הרחקת יתושים מתינוקות וטיפול בעקיצות

הרחקת יתושים מתינוקות וטיפול בעקיצות – המדריך המלא

אין דבר מעצבן יותר מלהתעורר בלילה מזמזום של יתוש. יותר נכון של יתושה. עזבו אותי מתינוק שבוכה או ילד שהתגנב אליי למיטה באמצע הלילה, מכל אלה אני אקום בשמחה, רק לא מה”בזזזזז” המעצבן והמטריף הזה של היתושה. לא רק שאותה היתושה מסתובבת לי סביב הראש ללא בושה, היא גם תעקוץ אותי בכל מקום אפשרי בגוף, ותגרום לי להרביץ לעצמי תוך כדי ניסיונות קלושים לתפוס אותה מבלי לקום לפקוח עיניים ולהדליק את האור. אבל מילא אני, כשהן עוקצות את הקטנטנים שלי אני בכלל עצבנית!

מה אני לא עושה בשביל למנוע את העקיצות המטרידות האלה, שפוקדות אותנו כל קיץ מחדש. רשתות בכל חלונות הבית, חומר נגד יתושים המופעל באמצעות מתקן חשמלי, מאוורר תקרה פועל לאורך כל הלילה, טיפות מיוחדות על הסדין והציפית, ואני אפילו מורחת אותם במגבונים מיוחדים המכילים חומר דוחה יתושים שמתאים לעורם הרגיש של הקטנטנים שלנו.

הרחקת יתושים מתינוקות וטיפול בעקיצות

הרחקת יתושים מתינוקות וטיפול בעקיצות

בכל זאת, כאשר אבוא בבוקר למיטתם, ואראה שלפחות אחד מהם עקוץ בחלקו או ברובו. כנראה שכמו הכינים ושאר החרקים, גם היתושים והיתושות מצליחים לפתח עמידות נגד החומרים שאמורים לדחות אותם ולהגן עלינו, ובכל שנה עלינו להיות קשים איתם יותר. רק שכאשר מדובר בקטנטנים, אנחנו לא בדיוק יכולים להרשות לעצמנו לשים הרבה כימיקלים, אם בכלל. כשמצטרפת לזה אלרגיה לעקיצות יתושים, כמו שיש לבכור שלי, אז החגיגה כפולה ומכופלת. איך בכל זאת מתמודדים עם המכה הזו, מכת היתושים בקיץ?

 

הרחקת יתושים מהילדים

  • האגדה מספרת שחצי בצל ליד המיטה עושה את העבודה. אותה אגדה מספרת שגם לצינון הוא טוב, כך שבתקופות של שפעת מזגנים זה יכול לעבוד לא רע, במידה ויודעים להתמודד עם הריח הנלווה.
  • תבלין הציפורן ידוע בהרחקת נמלים ויתושים, כך שאפשר לפזר מעט ליד החלון ודופן המיטה. במקרה הזה, הריח נעים. אגב, הוא גם מקל על כאבי שיניים למבוגרים, שתדעו.
  • בזיליקום הוא עציץ שמרחיק יתושים, בנוזף אף אפשר להשתמש בו כתבלין לבישולים. למניעת עקיצות יתושים, הניחו את העציץ על אדן חלון של חדר הילדים.
  • מריחת מעט שמן זית על עור הקטנטנים שלכם יכולה לעזור גם ביובש וגירויים, וגם בהרחקת יתושים. ניתן גם להשתמש בשמנים אתריים כמו לבנדר, גרניום וציטרונלה, אך כדאי ורצוי לעשות זאת רק לאחר התייעצות עם רוקח.
  • מאוורר תקרה או מזגן לאורך כל הלילה. כשמדובר בממש קטנטנים, עדיף מאוורר תקרה על מהירות נמוכה, ולא מאוורר שמכוון ישירות אליהם, או מזגן שמקרר את החדר במהלך כל הלילה.
  • וודאו שאין מקורות מים סביב הבית או בתוך הבית, שיכולים למשוך אליהם יתושים.

 

טיפול בעקיצות יתושים

  • קוביית קרח על העקיצה תכניס את המקום לסוג של שוק קפוא, וזה יעביר את הגירוד.
  • מריחת מעט משחת שיניים, בה יש חומר מרגיע, על גבי העקיצה, תסייע בהרגעת הגרד.
  • שימוש במשחות וטיפות של אנטיהיסטמין, שנמכרות בבית מרקחת ללא מרשם רופא (הטיפות עם מרשם), בהתאם להמלצת הרוקח.
  • טבילת חתיכת צמר גפן או טישו במעט חומץ תפוחים, והנחתה על העקיצה בטפיחות קלות.
  • אלוורה קרה.
טיפול בעקיצות יתושים

טיפול בעקיצות יתושים

אין ספק שעקיצות יתושים מציקות לכולנו, במיוחד כשאי אפשר לעשות מולן הרבה. אבל כשהילד שלנו אלרגי לעקיצות יתושים, זה כבר הופך למצב בלתי נסבל.  אצל ילד אלרגי, כל עקיצה תהפוך לנפוחה יותר, כואבת יותר, ומגרדת הרבה יותר. האזור הנפוח יתפשט מעבר למקום העקוץ. לרוב יופיעו העקיצות באזורים החשופים, בעיקר של הפנים ובעיקר בעפעפיים, ואלו עלולות מאוד להבהיל אותנו. לאחר זמן מה, אותן עקיצות הופכות לפצעים מוגלתיים ומגרדים, שעלולים לגרום לזיהומים ולהשאיר צלקות.

הדרך היעילה ביותר, שהינה כמעט בלתי אפשרית, להילחם באלרגיה זו היא להימנע מעקיצות יתושים. בגלל שזה לא דבר בר ביצוע, רצוי להיות במקומות עם יתושים כמה שפחות, ואם כן נמצאים בהם, אז להגן על הילד בקרם הגנה נגד יתושים וביגוד ארוך. כן, גם בקיץ. יש לשמור בבית תרופות אנטיהיסטמיניות, ולעקוב אחרי תגובות אלרגיות של הילד. יש להקפיד על גזירת הציפורניים על מנת למנוע גירודים ויצירת זיהומים, שיובילו לשימוש במשחות ותרופות אנטיביוטיות, ובמקרים מסויימים אף לזריקות וכדורי סטרואידים. בפעם הבאה שאתם מתעוררים מזמזום מעצבן רוצו לחדר השינה של הילדים וודאו שגם הם מוגנים.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!