השינויים החלים בגופך שייפסקו מן הסתם עם תום ההריון. בנוסף, כדאי שתקפידי על ניקוי עור הפנים מידי יום.

השבוע, שבוע 12 להריון, יתכן ואת כבר לא יכולה ללבוש את הבגדים הרגילים שלך והרבה יותר נוח לך בבגדים קלילים ואלסטיים, אם את כבר קונה בגדי הריון, הקפידי שיהיו אלו בגדים במידה כללית. כאלה שיתרחבו ביחד איתך אחרת גם אליהם לא תיכנסי בעוד שבוע…

בשבוע הריון 12, יגיע העובר שלך למשקל של בערך 14 גרם! ואוו! בשלב זה פועלות כל המערכות העיקריות בגוף התינוק, והוא מתרכז בעיקר בחלוקת התאים בגוף ובגדילה מהירה והתפתחות האיברים. את תופתעי לראות באיזה קצב מסחרר הוא גדל ומתפתח! המוח כבר הגיע למבנה הבסיסי שלו, ועכשיו נוצרים הקשרים העצביים במוח ובשאר הגוף, מערכת העצבים מתפתחת וכן הרפלקסים של מציצה ובליעה.(זוכרת את התמונה המרגשת שלו מוצץ אצבע באולטרא סאונד?) הכליות מתפקדות כבר, ולראשונה השבוע מפרישות שתן אל שלפוחית השתן. כן, הוא הולך לשירותים בדיוק כמוך (טוב נו, אולי קצת פחות פעמים ביום…). העיניים שלו, שבהתחלה היו בצידי הראש, מתקרבות עכשיו למקומן הטבעי במרכז הראש, והתינוק נראה פחות כמו יצור חייזרי ויותר כמו בן אנוש.

מה אני צריכה לעשות עכשיו?

  • לבצע בדיקת שקיפות עורפית המאפשרת לאתר עוברים בסיכון לתסמונת דאון והפרעות גנטיות נוספות.
  • לברר לגבי בדיקת דם של שקיפות עורפית המספקת נתונים נוספים לגבי האפשרות לתסמונת דאון והפרעות גנטיות נוספות.
  • להתחיל לעבור לבגדים רפויים יותר, אם כבר הגעת למצב שהבגדים שאת רגילה ללבוש לוחצים.
  • להמשיך בנטילת תוסף חומצה פולית ותוסף ברזל.
  • לשקול ביצוע בדיקת סיסי שיליה לאיתור פגמים גנטיים בעובר במידה וקיים סיכון גבוה לפגם גנטי אצל העובר שלך, במידה ויש צורך.
  • לקבל מהרופא שלך את טווחי השבועות של הבדיקות הבאות ולקבוע כבר מראש למקרה שתשכחי או שלא יהיו תורים קיימים.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!