תינוק אחרי מקלחת יומית

לקלח את התינוק כל יום?

הנה אנחנו מביאים הביתה יצור כזה עדין וקטן, שברירי עם עור רגיש, ובין רגע אנו אחראים עליו מבחינת אוכל, שינה והיגיינה. אני זוכרת שאחד הדברים שהכי פחדתי לעשות בהתחלה זה לקלח את התינוק שלי לבד. הוא נראה לי כמו בובה שיכולה להתפרק או להחליק לי במקלחת, בנוסף על כך לא הייתי בטוחה שאני מנקה אותו כמו שצריך. כשהוא היה ממש תינוק קטן והייתי איתו רוב הזמן בבית, לא הייתי עושה לו אמבטיה בכל יום, כי לא ראיתי צורך ממשי לקלח את התינוק כל יום. כמובן שההיגיינה של התינוק חשובה ביותר ועם הזמן, כשהוא גדל קצת יותר, בכל בוקר הייתי שוטפת אותו בכיור אחרי הצרכים של הלילה, כך שהוא היה מתחיל את הבוקר כשהוא נעים מקולח וריחני.

 

סיבות של הורים לקלח את התינוק כל יום

יש הטוענים שחשוב לקלח את התינוק מהיום הראשון, כל יום, על מנת לנקות אותו היטב ולשמור על ההיגיינה שלו. הוא עושה צרכים או מזיע וההרגשה של להיות נקי וריחני נעימה לו, בדיוק כפי שהיא נעימה לנו. אם אנחנו מתקלחים פעם ביום, ובקיץ לעיתים אף יותר מכך, אז מדוע לא לקלח באותה תדירות גם את התינוק?

תינוק אחרי מקלחת יומית

תינוק אחרי מקלחת יומית

סיבה נוספת לקלח כל ערב היא ביסוס שגרת היום של התינוק. הורים רבים טוענים כי מקלחת היא חלק משגרת היום של התינוק. כמו שעורכים מידי יום טקס שינה וארוחות בזמנים מסודרים על מנת להתנהל בנוחות, גם עבור האם וגם עבור התינוק, כך רצוי להטמיע טקס מקלחת בשגרת היום. במידה והתינוק מפחד מהמקלחת או לא אוהב להתקלח, אפשר לעטוף אותו בחיתול טטרה בזמן ההכנסה למים. חשוב להקפיד על מקלחות נעימות כמה שיותר על מנת שיתרגל למקלחת. על פי אותם הורים, מקלחת מידי ערב תורמת לנינוחות של התינוק ולהקניית הרגלי שינה נכונים. יש הורים שטוענים שככה התינוק שלהם נכנס לשינה הרבה יותר רגוע וישן הרבה יותר טוב בלילה. כאשר מדובר בתינוקות רכים מאוד, ישנם הורים שמעדיפים לקלח בכל החלפה, במקום להשתמש במגבונים. לאו דווקא מקלחת גוף מלאה וחפיפה בכל ערב.

לעומתם, הורים רבים, בניהם גם אחיות טיפת חלב והאחיות בבית החולים, טוענים שלא חובה לקלח תינוקות בני שבועות ספורים בכל יום. מעבר לעובדה שהם כלל לא יוצאים מהבית והם בדרך כלל נקיים, אין צורך בכל פעם להפשיט אותם ולקלח, בעיקר בחורף כשצריך גם לחמם את החדר ולהתארגן בהתאם. כמו כן, רחיצה מוגזמת של כל יום או אפילו יותר מפעם ביום בגילאים קטנטנים, יכולה לגרום לעור ייבש ואף לייצר גירויים בעור. לכן, במידה ומקלחים רצוי להוסיף מעט שמן אמבט מיוחד לתינוקות וגם למרוח את התינוק בקרם גוף לאחר מכן.

ניתן בהחלט בשבועות הראשונים לקלח לסירוגין, יום כן יום לא, ובמידת הצורך לרחוץ רק את אזור ההחתלה במים ובסבון במידה ולא רוצים להשתמש במגבונים. כאשר התינוק גדל ומתחיל לזחול ולהתלכלך או מתחיל לאכול מוצק והיציאות שלו נעשות רבות יותר, אפשר להתחיל לרחוץ אותו בכל יום. כמו כן, הכי חשוב זה להרגיש את התינוק – אם הוא חולה, מקלחת יכולה לעזור לו, אבל לעיתים היא תהיה גם לא נעימה עבורו, כך שאפשר לוותר עליה. במידה והוא מאוד מזיע, מקלחת מרעננת תעזור לו להיות נינוח יותר, כי כאמור הוא כמונו, ירגיש נעים יותר לאחר מקלחת, כשיהיה נקי וריחני.

כאשר מוציאים את התינוק מבית החולים אפשר לקלח אותו בבית לפני שמלבישים אותו בבגדים החדשים ומתחילים את החיים המשותפים, כאקט סימבולי גם “לנקות” אותו מבית החולים. גם אם תחליט לקלח את התינוק כל יום וגם אם תחליטו לקלח את התינוק יום כן ויום לא, חשוב מאוד בשבועות הראשונים לעקוב ולוודא שהתינוק אכן נקי ולשמור על ההיגיינה שלו בצורה הטובה ביותר.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!