כדורי ריטלין

ריטלין כפתרון להפרעות קשב וריכוז?

לרוב ההורים אין דעה נחרצת בנושא הריטלין והם טוענים שהכל תלוי בילד. יש שזה עוזר להם ויש שלא, כמו אצל מבוגרים שנוטלים את התרופה. בנוסף, ההורים טוענים שמעבר לילד, יש את הגורמים המשפיעים שזה הם (ההורים) וצוות בית הספר. אצל ההורים שאין להם תשובה חד משמעית בנושא, הטענה המרכזית היא שזה תלוי בלא מעט פרמטרים – הילד, ההורים וצוות בית הספר, אך הפרמטר העיקרי והמחליט הוא בדיקת נירולוג אשר מחליט סופית אם יש צורך או לא, וזו ההחלטה העיקרית שיש לקחת בחשבון.

הרבה הורים חוששים בפתחה של שנת הלימודים, בעיקר כשמדובר בעלייה לכיתה א’, היות ואי אפשר לדעת בוודאות איך ילד שהיה עד כה במסגרת של גן יסתדר במסגרת של בית ספר. ההורים רוצים להכין את הילד כמה שיותר ולהיות מוכנים בעצמם בצורה מיטבית לקראת הבאות. אחת השאלות העיקריות שעולות היא: מה לעשות אם הילד לא יסתדר? אם פתאום יגלו שהוא לא יכול להתרכז או לשבת בשקט? בחלק מהפעמים מדובר בהסתגלות לשגרה חדשה ולצרכים חדשים, במסגרת שונה לגמרי ממה שהכיר הילד עד כה, ובחלק מהמקרים מדובר בגילוי של הפרעות קשב וריכוז שונות למיניהן.

השאלה העיקרית היא אם יהיה צורך לתת תרופות כמו ריטלין – האם ההורים יהיו בעד או נגד? האם הם ימהרו לתת לילד את התרופה או יבדקו ויבקשו אבחון חוזר?! בדקנו את הנושא לעומק, עם פתיחת שנת הלימודים. האם ההורים בעד או נגד צריכת ריטלין?

 

הורים שבעד מתן ריטלין

כדורי ריטלין

כדורי ריטלין

ההורים אשר בעד ריטלין טוענים שלא מדובר בסימום הילד, כפי שנהוג לחשוב. עוד הם מוסיפים וטוענים שמתן התרופה לא נועד רק בשביל להושיב את הילד בשקט או לאפשר לו ללמוד למבחן, מה שחשוב ביותר ואין להמעיט בערכו, אך עיקר המטרה של הריטלין היא לשפר את היכולות החברתיות של אותו ילד, לעזור לו בלימודים תוך נטרול “רעשים מפריעים” מסביב יחד עם אפשרות לשפר את הדימוי העצמי של הילד. אולי לא בגילאים צעירים מדי, אבל לקראת גיל ההתבגרות, ילד החווה קשיים חברתיים יכול לקחת ריטלין והדבר יעשה את ההבדל עבורו.

כמו כן, כאשר מדובר בגילאי בית ספר, מדובר במסגרת יחסית נוקשה למה שהילד הכיר עד עכשיו, מסגרת שדורשת ממנו יותר, אי לכך הוא צריך להתאים למסגרת ולהסתדר בה, גם אם הילד לא כמו כולם, עדיין עליו להתאים את עצמו כמה שיותר. אם אינו יכול לעשות זאת לבד, רצוי וכדאי לתת לילד ריטלין שיאפשר לו להסתדר במסגרת כמה שיותר טוב ובצורה כמה שיותר נוחה, למרות הקשיים שלו.

 

הורים המתנגדים למתן ריטלין

ההורים אשר נגד מתן ריטלין טוענים שאמנם זה לא קל בכלל, אבל צריך ללמוד כלים שיאפשרו עבודה משותפת עם הילד, לפתח מערכת יחסים נכונה ומשותפת עם הצוות של בית הספר ולאפשר פעילות לאחר הלימודים, אך להימנע ממתן תרופות. המלצות רבות של אותן הורים נעות סביב רפואה טבעית – דיקור סיני לאיזון, הומאופתיה ושלל טיפולים נוספים. כמו כן, יש הטוענים ששינוי תזונתי מותאם לילד יחד עם נטילה קבועה של אומגה 3, עושים את העבודה ומונעים את הצורך בנטילת רטלין.

 

מה שבטוח זה שכל הורה מחליט עבור הילד שלו וישנם לא מעט שיקולים שיש לקחת בחשבון, כמו כן להתייעץ עם אנשי מקצוע ורופאים לפני ההחלטה הסופית. לא כדאי ישר לקפוץ למסקנות ומעשים, ורצוי וכדאי לתת לילד להתחיל את השנה, קודם כל לאפשר לו למצוא את מקומו, להתרגל ולעקוב ולעזור לו להתמודד במידה ונתקל בקשיים. ואם יש צורך, להתחיל בדיקות ומעקב על מנת לתת ריטלין בהתאם.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!