שקרים שאנו מספרות לעצמנו

שקרים שאנחנו מספרות לעצמנו במהלך חופשת הלידה

במהלך תקופת חופשת הלידה אנחנו מתרגלות… מתרגלות מחדש לעצמנו, מתרגלות מחדש לזוגיות שלנו, שהיא דומה למה שהכרנו לפי כן אבל גם קצת שונה, אנחנו מתרגלות לתינוק חדש, למשפחה שהתרחבה ולגוף שלנו. בחופשת לידה אנחנו מתחילות להבין שיש דברים שהשתנו וישתנו עוד, ויש דברים שלא. זו גם התקופה הכי רגישה שלנו וגם תקופה כזו שבה אנחנו משקרות לעצמנו. כן כן, אנחנו אומרות לעצמנו דברים שאנחנו בוודאות יודעות שלא יקרו או שלא נעשה אי פעם, אבל אומרות בכל זאת. אולי כי זה עוזר, אולי כי אנחנו באותו רגע מאמינות בזה. מה שכן, אנחנו אלופות בזה. אנחנו אומרות את הדברים האלה בקול לחברות (כי אולי זה מה שיכריח אותנו לבצע את הפעולה), או לעצמנו, אבל אנחנו יודעות בתוך תוכנו שזה שקר. אבל שקר לבן זה בקטנה, לא?!

 

לשקר לעצמנו במהלך חופשת הלידה

שקרים שאנו מספרות לעצמנו

שקרים שאנו מספרות לעצמנו

במה למשל אנחנו עובדות על עצמנו (קצת) בעיניים? אנחנו משקרות לעצמנו בעיקר בדברים הבאים:

  1. “הנקה זה מרזה”. כן ולא. כמו כל דבר, אצל חלק כן ואצל חלק מהנשים לא. אחרי לידה את אמורה לאכול באופן מאוזן ובריא, במיוחד אם את מניקה, גם כדי שיהיה לך כח וגם שתוכלי להעביר לתינוק את מה שהוא צריך לקבל, כי את עדיין המקור היחידי שלו למזון ולקיום. זה בהחלט לא אומר שאת יכולה להמשיך לאכול כמו שאכלת במהלך ההריון, כי זו בהחלט לא דיאטה.
  2. “אני אקפל כביסה כשהוא ירדם”. בטח! ומיד אחר כך אשטוף כלים ורגע לפני שהוא יקיץ יקיצה טבעית משנת הצהריים, אסיים פאנלים.
  3. “היום אני רואה את הסרט עד הסוף”. בואי נגיד ככה, מזל שקראת את הספר וידעת מראש שהטיטאניק טובעת וג’ק לא ניצל.
  4. “היום יוצאים לבלות! מזמינים בייביסיטר ויוצאים!”. עזבי לרגע את העובדה שכמעט ולא השארת את התינוק לשנייה וחצי עם מישהו חוץ ממך וגם על אמא שלך ועל חמותך את פוקחת ארבע עיניים, נגיד והחלטתם לצאת והתינוק לא העלה חום או פיתח פריחה או הקיא רגע לפני, ואמא שלך אמרה שתשמור עליו ועליה את הכי סומכת, ובעלך חזר מהעבודה בזמן… מה באמת הסיכוי שלא תירדמי על המיטה בזמן שאת מחכה לו שיתארגן?
  5. “בלילה של הבדיקה הרפואית אנחנו חוזרים לעשות סקס“. ב-ט-ו-ח. חוץ מאלה שיולדות 11 חודשים אחרי הלידה הראשונה. אתן היוצאות מן הכלל כאן.
  6. “היום אני לא קמה להניק כל הלילה. הוא ייקח פעם אחת בקבוק, אני אשאב מראש ובעלי ייתן לו. הלילה, אני ישנה!”. ברור. את אולי לא תקומי אבל תשכבי במיטה עם עיניים פקוחות ותקשיבי לכל רחש מהחדר השני. את הרי יודעת שתהי בהיכון למקרה שהוא לא יסתדר ותוכלי לבוא ולהושיע ולהניק. אה, וגם להתלונן אחר כך כמובן.
  7. “הפעם אני נותנת לו להרגיע את התינוקת לבד”. בנוסף אני רק אסביר לו מה לעשות ואראה לו איזו תנוחה נוחה לה ואעמוד לידו בעצבנות, שאפילו התינוקת תבכה יותר רק בגלל שאני מלחיצה אותה…
  8. “הלילה לא משנה כמה התינוק בוכה, אני לא קמה לתת לו מוצץ. הוא יבכה וירגע, כמו שיועצת השינה לימדה אותי. ואחרי שירגע אני לא קמה לכסות אותו. הוא מוריד כי חם לו. אני לא קמה…אני לא קמה… אני לא קמה… אני קמה אני כבר לא יכולה לשמוע אותו בוכה! ואם כבר קמתי… אכסה אותו…”.
  9. “אני לא בוכה בגלל התמונה בביקיני משנה שעברה, נכנס לי משהו לעין!”.
  10. “תינוק לא ישנה לי כלום בחיים”.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!