לרחוץ את התינוק בפעם הראשונה

לרחוץ את התינוק בפעם הראשונה – אמבטיה ראשונה לתינוק

9 חודשים סחבנו אותם ברחמנו, חשנו את הבעיטות, חווינו את הצירים והנה בשעה טובה ומאושרת נולד האוצר המתוק שלנו, כל הנראה בחדר מוחשך, חמים  ושקט, להורים אוהבים ומלטפים… בעודכם מלאי התרגשות ואהבה אין סופית, התינוק נלקח מכם לטיפול ראשוני ע”י האחות, אומנם אשת מקצוע אך זרה לחלוטין לאוצר שזה עתה נולד. ההחלטה לקלח או לרחוץ את התינוק בפעם הראשונה בבית, על ידי הורים או סבתות אוהבות, אינה החלטה מוזרה כיום, רוב ההורים בוחרים שלא לרחוץ את הוולד בבי”ח אלא לעשות זאת בבית בדרך שלהם. הרי זכותו של התינוק לקבל אהבה, כבוד וחום גם ברחצה הראשונה שלו, כן לא יקרה לו כלום אם לא ירחצו או שעתיים לאחר הלידה, הרי יצא ממקום הכי סטרילי שיכול להיות, הרחם שלנו.

 

לעשות אמבטיה בפעם הראשונה לתינוק

רחיצת התינוק בפעם הראשונה

רחיצת התינוק בפעם הראשונה

מה מומלץ (ולא משנה איפה תחליטו כן לרחוץ אותו):

  • מומלץ בחודשים הראשונים להשתמש בשמן אמבט, שמן איכותי וטבעי, השמנים המוכרים לרובם סינטטיים ואף מייבשים את עור התינוק ולא כפי שנהוג לחשוב שמעניקים לחות ורכות לעורם העדין והרגיש .ההשקעה ברכישת מוצרים טבעיים לא תביא אתכם לפשיטת רגל, מבטיחה, אך כן תקנה לו ערכים ואת ההבנה כי הטבעי הרבה יותר נכון ומשתלם לטווח הארוך מאשר הסינטטי, הרי גם אתם כיום מבינים כי חשיבות איכות המוצרים בהם אתם משתמשים הינה גבוהה, הרי לא תמרחו על עצמכם (אני מקווה!!)  שמן או קרם המיוצרים מכימיקלים שונים, אז למה לתינוק שלכם זה כן מגיע?!
  • המגע בשנים הראשונות מאוד חשוב להתפתחות התינוק, מומלץ לאחר הרחצה לעסות אותו עם שמן עיסוי איכותי, אפשר ללטף גם ללא שמן, עצם המגע עצמו מרגיע ומחזיר את התינוק להרגיש את הביטחון אשר חש ברחם אימו.
  • לאחר הרחצה והעיסוי מומלץ להלביש את התינוק בבגדי כותנה,אשר כובסו בנפרד ובאבקה אנטי בקטריאלית והיפו אלרגנית, בימים כמו היום למשל, מומלץ להלבישו בשכבה דקה אך ארוכה, בלילות אם אתם בוחרים להדליק את המזגן מומלץ לכסות את התינוק, ההמלצה היא לטמפרטורה של עד 24 מעלות בחדר. עדיף לאחר הרחצה לא לצאת החוצה.
  • לבנים לאחר הברית בד”כ המוהל יגיע לרחוץ אותו ביום למחרת, במידה ובחרתם בכירורג שיעשה את הברית, אתם תרחצו את התינוק בזהירות.

בכל החלטה אשר תקבלו תזכרו את כבודו של התינוק שלכם, תזכרו כי אתם הוריו ואתם מחליטים מה שמתאים ונוח לתא המשפחתי שלכם.רחצה שמחה ונקייה.

 

נכתב על ידי קרן איזראילוב, מדריכת הכנה ללידה והורות ראשונית.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!