מעגלי אמהות

מעגל אמהות – לקבל תמיכה מנשים במצב שלך

אומרים ש”המקום שהכי טוב ליפול אליו הוא חיבוק” וזה נכון. אבל מה קורה כשאת יולדת ורק מחפשת את הידיים האלה שתחבקנה אותך? התשובה פשוטה, אל תוותרי עד שתמצאי אותן. אם אין לך תמיכה בבית או מחברות או ממשפחה קרובה, אז תחפשי מעגל אמהות. בין אם זה מעגל עם מנחה או קבוצה של נשים שנפגשות ומדברות, חשוב שתמצאי לעצמך מסגרת בה תרגישי בטוחה, והכי חשוב – מסגרת שבה תקבלי את החיבוק שאת כל כך צריכה. אנחנו הנשים, מהיסוד שלנו אנו יצורים חברותיים יותר ואנחנו צריכות את ההרגשה והתמיכה של אחרות שנמצאות באותו מצב כמו שלנו אשר יגרמו לנו להרגיש שאנחנו לא לבד.

 

חשיבות התמיכה של מעגל אמהות

למה מעגל תמיכה של אימהות הוא כל כך חשוב עבורך?

  1. את לא לבד. יש עוד אימהות בדיוק באותו מצב כמו שלך וזה תמיד עוזר לדבר, לשתף ולהתייעץ עם עוד נשים שנמצאות בדיוק באותו מצב שאת נתונה בו. את יכולה לספר על עצמך, על הלבטים שלך, ולקבל מנשים אחרות עצות מעשיות וגם לתת עצות שימושיות לאחרות.
  2. מהרגע שהתינוק נולד הוא תמיד במרכז. הכל סובב רק סביב התינוק. במעגל אימהות את מבינה שגם לך, האמא, מותר להיות במרכז ולא רק לתינוק.
  3. מקור תמיכה נוסף מעבר לתמיכה שיש לך כבר בנמצא כמו אמא, אחות, חברה ובן זוגך. כמובן שזה עוד יותר חשוב כשאין לך מקור תמיכה אחר.

 

האם אני צריכה מעגל אמהות?

אם את מתלבטת אם להישאר לבד בזמן חופשת הלידה או לחפש סביבה תומכת כמו מעגל אימהות, חשוב מאוד שתשאלי את עצמך לאחר הלידה את השאלות הבאות:

  1. מעגל אימהות צריך להיות מקום מכיל, לא שיפוטי, מרחב מוגן  בו תרגישי שאת בסדר. יש לך מקום כזה?
  2. אמא טובה היא אמא שטוב לה. האם טוב לך? ואם לא, מה לא טוב לך? מה מפריע לך?
  3. התינוק חשוב. הוא הכי חשוב, אבל חשוב גם שאת תהיי שמחה. האם את שמחה? האם את עושה דברים שטוב לך? מה שטוב לך, טוב לו. האם טוב לכם?
  4. התינוק ניזון ממך, את זו שמאכילה אותו. אבל ממה את ניזונה? מה ממלא אותך?

 

פעילות במסגרת מעגל אמהות

מעגלי אמהות

מעגלי אמהות

על מה מדברים במעגלי אימהות? למה זה חשוב בכלל שתהיי במסגרת כזו? הפעילות במסגרת מעגל אמהות נועדה עבורך. הפעילות במסגרת מעגלי האמהות יעצים ויחזק אותך:

  1. התמודדות עם סיפור הלידה. מעבדים את חוויית הלידה יחד. אחרי שעברת את ההריון והלידה, חוויה פיזית ונפשית, את צריכה לעכל ולהתמודד איתה. בין אם היא היתה מאוד קשה או רגילה או נהדרת, חשוב שתשתפי, תוציאי ותעבדי אותה.
  2. ההבנה של פנטזיה מול מציאות. איך חשבת שיראו חייך עם תינוק, הזוגיות, הגזרה, השינה, העבודה, החיבור לתינוק. פתאום הבנת שכל דבר שפנטזת עליו, במציאות יצא אחרת לגמרי. זה המקום לשתף ולהתחזק.
  3. אבהות וזוגיות לאחר הלידה. איך הופכים מזוג אוהבים לזוג הורים? איך ממשיכים לתפקד כזוג לכל דבר, כולל יחסי מין וקירבה לאחר הלידה? איך ממשיכים לצאת ולתחזק את הזוגיות כאשר אתם כל כך עייפים ולחוצים? חשוב גם לזכור שכאשר נולד תינוק, נולדה גם אמא ונולד גם אבא.
  4. פתרון קונפליקט אימהות וקריירה. האם לחזור לעבוד? להאריך את חופשת הלידה? להחליף מקצוע או להישאר באותה עבודה? הם לעבור למשרת אם?
  5. דימוי גוף. בין אם עלית במשקל במהלך ההריון 4 קילו או 30 קילו, הגוף משתנה ואת צריכה ללמוד לקבל את העודפים, את התרחבות האגן, את החזה שגדל והתמלא בחלב, את הבטן שלוקח לה זמן לרדת ואת סימני המתיחה. זה לא קל. אבל זה אפשרי. את כבר לא ילדונת – את אמא!
  6. רגשות אשמה אימהיים- לא חסרים לנו כאלה. אני אמא מספיק טובה? אני מאכילה מספיק? האם אני מרדימה נכון? מקלחת כמו שצריך? האם אני משקיעה בו? ומה קורה אם עדיין לא התחברתי אליו? ולמה הוא בוכה??? זה המקום שלא שופט. אלא מסביר לך שכולן מרגישות כמוך, לפעמים קל להודות לפעמים לא. את האמא הטובה ביותר שאת יכולה להיות וזה מה שחשוב.

 

לא פחות חשוב מהשאלות, השיחות והתמיכה שתקבלי במעגל אמהות, יש את הדברים הבסיסיים שאת זקוקה להם:

  • את יוצאת מהבית. את לא יושבת לבד עם התינוק בשגרה, או חוסר שגרה ושעמום. את לא בתוך החלפת החיתולים/הרשמות/האכלות/כביסה/כלים כל היום.
  • את מתלבשת. בין אם חזרת למשקל ולגזרה של לפני ההריון, את מתלבשת, מתאפרת ומסתרקת. מעצם זה שאת מתארגנת כדי לצאת מהבית, את כבר תיראי יותר טוב וההרגשה הטובה לא תאחר לבוא.
  • במעגל אמהות את מנהלת שיחה של מבוגרים ולא רק עושה קולות של תינוקות ומספרת לבעלך מתי הילד אכל, מתי הוא נרדם וכמה פעמים החלפת לו…
  • את מכירה עוד אימהות ורוכשת חברות חדשות. התינוק שלך פוגש עוד תינוקות, חברים פוטנציאליים לעתיד.
  • את לומדת ומקבלת עצות, טיפים ומידע חשוב על איך זה להיות אמא ולגדל תינוק.
  • את עושה משהו שהוא לגמרי בשביל עצמך ומרגישה עם זה טוב.

אל תשכחי, כשתינוק חדש נולד גם אמא חדשה נולדה ואותה אמא היא את. את צריכה את התמיכה ואת העזרה – אל תוותרי עליה!

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!