מחלות החורף כבר כאן!

טיפים למניעת מחלות החורף

החורף ממש מעבר לפינה, כבר נהיה קר יותר והסימן העיקרי לכך שהחורף אוטוטו כאן הינם מחלות החורף, שכולם מתחילים להיות חולים בהן פתאום! גם לנו, המבוגרים, קשה עם חילופי העונות ועם כך שקר בבוקר ובלילה ובמשך היום עוד חמים, ועל התינוקות והילדים זה משפיע הרבה יותר. כולם חוששים מפני העונה הקרה, בעיקר בגלל הצינונים והשפעות הנלוות לה. הנתון המפתיע הוא שבארצות קרות הרבה יותר, הילדים חולים הרבה פחות. בעיקר כי אותן ארצות מוכנות ומורגלות למזג האוויר הקר. אבל אנחנו פה בארץ, לא בארצות קרות יותר, לכן אנחנו צריכים להתמודד עם החורף הישראלי.

מחלות החורף כבר כאן!

מחלות החורף כבר כאן!

אבל אין מה להתייאש מראש, ואין מה כבר להתחיל להתחנף לבוס בשביל לקחת ימי מחלה… אמנם אי אפשר שהילדים לא יהיו חולים בכלל, אבל כן אפשר לנקוט בכמה פעולות פשוטות במהלך החורף על מנת למנוע שפעת וצינונים אצל הילדים, או להוריד באופן משמעותי את מספר הפעמים שהם יחלו במהלך החורף.

 

 

טיפים למניעת מחלות החורף אצל תינוקות וילדים

  1. הקפידו להלביש את הילדים בהתאם לעונה. אל תעמיסו בבגדים חמים ואל תשלחו עם בגדים דקים מדי. “שיטת הבצל” (הלבשת הילד בשכבות) היא המוצלחת ביותר – שכבות בגדים שהוא יוכל להסיר על פי הצורך. כך שאם יהיה יום חם, יהיה ניתן להוריד ואם יהיה יום קר הילד יהיה לבוש מספיק לכך. שימו לב בעיקר לתינוקות זוחלים, וודאו שיש להם מספיק שכבות כי הם רוב הזמן על הרצפה. כמו כן הקפידו על גריבת גרביים לתינוקות בחורף.
  2. ותרו על המקלחות של הילדים בבקרי החורף. נכון שזה מרענן אבל לא תספיקו לייבש את הקטנטנים לגמרי לפני שאתם יוצאים מהבית, בעיקר כאשר יש לילד או הילדה שיער ארוך, וחבל שהם יתקררו. קלחו בערב (גם, לא חובה כל ערב) – זה מספיק.
  3. אווררו את החדרים. קצת רוח רעננה שתיכנס מבחוץ לא תגרום להם להיות חולים, אבל חדר מלא בחיידקים בהחלט כן! לכן, השאירו חלון פתוח במהלך היום כדי לאוורר את החדר של הילדים. סגרו אותו בערב כשהם נכנסים לחדרים והולכים לישון.
  4. חממו את חדרי הילדים בהתאם, אבל לא יותר מדי. חדר חנוק הוא בית מלון לחיידקים. חממו את החדר כך שלא יהיה קר מדי, אך דאגו ללחות בחדר ובדקו את הטמפרטורה בחדר כדי לוודא שהחדר לא חם יתר על המידה.
  5. טיולים בשמש. ויטמין די טבעי הכי טוב לגוף גם כשבריאים וגם כשחולים. אם לא מדובר ביום קר מדי וגשום, הלבישו אותם היטב עטפו אותם וצאו ליהנות מהשמש החורפית.
  6. תנו לילדים (בהתאם לגיל) כמה שיותר ויטמין סי טבעי, אם זה ממיץ תפוזים או פירות הדר טריים, או עגבניות ושלל ירקות ופירות אחרים שבהם מצוי הויטמין. במידת הצורך, הוסיפו להם אותו באמצעות ויטמינים של ילדים, שמגיעים בצורה של סוכריות גומי.
  7. אל תשלחו לגן ילד חולה! נכון שזה מבאס שצריך להישאר בבית ולהפסיד יום עבודה, וכבר עשו לכם פרצוף במשרד, אבל זה לא משנה. מעבר לעובדה שהוא ידביק אחרים וזו לא אחריות הגננת לטפל בו כשהוא לא מרגיש טוב, דמיינו את עצמכם חולים. האם הייתם רוצים להיות בעבודה כשאתם חולים? גם הילד שלכם לא! הוא צריך פינוק, מנוחה ותשומת לב. בעיקר כאשר הוא חלש ויכול להידבק בדברים אחרים וחבל.
  8. הקפידו שהילדים ישתו. גם בימים הקרים אפשר להתייבש. לכן חשוב להקפיד שהילדים ישתו כמה שיותר מים גם בחורף.

סך הכל מדובר בעונה יחסית קצרה, אבל קרה, והילדים הקטנטנים שלנו, שהם רגישים יותר, נוהגים להיות חולים יותר בחורף. כדי לעבור בשלום את החורף עם הילדים, וודאו שהם מחוסנים כמו שצריך, שיש להם מספיק ברזל ואת הכמות המתאימה של ויטמינים בגוף. שכן, חוסרים בוויטמינים ומערכת חיסונית חלשה, יגרמו לכמה שיותר מחלות. נצלו את השמש החורפית שלנו, שגם בחורף היא חמימה ומחממת, וזכרו שהקיץ יגיע מהר מאוד ועוד נתגעגע לקצת רוח קרה…

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!