תחפושת מקורית לתינוק

כיצד בוחרים תחפושת לתינוק?

חג פורים ממשמש ובא! בין אם בחרתם לחפש את תינוקכם לדב פנדה חמוד, לנהג מרוצים, לבייבי אריה, לבין אם בחרתם לחפש את תינוקכם בתחפושת טרנדית ואופנתית של גיבורי העל הפופולריים, או של דמות מהאגדות או כוכב ילדים מוכר, הכי חשוב שהתחפושת תבחר בקפידה עבור התינוק. כיצד בוחרים תחפושת לתינוק, כזו שתהיה טובה, נוחה, מתאימה, בטוחה לשימוש ואיכותית? כל התשובות לפניכם! בנוסף לכך, צירפנו עבורכם מספר דרכים פשוטות להכנת תחפושת לתינוק בבית, לחסכון אדיר בכסף.

 

כיצד בוחרים תחפושת שתתאים לתינוק?

את המראה של תינוק חסר סבלנות, מתענה ובוכה ביום החג בשל תחפושת לוחצת, מגרדת ובלתי נסבלת – לצערי, כולנו מכירים. התחפושת אותה ההורה מנסה להלביש על התינוק (לפחות בשביל תמונה למזכרת), מושלכת לפח אחרי מספר דקות של סבל, ואנו מבינים שהיא הייתה בזבוז זמן וכסף. לכן, חשוב למנוע את העינוי הזה מראש, ולדעת כיצד בוחרים תחפושת לתינוק שבאמת מתאימה לו.

במידה ובחרתם להכין את התחפושת בעצכם, ראשית יש להבין מה הרעיון הכללי של התחפושת. בדקו האם יש לכם בבית בגד שמתאים לתחפושת, כמו בגד גוף שהתינוק שלכם כבר רגיל אליו מבד נושם ומאוורר. לדוגמה, אם בחרתם לחפש את תינוקכם לפרח, חשבו על גבעול ירוק שהוא הבסיס של הפרח. כדי להכין את התחפושת מוטב לבחור בבגד גוף קיים שכבר יש לתינוק אליו הוא רגיל ובו הוא יכול לנוע בחופשיות. מבגד הגוף הירוק תוכלו ליצור גבעול ובכך לא לרכוש תחפושת חדשה שאולי לא תתאים בגודלה לגוף התינוק, תציק לו, ותגרד בעורו. את החלק העליון של התחפושת (למשל, עלים במידה ומדובר בתחפושת “פרח”), יש לתפור מבד נעים. בבחירת בד התחפושת רצוי כי התחפושת תהיה עשויה מבד כותנה, או בד המכיל כותנה, ולא בד סינטטי. בנוסף, אם התחפושת מלווה באיפור, יש לדאוג כי האיפור אינו גורם לאלרגיה וכי הוא בטוח לשימוש בעור הרגיש של התינוק.

במידה ובחרתם לקנות תחפושת מוכנה, בדקו שהבד ממנה עשוי התחפושת נעים, שאינו מגרד, שאין חומרים בתחפושת שהתינוק אלרגי אליהם, או חלקים מתפרקים שהוא יכול לבלוע חלילה. לפני הרכישה, חשוב לבדוק כמובן שהתחפושת נושאת תו תקן ישראלי.

 

רכישת תחפושת וכללי בטיחות

תחפושת מקורית לתינוק

תחפושת מקורית לתינוק

אם בחרתם לרכוש תחפושת שלמה, הכוללת לבוש מלא, כמו למשל תחפושת נמר, דב פנדה או כל חיה בה ישנו בגד העוטף את כל התינוק, הקפידו כי התחפושת תהיה במידה של התינוק (יש לבדוק בתווית את גודל התחפושת והתאמתה לגיל הילד). עוד יש לשים לב כי התחפושת עומדת בכל התקנים של משרד התקנים והיא בטיחותית לשימוש וכי הבד איננו דליק.

שימו לב כי בתווית של התחפושת מופיעים פרטי היצרן והיבואן, בדקו שישנן הוראות המזהירות בשפה העברית וכי רשום על התווית כי ‘התחפושת נבדקה בהתאם לתקן הישראלי 562. הרחק מאש! כביסה מבטלת חסינות אש’. רכשו רק תחפושת שעליהן רשומות מילים אלו! חשוב לדעת כי פאות מכל סוג שהוא, ססגוניות ככל שיהיו, עלולות להיות דליקות ולכן יש להימנע מלחבוש פאות על ראשו של התינוק שלכם.

 

התאמת התחפושת לגודל התינוק

הדרך להתאים את התחפושת לגודל התינוק היא פשוט לוודא כי היא נוחה לו. וודאו כי התינוק יכול לנוע בחופשיות עם התחפושת כשהוא זוחל, שוכב על הגב ועל הבטן, וכשהוא יושב. אם תכננתם לצלם את התינוק, בסטודיו או בבית, בחרו לתינוק תחפושת שיכולה להתאים לזמן הצילומים. משמע, תחפושת בעלת חלקים שניתן להסיר בקלות, שאינם מקובעים בתחפושת, כמו כובע למשל, אותו ניתן להוריד לאחר הצילומים כדי שלא יציק לתינוק יותר מידי.

 

מניעת אסונות בפורים

אם ילדיכם אינו תינוק והוא גדול יותר וכבר רוצה תחפושות של שוטר, כבאי, לוחם חרבות ושאר תחפושות מיליטנטיות, חשוב לדאוג לחרבות, אקדחי צעצוע וכלי לחימה עשויי פלסטיק בלבד, שאינם חדים או מסוכנים לילד ולסביבתו. כמובן שיש להרחיק מילדכם אבזרי פורים כגון נפצים, חזיזים, ספריי שלג וספריי חוטים, אשר עלולים להיות דליקים ומסוכנים. כמו כן, הימנעו מקישוטים מיותר על התחפושת של התינוק, שעלולים להתפרק במהלך החג אותם הוא יכול לבלוע.

הלבישו לתינוק את התחפושת לפני החג לבדיקה, וודאו שהתחפושת נעימה ונוחה לו ושאין כל אביזר בתחפושת שעלול לגרום לחנק.

 

לבחור סוג תחפושת לתינוק

כעת, אחרי שעברנו על כללי הבטיחות, אפשר להגיע אל החלק הנעים והכיפי והוא בחירה ותכנון התחפושת לתינוק. כאשר אתם יוצאים לבחור תחפושת חשוב לא להגיע למקום בו יש יותר מידי תחפושות, כי אז ילדכם עלול להתבלבל ממבחר רב מידי של תחפושות. חוסר החלטיות מסוג זה עלול להיגמר בבכי וריב קולני.

אם מדובר בתינוקות שאינם בעלי יכולת להתבטא בעצמם, בחרו לבד את התחפושות והכינו אותה מבעוד מועד. בדקו כמה ימים לפני מסיבת הפורים כי התחפושת נוחה לילדכם, לא חמה, לא דקה וכי הגומיות לא לוחצות. שימו לב כי את התחפושת ניתן להסיר בקלות מגופו של התינוק על ידי רוכסן או כפתורים קלים לתפעול במידה והתינוק או הילד ירגיש לא נוח בתחפושת.

 

הכנת תחפושת לתינוק בבית תוך חסכון בכסף

אחת החוויות בחג הפורים היא הכנת התחפושת לבד. מדובר בחוויה ייחודית, שגם יכולה לעזור לכם לחסוך לפחות 100 שקלים בקניית תחפושת לתינוק. ניתן להכין תחפושת לתינוק בבית בקלות רבה באמצעות יצירתיות ותושייה.

 

רעיונות לתחפושות לתינוק

הכנת תחפושת פרח – קל מאד להכין. לגבעול, כל מה שצריך הוא בגד גוף בצבע ירוק חלק, שאותו מלבישים על גוף הילד. ליצירת עלי הכותרת, כל מה שעליכם לעשות הוא להכין מגומי לולאה שתהיה כתר לראשו של התינוק, שאותה ניתן גם לקשור מסביב לפניו של התינוק, כאשר על הגומי יש לתפור עלי כותרת בגוונים אדומים עשויים מבד מסוג לבד. את הלבד ניתן לעטר בפסים שחורים. את אף התינוק ניתן לצבוע באיפור פורים צהוב ליצירת אבקנים. חשוב לרכוש  איפור שמתאים לילדים ולעור הרגיש של התינוקות, אשר אינו מעורר תגובה אלרגית.

תחפושת פירט – תחפושת שאותה ניתן ליצור תוך הלבשת בגד גוף שחור לתינוק, בנדנה אדומה על הראש, חולצה עם פסים אדומים לאורך עליה, והנה לכם פירט קטן וחמוד.

שחקן בייסבול אמריקאי – כל מה שצריך זה להצטייד במכנסיים כחולים, חולצת פסים וכובע מצחייה אדום קטנטן. הנה, יש לכם שחקן בייסבול מתוק וחמוד.

זחל יושב על פטרייה –  צריך להלביש את התינוק בסריג צמרירי, שאפשר לבקש מהסבתא לסרוג. חשוב שהסריג יהיה עשוי פסים לרוחב וצבעוני, בתוספת כובע צמר שיש עליו עיניים ומחושים. הפטרייה שעליה יושב ה”זחל”, יכולה להיות כרית אדומה עם נקודות שחורות.

שיהיה לכולנו חג פורים שמח ומבדח!

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!