להתמודד עם עייפות אחרי לידה

5 טיפים להפגת עייפות לאחר הלידה

את עצבנית, אולי גם עצובה, מלאת הורמונים ושאלות, ובעיקר מרגישה עייפות רבה. אז מה עושה אמא עייפה? מה עושה אמא ממש ממש עייפה? כמובן שהתשובה הרצויה היא “ישנה!”, אבל מה לעשות שזה לא תמיד אפשרי. לרוב, זה לא אפשרי בכלל. אך בכל זאת, את בחופשת לידה, את עייפה, מאוד עייפה, וצריכה לתפקד עם התינוק, וברוב הפעמים את צריכה לתפקד איתו לבד.

 

טיפים להפגת עייפות לאחר הלידה

להתמודד עם עייפות אחרי לידה

להתמודד עם עייפות אחרי לידה

אין מה לעשות, עם האושר של תינוק חדש מגיעות גם שעות ללא שינה, שהופכות לימים עם שעות ספורות בלבד של שינה, וכולנו יודעים שלא ניתן להמשיך לתפקד יותר מדי כאשר סוחבים עייפות רבה כל כך. אבל מה לעשות שחופשת לידה היא לא בדיוק החופשה הקלסית האולטימטיבית, אלא יותר תקופת היכרות הדדית עם התינוק החדש, שלמעשה נועדה כדי שתביני מה הוא רוצה ממך ומה את רוצה ממנו. כשזה לא משהו שברור לאף אחד מכם, בטח שלא בשלושת החודשים הראשונים. אז הנה כמה עצות להפגת עייפות מצטברת. נסי אותן, מקסימום זה יעורר אותך קצת:

  1. קפה. לא סתם להכין קפה בבית, אלא לצאת לשתות קפה בחוץ, בבית קפה, או להזמין חברה לקפה. כדאי לעשות מזה מאורע, להתלבש ולצאת לשתות קפה. כמובן שאם את מניקה, שימי לב לכמות הקפה שאת צורכת, אבל כוס קפה אחת ביום יכולה לעשות רק טוב. וכמובן שקפאין מעורר.
  2. צאי מהפיג’מה. על אותו משקל של הקפה, אל תמרחי בבית, כי אז תהי יותר עייפה. אם התינוק ער וערני ויש מזג אויר טוב בחוץ – צאי החוצה. אפילו רק לטיול קטן בשמש. את יכולה אפילו לקחת אתכם שמיכה לפארק ולנמנם עם התינוק על הדשא. תנומת בוקר מושלמת לשניכם.
  3. הוא ישן – את ישנה. משפט הזהב של אמא שלי, שאימצתי עם שני ילדיי. ברגע שהתינוק שלי היה נרדם, הכל היה נופל לי מהידיים והייתי נשכבת לידו ונרדמת גם. עזבי כביסה, עזבי בישולים, עזבי ניקיונות, הכל יחכה ואף אחד לא יכעס עלייך. גם אם את לא יכולה לישון באמצע היום, תנוחי – שבי, תרימי רגליים למעלה ותעצמי לרגע עיניים. חשוב שתאגרי כוחות להמשך היום.
  4. קונסילר. נכון, זה לא יגרום לך להרגיש פחות עייפה, אבל זה יעזור להעלים את השחור מתחת לעיניים ואת השקים של העייפות (יש גם ג’לים של קפאין שעושים את זה) ואז תיראי פחות עייפה ותרגישי הרבה יותר טוב עם עצמך. אם תאמצי את ההמלצה הראשונה והשנייה, אז תוכלי לצאת לטיול אל הקניון וללכת לבחור לך קונסילר בבית המרקחת.
  5. התעמלי. כשמתעמלים משתחררים אנדורפינים שמעוררים אותך וגורמים למצב רוח טוב. כך שאת גם תהי ערנית יותר וגם במצב רוח טוב. יש חדרי כושר עם שמרטפית ויש פעילויות ספורט שאפשר לעשות עם התינוק. אם את לא בעניין של להתעמל ביחד עם נשים אחרות או אנשים אחרים, את יכולה לעשות הליכות עם העגלה או להתעמל עם קלטות ספורט בבית.

נכון, הרבה יותר קל פשוט להירדם או לבכות שאת מתה מעייפות, אבל אם תנסי קצת ותשתדלי קצת, תראי איך נעים לך יותר ותצליחי לעבור את חופשת הלידה קצת יותר ערנית ופחות עייפה.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!