לשמור על תזונה מאוזנת אצל הילדים

לשמור על התזונה של הילדים שלנו

עם ההיצע הגדול של מזון מהיר וממתקים בכל מקום, מאוד קשה לנו לשמור על משקל ולאכול בריא ומאוזן, אז על אחת כמה וכמה קשה לנו לשמור על התזונה של הילדים שלנו. למרות זאת, חשוב לשמש דוגמה אישית, בעיקר כשהילדים קטנים, על מנת שיפתחו כבר מההתחלה הרגלים בריאים ויאכלו באופן מאוזן. במהלך החופש הגדול מדובר במשימה קצת יותר קשה, אבל לא בלתי-אפשרית.

 

הקפדה על תזונה מאוזנת לילדים

לשמור על תזונה מאוזנת אצל הילדים

לשמור על תזונה מאוזנת אצל הילדים

חשוב מאוד להקפיד עם הילדים על סוג של שגרה, גם בחופשות, במה שהם אוכלים:

  1. אל תוותרו על ארוחת הבוקר. ארוחת הבוקר היא באמת הארוחה הכי חשובה במהלך היום, גם לכם וגם לילדים שלכם. הקפידו להכין ארוחה מלאה, בריאה ומזינה, כזו שתספק לילדים שלכם תחושת שובע ואנרגיות להתחיל את היום ברגל ימין.
  2. חשיבות ארוחות מסודרות. לא רק ארוחת הבוקר חשובה, כל הארוחות צריכות להיות כמה שיותר בריאות, מלאות ומסודרות. רצוי להכין כמה שיותר אוכל טרי ומבושל ביתית, לדאוג להוסיף ירקות חתוכים לכל ארוחה, יחד עם מנת פחמימה משביעה, ולוודא שמדובר בארוחה מלאה. ארוחה כזו שלא תשאיר אותם רעבים כדי שלא יחפשו מה לאכול שעה לאחר סיום הארוחה. גם כאשר מסתובבים ומטיילים הרבה, השתדלו להיות בבית בשעות הארוחה, על מנת לשמור על סדר כלשהו גם בלוח הזמנים היומי וגם בארוחות עצמן.
  3. השתדלו לאכול כמה שפחות בחוץ. גם אם אתם מטיילים, השתדלו להכין אוכל ולקחת אותו איתכם בצידנית. מעבר לכך שאוכל בחוץ הוא יקר יותר וגם הפיתוי גדול יותר עבור כולם, מדובר באוכל פחות בריא. לכן חשוב לאכול אוכל שאתם מביאים מהבית. אם בכל זאת בחרתם לאכול בחוץ, השתדלו שזה לא יהיה ברשת מזון מהיר, אלא במסעדה מסודרת, בה אפשר לשבת ולאכול כמו שצריך. גם ביציאות קצרות מהבית, דאגו שיהיה אתכם בקבוק מים, חטיף אנרגיה ופרי, על מנת לספק לילד אם הוא רעב, חסר סבלנות או משועמם, ומבקש משהו לאכול. במידה וממתינים בתור או שיש זמן עד הארוחה הבאה, במקום לקנות משהו מתוק או מלוח, הקפידו להביא איתכם כריך מוכן שהילד אוהב שיהיה בהישג יד.
  4. אמרו “לא” לחטיפים וממתקים. אל תכניסו ממתקים וחטיפים הביתה על מנת שלא יפתו אתכם ולא את הילדים. לא צריך להתנזר לגמרי מחטיפים וממתקים, בחרו 2-3 חטיפים שיהיו בבית, אבל לא כל הזמן ולא באופן קבוע. אל תאשרו לילד לקחת ממתק אחרי כל ארוחה, אלא פעם בשבוע או אחת לכמה ימים, על מנת לא להפוך את זה להרגל של צריכת מתוק ישר לאחר ארוחה.
  5. העדיפו מים או מיץ טבעי על כל שתייה אחרת. מים הם השתייה הטובה ביותר, בעיקר בימי הקיץ, בעוד מוגזים למיניהם גם מלאים בסוכר וגם לא מרווים את הצימאון. השילוב של מיצים ומוגזים עם חטיפים ומתוקים עלול לגרום להשמנה, לכן חשוב לשתות מים גם כדי לא להתייבש וגם כדי לשמור על הבריאות. הקפידו שיהיה בקבוק מים קרים במקרר כל הזמן ובקבוק בתיק כאשר אתם יוצאים להסתובב מחוץ לבית.
  6. שלבו פעילות בשגרה. גם אם חם וגם אם מדובר בחופשה, הישיבה והרביצה כל היום בבית במזגן מאטה את חילוף החומרים והשעמום גורם לקום למקרר לבדוק מה יש לאכול גם כשלא באמת רעבים. לכן, העדיפו הליכה או שחייה, טיולים ואפילו גן שעשועים כאשר כבר לא חם מדי בחוץ על מנת להפעיל את הילדים.

לא צריך להכניס את הילדים למשטר כלשהו או דיאטה, אבל ככל שתנהיגו הרגלי אכילה מסודרים וצרכנות נבונה בבית, כך הילדים שלכם ילמדו לשבת לאכול ולצרוך אוכל בריא ומשביע. כמו כן, הדוגמה האישית שלכם חשובה ביותר, וביחד תוכלו לרדת או לשמור על המשקל אם יש צורך בכך וגם לאכול באופן בריא ומסודר ללא קשר למשקל. אכילה מאוזנת ובריאה ושמירה על אורח חיים בריא כוללים שתיית מים ופעילות ספורטיבית, וחשובים ביותר להתפתחות התקינה של הילדים בימים רגילים וגם בחופשות, חגים ומועדים.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!