שעת יצירה ירוקה עם הילדים

פעילות יצירה ירוקה עם הילדים

העולם הופך ירוק יותר ויותר מידי יום, המודעות לאיכות הסביבה גוברת, ולאט לאט מדפי רשתות השיווק מתמלאים במוצרים ירוקים. מעבר לכך שמוצר ירוק הוא לאו דווקא מוצר יקר יותר ועדיף לחפש אותו בין שלל המוצרים הקיימים, הבית שלנו מלא בחומרים מהם אנחנו יכולים ליצור בעצמנו מוצרים ירוקים ושימושיים. בנוסף, זו הזדמנות נהדרת לשעת יצירה ירוקה עם הילדים, פעילות נהדרת וחינוכים בו זמנית.

 

מוצרים ירוקים שאנו יכולים ליצור עם הילדים

עטיפת מחברות. אפשר לתת לילדים לצייר ציור משלהם ולעטוף איתו מחברת. אפשר גם לתת להם לקשט על נייר העטיפה עצמו, ולהפוך את המחברת למיוחדת ביותר בעצמם. אם יש לכם שאריות בדים בבית, אתם יכולים להשתמש בהם כעטיפה למחברת. זה פשוט, מניחים את המחברת על הבד ומסמנים מסביב עם תוספת של 1.5 ס”מ לעטיפה. מורחים מעט דבק בקצוות המחברת ומדביקים את הבד. רצוי להשתמש בבד דק, ואם אפשר לגהץ אותו לפני ההדבקה, כדי שהבד יידבק בקלות ובצורה ישרה למחברת.

מפית לבית הספר. לא מעוניינים לקנות מפית  מעוצבת אבל גם לא רוצים לשלוח את הילדים עם מפית חד פעמית לבית הספר? חתיכה של בד פיקה, משמיכה שכבר לא בשימוש, או מגבת ישנה תעשה את העבודה. גוזרים ריבוע בגודל הרצוי של המפית. אם אתם טובים בתפירה, אפשר לעשות גימור יפה מסביב, ואם לא אפשר להשאיר ככה. אפשר להדביק אותיות של השם מגזרי בד, לצייר בטושים עמידים לבד, או אפילו לרקום את שם הילד על גבי המפית. רוצים להשקיע בפלייסמנט כתחתית לאוכל? אפשר לניילן ציור של הילדים או מפית שאתם מאוד אוהבים פתוחה וישרה וככה אתם יוצרים פלייסמנט שלכם, אישי ומיוחד.

כלי אחסון לכלי כתיבה. איפה אתם מניחים את העפרונות, מחדדים, מחקים ושאר כלי הכתיבה שתמיד מתפזרים? כל דבר במטבח יכול להפוך לכלי אחסון נהדר. לדוגמה:

  1. קופסת קפה מזכוכית. משתמשים בשאריות סרטי בד או ברטי נייר ומדביקים מסביב לקופסה. אין צורך בפקק.
  2. קופסת יוגורט ישנה. שוטפים, מייבשים ומקשטים מכל הבא ליד – סרטים, כפתורים, חרוזים…
  3. בקבוק שתייה. חותכים אותו בזהירות בעזרת סכין יפני, ומקשטים את החלק התחתון שלו. פה אפשר אפילו להשתמש בטושים וצבעים ישנים שכבר לא עובדים, ולהדביק אותם כמו גדר צבעונית מסביב לבקבוק.
  4. קופסאות תחליפי החלב הופכות לכלי אחסון נהדרים ברגע שהן שטופות, מיובשות ועטופות בנייר עטיפה יפה או בבד צבעוני. שימו לב שהן יבשות לגמרי, והדביקו בזהירות.

קלמר. את הקלמר של שנה שעברה אפשר בקלות להפוך לקלמר חדש עם קצת כפתורים, פאייטים וצבעי בד. אפשר אפילו לקחת חוט ומחט ולתפור עליו אפליקציות או לקנות כאלה שמתגהצות, ולגהץ עליו. במקום להשקיע בקלמר מהודר וישקר ניתן לקנות קלמר ג’ינס פשוט בחניות היצירה וליצור ממנו ארנק חדש ומשודרג בעזרת אותן שיטות.

לוח מודעות. לא תאמינו ממה אפשר להכין לוח מודעות. מסמרטוט כביסה (חדש) וג’ינס ישן! אכן כן. פה דרושה מכונת תפירה וידע בסיסי בתפירה. את הכיסים מהג’ינס הישן הופכים לכיסים על הלוח, תופרים אותם עם החלק העליון פתוח, שבו אפשר לשים פתקים וכל הבא ליד. אפשר לתפור את הגימור ואת הקישוטים עם חוט צבעוני שיבלוט החוצה. צריך לתפור מסביב לסמרטוט “מסגרת” כדי למנוע יציאת חוטים. אפשר להדביק אטבים כמקום להודעות מתחלפות, ואפילו את האטבים הישנים ניתן לשדרג ולקשט בעזרת כפתורים, מדבקות, צורות מלבד ומסול (ניתן להשיג בחנויות לחומרי יצירה).

תיקים. אני השתמשתי בחלק מגופיות הקיץ של הקטנה שלי. הפכתי אותן ותפרתי יחדיו את הפתח, כך שנוצר תיק. הטריקו של הגופיה הוא בד חזק וניתן לסחוב בתיק הרבה דברים, בדיוק כמו שילדים אוהבים, להכניס את כל העולם שלהם לתיק אחד קטן ונוח. תיקי האלבד הפכו מאוד פופולאריים בשנים האחרונות, מלבד הקניות בסופר, כמעט כל חברה מוכרת לך את המוצרים בתוך תיק אלבד רב פעמי עם הלוגו שלהם – שיווק וגם עידוד לצרכנות ירוקה. אני משתמשת בתיקים האלה לכל דבר. בחנויות תחביב למיניהן ניתן לרכוש תיקים כאלה במגוון של צבעים, לתפר עליהם, לרקום עליהם, לצייר בצבעי בד ולקשט עם או בלי הילדים. יכול לשמש תיק נהדר כתיק ספר לספרייה.

 

יצירה ירוקה כיד הדמיון

זה הזמן לשלוף את כל החוטים, כפתורים, בגדים ובדים שלא בשימוש ולתת לילדים ליצור ולדימיון להשתולל כמובן תוך כדי שימוש בחומרים שלא פוגעים בסביבה ותרומה לסביבה בכך שאנחנו ממחזרים. בזמן הפעילות עם הילדים, ובכלל, חשוב לתת להם הסברים וטיפים שיעזרו להם לשמור על הסביבה בצורה הפשוטה ביותר בלי מאמץ רב מדי:

  • לקנות מחברות ממוחזרות.
  • לכתוב בשני צידי הדף (רצוי עם עיפרון ולא עם עט שעוברת לצד השני ומקשה על כתיבה משני הצדדים).
  • לשמור את המחברות עם החומר הנלמד לאחים או שכנים, שיגיעו בקרוב לכיתה הזו גם כן.
  • לקנות ספרי לימוד משומשים, ולהעביר הלאה את שלנו.
  • לקנות קלסר אחד לכל החומר הנלמד, ולשים בו את כל המקצועות. את החוצצים אפשר להכין לבד מחומרים ממוחזרים או בריסטולים צבעוניים.
  • לדאוג שאמא קונה שקיות מתכלות שבהן היא שמה את הסנדוויץ’.
  • לשים לב לאן זורקים את הבקבוקים, את הזבל הרטוב ואת הניירות והקרטונים. כמעט בכל מקום עכשיו יש פחים נפרדים וחשוב להקפיד. אין אצלכם פחים נפרדים? כדאי לדאוג לכך.
  • שמרו סוללות גם מהבית והביאו לבית הספר. כיום בבתי ספר יש מתקנים לאיסוף סוללות ולמחזורן.

שמרו על הסביבה, שנת לימודים מהנה ופורייה!

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!