הפחתת כמות הסוכר בתזונת ילדים

הפחתת כמות הסוכר בתזונת ילדים למניעת מחלות

אחד המזונות שרבים ממליצים להוריד באופן ניכר בצריכה שלו, או לא לצרוך אותו בכלל, הוא סוכר. הפחתת כמות הסוכר במזון של הילדים יעשה להם רק טוב, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. בשנים האחרונות יש לא מעט מחקרים על כמה שהתזונה שלנו הולכת ונעשית פחות ופחות בריאה. אנשים רבים אימצו תפריטים ללא מאכלים מסויימים, הידועים כבעייתיים, על מנת להוריד במשקל, להיפטר ממחלות, וכדי לאכול מאוזן ובריא יותר.

המזון שהילדים שלנו צורכים הינו לרוב מזון מעובד ורווי סוכרים, ובעקבות צריכת הסוכר המופרזת הזו אנו רואים עלייה משמעותית במשקלם של ילדים, במחלות כבד ומחלות סכרת סוג 2. לא כל משפחה יכולה להרשות לעצמה, או בכלל מעוניינת להוציא את הסוכר כליל מהתפריט היומי, אך אין כלל ספק שהפחתה משמעותית בצריכה של סוכר מעובד מובילה לירידה ברמת הסוכר בדם, ירידה בלחץ הדם ואף בכולסטרול.

 

להפחית כמות הסוכר בתפריט של הילדים

הפחתת כמות הסוכר בתזונת ילדים

הפחתת כמות הסוכר בתזונת ילדים

כדי להפחית את כמות הסוכר באמת, יש לקבל החלטה משפחתית, להתחייב לה ולהתמיד בה. עליך להחליט שמעתה צורכים פחות, או לא צורכים בכלל סוכר. מדובר בשינוי תזונתי, שינוי זה לא פשוט להרבה משפחות שאינן מודעות לכמות הסוכרים שהן צורכות מידי יום ביומו. במידה ורק נולד תינוק, הדבר יהיה קל יותר, מכיוון שתוכלו להרגיל אותו כבר מההתחלה לתזונה נכונה ללא סוכר. חשוב לדעת שהפחתת סוכר או הוצאתו לגמרי מהתפריט, לא מונעת במאת האחוזים מחלות, אבל בהחלט מקטינה משמעותית את הסיכון לחלות במחלות כגון סכרת סוג 2. כמו כן, לסוכר יש השפעה שלילית על העיכול והמטבוליזם בגוף האדם, לא רק בגלל הערך הקלורי הגבוה שלו, אלא בגלל שהוא משפיע לרעה על הערכים הביוכימיים בגוף. מכאן משקלו הרב כגורם נפוץ לעודף משקל.

 

דרכים להפחתת סוכר

  1. לשתות מים! נכון, ילדים אוהבים יותר משקאות מתוקים, אבל אם הם מורגלים כבר מההתחלה, מגיל ינקות, למים אז הם ישתו בבית מים. הקפידו שיהיו לכם מים לשתייה זמינים תמיד. אם זה במקרר או באמצעות מתקן מים או בקבוקים, ובכך תוכלו להקל על הילדים לצרוך מים ולעודד אותם ואתכם לשתות יותר מים ללא ממתיקים ותוספים. כמו כן, אם קשה לכם להתנזר משתייה מתוקה, הרשו לעצמכם באירועים מיוחדים, או פעם בכמה ימים, כוס אחת בלבד של משקה מתוק.
  2. אכלו יותר בבית ופחות בחוץ. רוב המסעדות והאוכל שמכינים בחוץ הוא ממזון מעובד, אשר מכיל כמויות גדולות של סוכר. אי לכך, העדיפו להכין אוכל בבית, הקפידו לרכוש מוצרים טבעיים וחומרי גלם טריים שמהם תכינו ארוחות מזינות, על פני שניצלים מעובדים וקופסאות שימורים למיניהן.
  3. העשירו את התפריט בירקות. שלא כמו פירות המכילים בעצמם כמות גדולה של סוכר, ירקות ניתן לאכול ללא הגבלה. לכן, בדקו עם הילדים אילו ירקות הם אוהבים ודאגו שהמקרר יהיה מלא בירקות. ניתן לאכול אותם כתוספת למנה עיקרית, כנשנוש בין הארוחות ואפילו כסלט גדול שמספיק כארוחה שלמה.
  4. הימנעו מחטיפים. השתדלו שלא יהיו ממתקים או חטיפים בבית, וזה כולל גם את החטיפים המלוחים. הוציאו מהבית ממתקים, סוכריות, גלידות למיניהן, ואפילו חטיפי אנרגיה ומעדני שוקולד המכילים סוכר. במקום החטיפים, ניתן לאכול יוגורט רגיל או לקלות בבית גרנולה, או אפילו לאפות עוגיות בריאות יותר במידה ואתם ממש חייבים משהו מתוק ליד הקפה.
  5. אכלו לפי תפריט מסודר. אם אתם לא יודעים כיצד לבנות את התפריט או לא בטוחים מה מתאים למה, התייעצו עם דיאטנית מומחית והכינו תפריט מאוזן שמתאים עבורכם ועבור הילדים שלכם. כך תוכלו להכין ולצרוך מזון בריא ומאוזן שיקטין את הסיכוי למחלות ונזקים מיותרים לגוף.
  6. פעילות גופנית. החשיבות של פעילות גופנית היא לבריאות שלכם ושל הילדים. היא עוזרת להרגשה הטובה, לירידה במשקל, לשמירה על חילוף חומרים תקין. כבר מגיל צעיר השתדלו שהילדים יעשו כמה שיותר פעילות אקטיבית, ונסו ככל הניתן להקטין את זמני הישיבה הממושכת שלהם מול המסכים של המחשב או הטלוויזיה. בין אם זה לצאת לחצר, לרקוד בבית לצלילי מוזיקה נעימה, או לרשום אותם לחוג ספורט כזה או אחר – אפשרו לילדים פעילות ספורטיבית בריאה.

לשמש דוגמה - השינוי מתחיל בנו לשמש דוגמה – השינוי מתחיל בנו

כמו בכל דבר, קחו אחריות אישית ותנו דוגמה אישית לילדים שלכם – אכלו גם אתם בריא ומאוזן, התמידו בפעילות ספורטיבית, על מנת שילמדו מכם ויחקו אתכם. הבריאות שלכם חשובה לא פחות משלהם, שמרו עליה.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!