סגולה ללידה קלה ומהירה

סגולה ללידה קלה – להזיק זה לא יכול…

אני התחתנתי כאשר הייתי בחודש החמישי להריון. לפני החתונה גיליתי שאני צריכה לטבול במקווה, כמו כל כלה. מה שהיה משעשע בזמנו, כי הרגשתי כמו ליוויתן קטן שעלה על החוף, ולא תיארתי לעצמי כמה קשה יהיה לטבול עם הבטן ההריונית שלי, מבלי להיעזר בכלום. הופתעתי שזה לא רק לטבול ולצאת, אלא דובר על 7 טבילות!

האמת היא שמה שקרה כשיצאתי מהטבילה, הפתיע אותי יותר ואף ריגש אותי לא מעט. נשים שעמדו בתור לטבול אחריי במקווה, היו נשים שרצו להתחתן או ללדת. באותו המעמד התברר לי שטבילה לאחר אישה, שנמצאת לפני חתונה ועוד בהריון, נחשבת לסגולה לנישואין וללידה.

סגולה ללידה קלה ומהירה

סגולה ללידה קלה ומהירה

לפני הלידה שלי, זכרתי את החוויה הנפלאה שעברתי, וכבקשה ללידה קלה, הלכתי שוב למקווה. רציתי לטבול על מנת לקבל סגולה ללידה קלה, מהירה, ובריאות לי ולתינוק העתיד להיוולד. גם אז טבלו אחרי נשים רבות, ויצאתי מרוממת ומאושרת.

בדיעבד, גיליתי שיש מספר סגולות ללידה קלה, אשר נשים, גם כאלה שהן לא דתיות או שומרות מסורת, דואגות לטבול במקווה לפני הלידה בגללן, לעשות הפרשת חלה, ואף לעשות סעודת טרום לידה. האם זה באמת יעזור או לא יעזור? אין לי מושג, כך או כך, ניסיתי. מה שכן, זו עוד אחוות נשים, חיבור לעצמך ולמקורות, וגם קצת יהדות. להזיק זה בטוח לא יכול…

 

סגולות ללידה קלה ובריאות לך ולתינוק

  1. טבילה במקווה לפני הלידה. נשים רבות הולכות לטבול במקווה טרום הלידה (וגם לאחריה), על מנת לטהר את נפשן ואת גופן מכל מה שעבר עליהן בהריון, על מנת להגיע לשלב הלידה “נקיות” וכמה שיותר מוכנות. כמו כן, טבילה לאחר אישה בהריון במקווה היא סגולה להיכנס להריון בעצמך. לכן, נשים רבות שלא מצליחות להרות, נוהגות לטבול לאחר שאישה בהריון טובלת. אין הכנות מיוחדות ואין ברכה לטבילה זו, מקובל לטבול בחודש תשיעי, אך לא בסמוך ללידה.
  2. הפרשת חלה. הפרשת החלה היא אחת משלושת המצוות המיוחדות לאישה. הפרשת חלה ידועה כסגולה ללידה קלה, ונשים רבות הופכות את המצווה למפגש חברתי עם נשים נוספות, שמברכות על כניסה להריון, מציאת זיווג הולם, ועוד שלל בקשות ותפילות מעבר ללידה קלה.
  3. סעודת מלווה מלכה. במוצאי שבת, משפחות דתיות או שומרות מסורת, אוכלות סעודה רביעית באופן קבוע . אחת מהסגולות ללידה קלה היא השתתפות בסעודה כזו, או הכנת סעודה כזו, במיוחד עבור היולדת במטרה לאחל עבורה הקלה בלידה העתידה לבוא.

 

נשים שלא מספיקות לבצע את הסגולות הללו להקלה בלידה, או שמספיקות אך רוצות גם בלידה להתפלל ולבקש סגולה ללידה קלה, יכולות לקרוא פרק כ’ בספר תהילים, שניים עשר פעמים, ולבקש מאנשים שיקראו עליהם פרקי תהילים. כמו כן, יש את ספר נועם אלימלך שכתב הרב אלימלך מליז’ענסק, ואותו יש לשים לראשה של היולדת.

כאמור לא רק נשים דתיות או מסורתיות מאמינות בסגולות הללו להקלה בלידה, ורבות הנשים אשר מפרישות חלה, טובלות במקווה ומשתתפות בסעודה רביעית. רבות מהנשים קוראות גם פרקי תהילים (אשר ידועים בסגולתן לכל דבר בחיים), ומתפללות לפני הלידה ובמשך הלידה עצמה. ברכה, פתילה או סגולה – העיקר שתהיה לך לידה קלה!

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!