לעבוד במהלך ההריון כרגיל

לעבוד במהלך ההריון – 10 החסרונות של עבודה בזמן הריון

זה לא פשוט בכלל לעבוד במהלך ההריון מכל כך הרבה בחינות, החל מכאבי גב, דרך התמודדות עם בחילות בוקר, הקאות ועייפות מתמשכת. ריכזתי כאן את הדברים הכי גרועים והכי מעצבנים שעוברים על כל אישה במקום העבודה שלה במהלך תקופת ההריון.

 

1. קשה להסתיר את העובדה שאת בהריון

את בשליש הראשון של ההריון, את סובלת ממצבי רוח משתנים, בוכה ללא סיבה ובאופן כללי את מרגישה כאילו את חולה בסוג של שפעת שלא חולפת. את לא מוכנה עדיין לספר לכולם שאת בהריון אז את מתעלה על עצמך ומנסה לשדר “עסקים כרגיל”. אם את מגיעה למצב שהסימפטומים של ההריון משפיעים על היכולת שלך לעבוד כמו בדרך כלל, אולי כדאי שתשקלי את מדיניות החשאיות, שהצבת לעצמך, מחדש.

יש לפעמים הצדקה לספר על ההריון בעבודה, אם תגלי לבוס יש סיכוי טוב שתזכי לקבל כל מיני הקלות שיכולות להועיל בשלב זה של ההריון. תשקלי את זה, כי יש מצב טוב שאם תחשפי את הסוד אודות ההריון, המנהל שלך יתחשב בך יותר מבחינת לוחות הזמנים, ייתכן שתקבלי אפשרות לצאת יותר מוקדם או להגיע יותר מאוחר בימים שיש לך בדיקות ללא כל בעיה, אולי תקבלי העברה לחדר קרוב יותר לשירותים, מי יודע?!… או שלפחות תקבלי סימפתיה כשתיראי כמו איזה זומבי באחת בצהריים!

 

2. את חייבת להקיא כשאת במקום העבודה

כשעובדת שהייתה בשולחן לידי נכנסה להריון, היא מצאה את עצמה רצה באטרף לחדר ישיבות כדי להקיא בפח האשפה שם. זה היה לא פשוט בכלל. את מקיאה בעבודה, את מחביאה חטיפים במגירות ומנשנשת כל היום. מצד אחד את כל הזמן מקיאה, מהצד השני, בטן ריקה יכולה לגרור כאבי ראש ובחילות בלתי נסבלות. ידוע שזנגביל (ג’ינג’ר) יכול מאוד לסייע כנגד ההקאות, קחי איתך ג’ינג’ר ולעסי בכל הזדמנות. קחי בחשבון שלוקח לג’ינג’ר כ-4 ימים להתחיל להשפיע ולעזור באמת כנגד הבחילות וההקאות.

אם הבחילות וההקאות נוראיות ובלתי נסבלות, פני לרופא במהירות האפשרית. יש תרופות טבעיות, המכילות שילוב של ויטמינים ואנטי-היסטמינים, שיכולות להפוך את המצב להרבה יותר נסבל ומותרות לשימוש בהריון.

 

3. את מותשת לחלוטין

לא היית באמת בהריון אם לא נרדמת במהלך פגישת עבודה… נשים רבות לא מבינות עד כמה השליש הראשון של ההריון מתיש אותך. רופאים ממליצים על תנומות קצרות (קצת קשה לביצוע במהלך יום העבודה), יחד עם שגרת שינה רגילה. מה שאומר שהחיים שלך צריכים פחות או יותר להיות מורכבים מעבודה, בית, ארוחת ערב, שינה וחוזר חלילה. מה שבטוח הוא שתרגישי יותר טוב אחרי הטרימסטר הראשון של ההריון. כשתגיע התשישות של הטרימסטר השלישי, תוסיפי לעצמך שעתיים בכל לילה של התרוצצויות הלוך וחזור לשירותים והתהפכויות מצד לצד כל הלילה. במילים אחרות, אם את רוצה לישון 8 שעות, את צריכה להיות במיטה 10 שעות בערך.

 

4. את מרכז תשומת הלב (בלי שתרצי בכלל)

לעבוד במהלך ההריון כרגיל

לעבוד במהלך ההריון כרגיל

יש תשומת לב חיובית ויש תשומת לב שלילית שמביאה איתה שאלות שיותר מידי חודרות לך לפרטיות כמו “כמה משקל עלית?” ועצות לא רצויות כמו “אסור לבחור שם לתינוק לפני שהוא נולד!”. זכרי שאת לא חייבת כלום לאף אחד, את לא צריכה לענות לשאלות שלא בא לך לענות עליהן. מותר לך להציב גבולות ולהחליט מה את מספרת, מה את חושפת ובפני מי. את תמיד יכולה לענות “תודה על ההתעניינות, אני בסדר גמור, הכל בסדר”.

לרוב האנשים יש כוונה טובה, למרות שהשאלות שלהן יכולות לחרפן אותך בקלות. במקרים שלא בא לך לענות, פשוט עני לשאלה בשאלה. ישר כשמישהו שואל אותך משהו לגבי ההריון ולא בא לך לענות שאלי אותו חזרה על עצמו. אנשים אוהבים לדבר על עצמם, וגם זה יראה כאילו את מנומסת ובאמת אכפת לך.

תמיד אפשר להתחמק משאלות מעצבנות אם לא תבלטי מלכתחילה. במהלך פגישות עם גורמים חיצוניים במשרד, תמיד שמתי את הלפטופ פתוח על השולחן, כך שהוא הסתיר כמעט את כולי ולא יכלו להבחין כמעט שאני בהריון. נמנעו הרבה שאלות מיותרות מאנשים שאני לא באמת מכירה או רוצה לענות להם.

 

5. את מרגישה מבולבלת ולא באיזון

שגעת הריון או טפשת הריון, זה משהו שאומנם לא הוכח מדעית, אך זה קיים ואמיתי לגמרי. את תרגישי שהראש שלך פועל אחרת במהלך ההריון. תוסיפי לזה את התשישות והעייפות הלא נגמרת והלחצים והחששות לקראת הלידה, ותביני שאת מרגישה לפעמים כאילו את צל של עצמך. כאשר אני הייתי בהריון עם הבן הבכור שלי, הגעתי יום אחד לעבודה כשאני לובשת שמלה הפוך, עם התפרים כלפי חוץ. אם לא די בזה, נסו להבין איך הייתי במהלך ימי העבודה באותו הזמן, בדקתי כל דבר שאני עושה פעמיים לפחות. מסתבר שכאשר את בהריון הגוף כל כך עסוק ביצירת התינוק שאין לו זמן לשים לב מה כל שאר האיברים האחרים עושים…

 

6. את חייבת לשבת (או לעמוד) כל הזמן

הדרך הכי יעילה למניעת בצקות ברגליים היא לשנות תנוחה כל הזמן, להסתובב ולהתהלך במהלך היום, למרות שרוב העבודות אינן באמת מאפשרות את זה. כדי להקטין את הסיכוי של נפיחות ברגליים ובצקות, הקטיני את צריכת המלחים והרימי את הרגליים למעלה כשאת יכולה, במידה ואת עוסקת בעבודה משרדית.

אם את עובדת בעמידה במקום אחד כל היום, בררי עם המעסיק אם את יכולה לשבת על כיסא גבוה לפחות חלק מן היום. במידה ולא מאפשרים לך, הניעי את הרגליים תוך כדי העבודה כמה שניתן, צעדי במקום, הרימי את השוקיים, נסי לעשות כל מה שיכול להזרים את הדם בגוף. לא משנה במה את עובדת, קחי הפסקות מידי פעם ועשי הליכות קצרות. אם הרגליים שלך מנופחות, שקלי לרכוש גרביים אלסטיות, למרות שזה לא הדבר הכי אסתטי ויפה שיש.

 

7. סבבי שירותים

אל תהי בהלם אם את הולכת לשירותים ועוד לפני שאת יוצאת משם את צריכה שוב להשתין. בעבודה, במהלך ההריון, הולכות להיות לך הרבה הפסקות שירותים. נסי לרוקן את השלפוחית שלך לגמרי בכל פעם שאת מבקרת בשירותים (להישען קצת קדימה תוך כדי שאת משתינה יכול לסייע בכך). אם את רוצה להימנע מתשומת לב מיותר בגלל שאת הולכת יותר מידי פעמים לשירותים, שלבי את הטיול לשירותים עם עוד דברים שאת עושה במהלך יום העבודה בדרך כלל, כמו ביקור במשרד של חברה לעבודה או איסוף דפים מהמדפסת.

 

8.את לא יכולה לשלוט בזה, הפליצי וזהו.

אני התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש כשהייתי בחודש החמישי להריון. זה היה לא פשוט בכלל. בכלליות, הריון הוא זמן של עצירות אחת גדולה, שיכולה להתבטא בלא מעט גזים שנסים לצאת מהגוף שלך. כדאי מאוד שתיקחי את זה בהומור, כי אין דרך אחרת להתמודד עם זה. כדאי להימנע ממאכלים כמו שעועית או ברוקולי או כל מזון חדש שהגוף שלך לא מכיר. יש נשים ששותות הרבה חלב בזמן ההריון, מה שיכול לגרום להרבה גזים.

 

9. הגב, אוי הגב!

בין אם את עובדת בבית, במשרד או יושבת לך ברכב בדרך לאן שזה לא יהיה, ככל הנראה הגב שלך כואב. כאבי גב היא התלונה הכי נפוצה של נשים בהריון. ההמלצה הכי טובה היא לשנות את התנוחה של רגל אחת. כן, רק אחת. אם תשימי רגל אחת על שרפרף זה ישנה את היציבה שלך ובכך לא תהי תקועה בתנוחה אחת סטטית.

הרימי כל פעם ברך אחת מעל הירכיים. אחת לשעה, צאי לסיבוב קטן, זה יפרה את השרירים התפוסים או הכואבים. במידה ואת בעבודה שדורשת הליכה כל היום, נעלי נעליים נוחות, גם אם הן לא נראות הכי יפות בעולם. בנוסף, בקשי מבן או בת הזוג עיסוי טוב בסוף היום.

 

10. את כל הזמן חוששת שתלדי.

אני הייתי כל כך לחוצה שירדו לי המים בזמן שאהיה בעבודה, עד כדי כך ששמתי במגירה שלי חיתול סופג למבוגרים, למקרה חירום. אך, כמו לרוב האמהות, ירדו לי המים רק אחרי שהגעתי לבית החולים. כדאי שתדעי שרק ל-10% מהנשים יורדים המים לפני שמתחילה ממש הלידה. אז הסיכויים הם לטובתך, ופחות סביר שמי השפיר שלך ירטיבו לך את הכיסא במשרד.

ברור שאת רוצה להרגיע את עצמך, וזה בסדר שיהיו איתך בגדים להחלפה ותחבושת עבה במשרד. אך זכרי, לידה ראשונה היא בדרך כלל ארוכה ואיטית (לא בדיוק כמו שראית בסרטים). אם מתחילים להופיע לך צירים בזמן שאת בעבודה, רוב הסיכויים שיהיה לך מספיק זמן להגיע הביתה, להתארגן כנדרש ולצאת לכיוון בית החולים.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!