לאכול בריא כשגרת חיים

לאכול בריא – לשנות את התפריט לך ולילדים

החלטתי לאכול בריא. לעשות מאמץ להוריד קצת במשקל ולשמור עליו. בשביל לעשות את זה כמו שצריך, זה אומר לשנות את אורח החיים בבית בכלל, ושלי בפרט. אבל אני לא רוצה משהו קיצוני שלא אחזיק בו מעמד ואני לא חושבת שצריך למנוע מהילדים לגמרי מאכלים מסוימים, אלא אם כן מדובר מבחינת דת או מבחינה אידיאולוגית (וגם אז בגיל מסוים צריך לדעתי לתת להם את זכות הבחירה וכמובן להסביר כל הזמן ולא לכפות עליהם). אבל אני יודעת שלא אצליח לשמור על משקל ולאכול בריא אם הבית לא יתנהל בהתאם. אני גם יודעת ששינויים קיצוניים לא יחזיקו מעמד.

אז יצאתי לסופר עם משימה לקניות בריאות יותר, עם החלטה שהפעם אני לא קונה שטויות, אך גיליתי שזה לא רק העניין של “לא לקנות חטיפים וממתקים הביתה”, שזה גם ככה לא היה לנו בכמויות אף פעם, אלא ממש להסתכל על הקניות בצורה שונה לחלוטין. צריך ממש לתכנן את הקניות ואת הארוחות ואת הנשנושים בין לבין בצורה אחרת לגמרי. בנוסף, גיליתי שזה לא כזה קשה כמו שהיה נדמה לי.

 

לאכול בריא בבית

לאכול בריא כשגרת חיים

לאכול בריא כשגרת חיים

עם כמה שינויים ממש קטנים ופשוטים הצלחתי להתחיל לשנות את אורח החיים בבית לגרום לילדים ולי לאכול בריא יותר ולצרוך אוכל בריא:

  1. ירקות ופירות וכמה שיותר. אפשר לאכול אותם טריים, אפשר בצורת סלט, אפשר כסלט פירות. ילדים אוהבים פלטת פירות חתוכה אחר הצהריים ולכל ילד יש פרי אחד לפחות שהוא אוהב. אפשר אפילו להכין שייק או במיץ טרי.
  2. מרקים בלי תוספות. אני והילדים מאוד אוהבים לאכול מרקים בבית ובעיקר לקראת העונה הקרה. את חלקם אני מכינה לבד וחלק אני קונה מוכנים, ואז רצוי לקנות בלי תוספות של אטריות וקרוטונים למיניהם.
  3. מזון טרי ולא קפוא. ברוקולי, כרובית, תירס – הכל אני קונה טרי ומבשלת מזה. אני מעדיפה כך, מאשר לקנות את הארוחות המוכנות או את הירקות הקפואים.
  4. שוקולד מריר. נכון, לא כל הילדים אוהבים, אבל שלי כן ואם אני אופה זה רק עם שוקולד מריר ועדיף תמיד לתת לילד קוביית שוקולד מריר מאשר קוביית שוקולד רגיל.
  5. יוגורטים רגילים ללא תוספות.
  6. גבינות באחוזי שומן נמוכים. לא במעדנייה, לא במשקל ולא ב-28% שומן, אלא קופסאות קטנות אישיות, שהילדים בטוח יסיימו. מבחינתי עד 9% שומן זה גם טוב.
  7. בקבוקי מים אישיים. ככה שותים הרבה יותר. ובלי שתייה מוגזת וכל מיני מיצים למיניהם. יש לנו רק סירופ בבית, למקרה שהילדים לא יסתפקו במים. מעבר לכך, תמיד אפשר לסחוט תפוזים טריים.
  8. שתייה חמה – קפה רגיל וקפה שחור. לפחות כוס אחת ביום של קפה אני שותה ללא חלב. ולילדים? עדיף להכין להם כוס תה, מאשר לתת להם שוקו.
  9. פחות פיתות ופחות לחם לבן ויותר לחמניות ולחם מלא. אני התחלתי לאפות לחמניות יוגורט פשוטות בבית…
  10. בלי בירות. לא לילדים (כמובן) ועכשיו גם לא לי…

הכללים שמנחים אותי עכשיו הם שמה שאפשר לעשות לבד בבית ולהכין טרי, אז עדיף. אני מכינה מרקים, אורז עם תוספות, אפילו עוגיות באפייה ביתית. מעבר לכך שזה יותר טעים, אתם יכולים להיות בטוחים ולדעת בדיוק מה שמים בכל דבר ולא להיות מופתעים.

בנושא של פעילות גופנית החלטתי להתחיל להתעמל, אבל כמובן שגם פה אני לא יכולה לשנות את ההרגלים של כל הבית בבת אחת, אז התחלתי להוסיף את זה בקטנה לשגרה שלנו. כשיש מזג אוויר טוב, הולכים לבית הספר במקום לנסוע ברכב, עושים טיול באופניים ומשחקים כדורסל במגרש לפחות פעמיים בשבוע. אפילו אימון של 20 דקות של מכשירים בגן שעשועים ציבורי או ריקודים בבית לחילוץ העצמות מספיקים. כך אפשר בקלות ובנעימות להתחיל להנחיל אורח חיים קצת יותר בריא לכל דיירי הבית, בלי הגזמה ולא בקיצוניות. חשבו על זה בקניות הבאות שלכם!

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!