אחסון והפשרת חלב שאוב

חלב שאוב – אחסון, הקפאה וחימום חלב אם

אימהות רבות שבוחרות להניק או לשלב הנקה עם תחליף מזון, עדיין צריכות או רוצות לצאת ולהסתובב ללא התינוק מידי פעם, לכן הן שואבות חלב. מעבר לכך שצריך לבחור משאבה מתאימה ונוחה ביותר לצורך שאיבת החלב, יש צורך לדעת כיצד לאחסן חלב שאוב, כיצד להקפיא, להפשיר ולחמם לפני ההאכלה. תחליף חלב שונה מחלב שאוב ולכן אם את מתכננת לשאוב חלב ולתת לתינוק חלב-אם שאוב, ישנם מספר דברים חשובים שעלייך לדעת בנושא ולהקפיד עליהם. כמו כן, מומלץ לא לתת לתינוק חלב שאוב על ההתחלה, על מנת שיתרגל להנקה ורק לאחר מכן, במידת הצורך, יש להרגיל לאכול מבקבוק.

 

אחסון חלב אם שאוב

אחסון והפשרת חלב שאוב

אחסון והפשרת חלב שאוב

חלב שאוב מומלץ לאחסן על פי הקריטריונים הקפדניים של משרד הבריאות:

  1. יש להקפיד לרחוץ היטב את הידיים ואת כלי האחסון לפני כל שימוש ולפני הוצאה של החלב השאוב. לאחסון החלב, יש להשתמש בכלי זכוכית או פלסטיק קשיח או שקיות מיוחדות המיועדות לאחסון של חלב אם שאוב.
  2. מומלץ לאחסן את החלב השאוב בכל שאיבה, בכלי בנפרד.
  3. יש לאחסן את החלב שנשאב בכמות קטנה שתספיק להאכלה אחת כל פעם, על מנת לא לזרוק את השאריות. במידה ואת מתכננת לשאוב חלב, עשי זאת קרוב לשעת ההאכלה על מנת שתוכלי לשאוב בדיוק את הכמות הנזקקת עבור הארוחה הקרובה ולא מעבר לכך.
  4. על גבי כל כלי אחסון ושקית שאיבה יש לרשום את התאריך שבו הוצאת את החלב להאכלה.
  5. חלב אם שאוב ניתן לאחסן עד ארבע שעות בטמפרטורת החדר כשהיא עומדת על 22-25 מעלות. במידה וטמפרטורת החדר עומדת על 19-22 מעלות ניתן לאחסן את חלב האם השאוב עד 10 שעות.
  6. חלב אם שאוב ניתן לאחסן בקירור עד 8 ימים.
  7. חלב אם שאוב ניתן לאחסן במקפיא שהוא חלק ממקרר שדלתיו נפתחות באופן תדיר, עד שבועיים ימים. במידה ויש לך מקפיא נפרד מהמקרר, שלא נפתח כל פעם, ניתן לאחסן את החלב שם עד ארבעה חודשים. במידה ומדובר בהקפאה עמוקה בטמפרטורה של מינוס 19 מעלות, ניתן לשמור את חלב האם השאוב ליותר מחצי שנה. בכל מקרה, את החלב יש לאחסן בתוך המקרר ולא על דלת המקרר.

 

הפשרה וחימום של חלב אם שאוב

  1. במידה והחלב השאוב אוחסן במקרר, יש להביא אותו לטמפרטורת החדר על ידי הנחת הבקבוק בתוך כלי עם מים חמים. במידה ומדובר בחלב קפוא יש להוציא אותו מהמקפיא שעה אחת לפני החימום. רצוי להפשיר חלב קפוא במקרר ולא בטמפרטורת החדר.
  2. במידה ויש צורך בהפשרה מהירה, ניתן לשים את הבקבוק של החלב השאוב מתחת לזרם של מים חמים.
  3. ניתן לעשות שימוש בחלב אם שאוב לאחר הפשרה תוך 24 שעות. ניתן להשתמש בשאריות של החלב השאוב עד 4 שעות מהרגע שהחלב הופשר. ולאחר מכן יש להשליך לפח ולשטוף היטב את כלי האחסון.
  4. אסור לחמם חלב אם שאוב במים רותחים או על ידי חימום במיקרוגל. כמו כן, אסור לבשל חלב אם שאוב.
  5. לאחר ההפשרה, יש לערבב את החלב ולבדוק היטב את הטמפרטורה לפני שמאכילים את התינוק.
  6. אסור להקפיא מחדש חלב אם שאוב לאחר הפשרתו. אין לחמם חלב שאוב פעם שניה לאחר שחומם/הופשר.
  7. שכבת השומן של חלב שאוב נוטה להיפרד ולעלות למעלה, אין זה אומר שמדובר בחלב מקולקל. יש לערבב קלות את החלב לפני ההאכלה.
  8. במידה ולחלב יש ריח לא טוב, אז ככל הנראה מדובר בחלב מקולקל ויש להשליך אותו לפח באופן מיידי ולנקות היטב את כלי האחסון.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!