ילד חולה שלא רוצה לקחת תרופה

לתת לילדים תרופה בקלות

לאחרונה נתקלתי באחד הקשיים עם הילדה שלי, קושי כזה שלא צפיתי – הקושי לתת לה תרופה. מסתבר שאני לא היחידה החווה את הקושי לתת לילדים תרופה. כשהיא הייתה תינוקת זה היה קל, או שהייתי מטפטפת לה לפה או עם המוצץ או שהייתי מחדירה לה נר לטוסיק. אבל עכשיו, כשהיא בת 6, מבינה יותר ובעלת דעה משלה, היא פשוט לא מוכנה לקחת תרופה. לא יעזרו כל ההסברים והשכנועים שלי, הילדה מתעקשת לא לקחת תרופה להורדת החום גם כשהוא ממש גבוה, וגם כשאני אומרת לה שבסוף נגיע (ובסוף אנחנו באמת מגיעים) למיון לצורך קבלת נוזלים דרך הוריד. מרוב יאוש אני כבר מוותרת לה ופשוט עושה לה מקלחת להורדת החום, אבל בכל זאת חשוב מדי פעם שהיא תיקח תרופה כשצריך.

 

שיטות לתת לילדים תרופה בקלות

 

ילד חולה שלא רוצה לקחת תרופה

ילד חולה שלא רוצה לקחת תרופה

התייעצתי עם הורים רבים שנתנו לי כמה שיטות לתת לילדים תרופה, שיטות לשכנע את הבת שלי לקחת תרופה כשצריך וגם טיפים שיעזרו לי להגניב לה את התרופה. כולי תקווה שלא אצטרך לנסות את אחת השיטות בקרוב ושנהיה כולנו בריאים. כל הטיפים לתת תרופה לילדים בקלות:

  1. לבלוע כדור (בהתאם לגיל הילד). הבת שלי כבר בת שש ויש תרופות שניתן לקחת בגיל זה על ידי בליעת כדור. כך ניתן להסביר לה שהיא לוקחת תרופה כמו הגדולים וללמד אותה לבלוע את הכדור כמו ילדה גדולה.
  2. כדורי מציצה/לעיסה. מסתבר שחלק מהתרופות של הילדים מגיעים גם בצורה של כדורי מציצה. אפשר לשים את הכדור בקופסה של סוכריות ולהגיד לילד/ה שזו סוכריית מציצה מיוחדת. לא חובה אפילו להסביר לילד שהסוכרייה הזו תעזור לו להרגיש יותר טוב. בנוסף על כך, ניתן גם להמציא סיפור שמדובר בסוכריית פלא שתגרום לילד לרגיש טוב יותר.
  3. הגנבת הכדור למזון. אפשר להכניס את הכדור בתוך כף של מעדן או יוגורט שהילד אוהב ולתת לו את הכפית הראשונה. עובד בעיקר עם ילדים פחות גדולים שעוד נעזרים בהורים לאכילה.
  4. אפשר להבטיח לילדה שתקבל פרס אחרי התרופה או לתת לה לשתות קולה או ממתק לאחר צריכת התרופה. נכון, זה לא חינוכי, אבל באותו רגע צריך לתת לה תרופה ולא לחנך עכשיו לגבי חוקים, אלא להוריד את החום ובהקדם האפשרי.
  5. ניתן לשבת עם הילד או הילדה ולהסביר למה יש להם חום וכמה הם לא מרגישים טוב, להסביר שהתרופה נועדה להוריד את החום ולעזור להם להרגיש יותר טוב ולרפא את המחלה. יש להיות אמפתיים, לציין שזה לא כיף להרגיש חולים ולא נעים להיות חולים וכדי להרגיש טוב יותר צריך לקחת את התרופה. לילדים שפחות אוהבים בית חולים ועירוי דרך הוריד, כמו הבת שלי אפשר להסביר, לא להפחיד אלא להסביר, מה יקרה אם הם לא ייקחו תרופה. לציין בצורה אמפתית שהם עלולים להגיע לבית החולים ושם באמת לא יהיה להם נעים…
  6. לנסות להוריד את החום בדרכים אחרות. ישנן לא מעט תרופות סבתא, כמו מקלחת פושרת או מגבת ספוגה במים על המצח, שיכולות לעזור במקרים מסוימים.
  7. לקחת בובה ולהאניש אותה. להראות לילדה שגם הבובה לא מרגישה טוב וחולה, להסביר שצריכה לקחת תרופה. ככה הילדה תיתן לבובה תרופה ואתם תתנו לילדה, על מנת שכולם ירגישו יותר טוב, כל זה יהיה תוך כדי משחק.
  8. מהילת תרופות. יש תרופות שמגיעות בצורת אבקה ואפשר למהול אותן בתוך מיץ מתוק או מים ולהגיד לילד שהוא חייב לשתות…

כאשר הבת שלי הייתה ממש תינוקת, פשוט נתתי תרופה כשהיה צריך. כשהיא גדלה והתחילה לסרב, התחלתי “לעבוד” עליה. עכשיו כשהיא בת 6 וכבר בבית ספר, מרגיש לי שאני צריכה להסביר לה ולא לרמות אותה, על מנת שהיא תבין ותיקח את התרופה בעצמה מתוך הבנה. אך לפעמים, כשאין ברירה, אנחנו נאלצים להחזיק לה את הידיים ולתת לה את התרופה. כל דבר עדיף מאשר ביקור במיון בשביל להוריד חום. בתקווה שנעבור את החורף מבלי לנסות לתת תרופה…

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!