בחירת מיטה לילד

מיטה לילד – מיטת מעבר או מיטת ילדים?

הגיע הזמן להעביר את התינוק ממיטת התינוק שלו למיטת ילדים או מיטת מעבר. כמו כל דבר אצל תינוקות וילדים, צריך לבדוק היטב את ההיצע לפני שמחליטים מה קונים. חשוב לבדוק את סוגי המיטות המוצעות, להתייעץ עם חברים, לקבל חוות דעת, ולהחליט. הסוגיה היא – האם לקנות מיטת מעבר, מה שאומר שלאחר מכן תצטרכו לרכוש מיטת נוער, או שכבר לרכוש מיטת ילדים/נוער שתשרת אתכם לזמן רב יותר?!

 

בחירת מיטה מתאימה לילד

בחירת מיטה לילד

בחירת מיטה לילד

איך בוחרים את המיטה המתאימה ביותר עבור הילד שלכם? לפני שבוחרים מיטת תינוק, מיטת מעבר או מיטת נוער, יש להתחשב בפרמטרים רבים:

  1. גודל חדר הילדים. בדקו את גודל החדר ומהו המרחב שמתאים להכנסת מיטה. מיטת מעבר מתאימה לילדים מגיל שנה עד גיל שלוש, היא צרה וקצרה יותר לעומת מיטות אחרות. לעומתה, מיטת ילדים היא כבר באורך של מיטה סטנדרטית (בערך מטר תשעים) ומגיעה בשני רוחבים – 80 ס”מ או 90 ס”מ. מיטת ילדים מתאימה לילדים מגיל שנה ועד גיל 10. בהתאם לגודל החדר ומספר הילדים בו, תוכלו להחליט איזו מיטה אתם מעדיפים לרכוש.
  2. התנסות. חשוב לבחור עבור הילד שלכם מיטה נוחה שהוא יישן בה כל הלילה, כל לילה. הביאו אותו אתכם לחנות, בדקו שהוא עולה ויורד מהמיטה בקלות, ישן בה בנוחות לא נופל ממנה (ואם כן יש צורך במעקה), שהיא נוחה לו ומוצאת חן בעיניו.
  3. מזרון. חשוב מאוד לבחור מזרון איכותי וטוב עבור הילד שלכם, שנמצא בשנות ההתפתחות החשובות ביותר של חייו. יש צורך במזרן קשה, אך לא קשה מדי, ובהחלט לא מזרונים רכים או מזרוני קפיצים. כמו כן, בעת רכישת המיטה כדאי לברר אם היא מגיעה אם מזרן או שיש צורך לרכוש בנפרד. אם המיטה מגיעה ללא מזרן, יש לבדוק אילו מזרנים איכותיים יש לילדים ואילו מידות מזרן תואמות את המיטה שרכשתם.
  4. גובה. רצוי מאוד שהמיטה תהיה בגובה נח לילד, בשביל שהוא יוכל לעלות ולרדת ממנה באופן עצמאי. מיטה נמוכה היא טובה במיוחד בשלב זה על מנת לתת לילד ביטחון בעליה למיטה וירידה ממנה לבדו, אך החיסרון במיטה נמוכה הוא שאין בה מקום אחסון. אם תבחרו במיטה גבוהה יותר, ניתן יהיה להכניס ארגז אחסון מתחת למיטה או אפילו מיטה נפתחת למיטת אירוח. אך במצב כזה, כדאי להניח כיסא קטן או שרפרף שיקל על הילד לעלות ולרדת מהמיטה לבד ובבטיחות.
  5. עיצוב. אם החלטתם על מיטת מעבר שתשרת אתכם זמן קצר, אל תשקיעו במיטה מעוצבת. מספיקה מיטה סטנדרטית רגילה. כאשר תעברו למיטת מעבר או מיטת נוער, תוכלו להשקיע ולבחור מיטה מעוצבת, זה גם שלב שבו לילד יש כבר רצונות ותחביבים והוא יכול לבחור מיטה מעוצבת לפי הטעם האישי שלו, שתתאים לחדר שלו.
  6. בטיחות. חשוב מאוד לרכוש מיטה עם מעקה בטיחות או אפשרות להוסיף מעקה, על מנת שהילד לא ייפול ממנה לרצפה באמצע הלילה. על המגן להיות לאורך המיטה, אך לא לכל אורכה, על מנת לאפשר ירידה ממנה בקלות. ישנן מיטות שמגיעות עם מעקה בטיחות שניתן להרים ולהוריד לפי הצורך.

 

מיטת ילדים או מיטת מעבר?

מיטת מעבר היא קטנה יותר ומהווה פתרון לזמן ביניים, כאשר לא רוצים או לא יכולים לעשות שינויים גדולים מדי או לפנות מקום בחדר. ניתן להשתמש במזרן של מיטת התינוק ובכך לחסוך בקניית מזרן חדש. מדובר במיטה שמשמשת לזמן קצר, עד גיל שלוש, ולאחר מכן כבר יש צורך במיטת ילדים.

מיטת ילדים מגיעה בגודל סטנדרטי של מיטה, מה שאומר שהיא תופסת יותר מקום בחדר. יש אפשרות למיטה נמוכה, או מיטה גבוהה כך שיהיה עוד מקום איחסון בחדר, ויש אפשרות למיטה נפתחת שחוסכת עוד מקום במקום להציב שתי מיטות בחדר. מיטת ילדים תשמש את הילד להרבה שנים ולכן ברוב הפעמים מומלץ לוותר על מיטת מעבר ולעבור ישירות למיטת ילדים. בחנו את כלל הפרמטרים, שאלו חברים ומכרים וקבלו החלטה מושכלת המתאימה ביותר עבורכם.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!