צעצוע עם חלקים קטנים

הסכנות הטמונות בצעצועים – בחירת צעצוע בטוח לילד

צעצועים הם האוצרות של הילדות שלנו, והם הדבר הכי יקר לילדים שלנו. צריך לדעת ולשים לב כאשר נותנים לילד או לתינוק צעצוע זה או אחר, כי אם אתה לא זהיר מספיק או לא שם לב לאיכות שלהם, צעצועים יכולים להוות גם מפגע ולסכן את התינוק או הילד. מידי שנה ישנם מקרים רבים של הורים שמגיעים עד לחדר מיון עם ילדים קטנים כתוצאה מפגיעות הקשורות לצעצועים. מתוך כלל הפניות לבתי החולים, כשליש הם עם ילדים מתחת לגיל 5.

צעצוע עם חלקים קטנים

צעצוע עם חלקים קטנים

כדי לשמור על בטיחות הילד שלך, יש לקרוא בקפידה את ההנחיות הבאות כאשר בוחרים צעצוע לילד:

  1. יש לבחור צעצוע המתאים לגיל הילד. רוב הצעצועים מגיעים עם מדבקה שעליה כתוב הגיל המומלץ. כנקודת התחלה, בדקו שהגיל מתאים לילד שלכם לפני רכישת הצעצוע. תהיו מציאותיים לגבי היכולות של הילד שלכם והבגרות שלו כאשר אתם בוחרים צעצוע המתאים לגילו. לדוגמה, צעצועים עם חלקים קטנים מכל סוג שהוא אינם מתאימים לילד מתחת לגיל 3, חלקם אפילו לא מתאימים לילדים מעל גיל 4. בכל מקרה, התאימו את הצעצוע לילד שלכם. אם הילד שלכם בן 3 ועדיין מכניס כל דבר לפה, חכו קצת עם רכישת צעצועים ומשחקים המכילים חלקים קטנים.
  2. בדקו את הצעצועים שאתם מביאים לילד. צעצועים שעוברים בין אחים או בני משפחה, או צעצועים ומשחקים שנקנו כ”יד שניה”, יכולים להתבלות או להשתפשף עם הזמן, מה שלפעמים הופך אותם למסוכנים. בדקו כל צעצוע וצעצוע בקפידה, חדשים או משומשים, שימו לב שאין סוללות עם קורוזיה, חלקים משוחררים (כמו חוטים, חרוזים, סרטי בד או עיניים) או חלקי פלסטיק שניתן לשחרר בקלות או ללעוס החוצה. ודאו שהזנב של בובות הפרווה תפורים היטב והתפרים של גוף הבובה סגורים כמו שצריך. בדקו כי כל החלקים האחרים של הצעצוע מחוברים היטב ואין קצוות חדים או צבע מתקלף.
  3. תהיו זהיר במיוחד עם צעצועים ישנים. לדוגמא, דגמים ישנים יותר של מטבח צעצוע הכיל בעבר טלפון צמוד עם כבל שיכול להיות קטלני ולחנוק את הילד שמשחק בו, בעוד שבדגם העדכני ביותר של אותו מטבח צעצוע יש טלפון אלחוטי שבטוח יותר לילדים.
  4. חשבו בגדול. עד שהילד שלך לא מגיע לגיל 3, חלקי הצעצועים צריכים להיות גדולים יותר מהפה שלו על מנת למנוע אפשרות של חנק. כדי לקבוע אם צעצוע מהווה סיכון לחנק, נסה להעביר אותו דרך גליל נייר טואלט. אם צעצוע או כחלק מהצעצוע יכול לעבור בתוך הגליל, הצעצוע הזה לא בטוח עבור הילד שלך!
  5. ודאו כי הילד שלך מוכן פיזית למה שאתה קונה לו. זה שכיח שהורים קונים לילד אופניים גדולים יותר במידה אחת לפחות כדי שהם לא יצטרכו לקנות אופניים חדשים כבר בשנה לאחר מכן, לאחר קפיצת הגדילה של הילד. העניין הוא שהחשיבה הזו עלולה להוביל לפציעה חמורה של הילד אם אין לו את הכישורים הגופניים הנדרשים כדי לשלוט על האופניים הגדולים יותר.
  6. וותרו על הבלונים. בלונים יכולים להיות קישוטים מדהימים למסיבה וליצור אווירה כייפית אך בו בזמן הם עשויים מגומי (לטקס) שעלול לגרום לחנק. בלונים לא מנופחים או חתיכות של בלון שהתפוצץ יכולים לחסום את דרכי הנשימה של תינוקות ופעוטות במידה והם בולעים אותם. זה יכול לקרות כאשר פעוט ניסה לנפח בלון ובטעות שאף אותו פנימה או שילד לעס ובלע את הבלון או חתיכות של בלון שנקרו בדרכו של תינוק שהיה באזור.
  7. אל תבחרו צעצועים כבדים. החשיבה המנחה צריכה להיות – האם הילד יכול להפצע כאשר הצעצוע הזה יפול עליו? אם כן, המנעו מרכישתו.
  8. אל תבחרו צעצועים עם מיתרים  או כבלים. בקלות כל מיתר או כבל יכולים להכרך סביב צוואר התינוק תוך כדי משחק ולגרום לחנק. כאשר התינוק כבר יכול להגיע עם הרגליים או הידיים אל הצעצועים התלויים מעל לעריסה שלו, זה הזמן להפטר מהמוביילים למיניהם.
  9. הימנעו מצעצועים עם מגנטים קטנים. יש צעצורים רבים שמכילים בתוכם מגנטים מוסתרים שעשויים לפול מתוך הצעצוע והילד יכול לבלוע אותם. אם הילד בולע שני מגנטים או יותר יחד, שיכולים להמשך זה לזה דרך דפנות המעי, עלולים לגרום לחורים, סתימת מעי, זיהומים או אף גרוע מכך במידה ולא יטופלו במהירות. ההמלצה היא להרחיק צעצועים המכילים מגנטים רבי עוצמה מילדים מתחת לגיל 14.
  10. היזהרו מרעלים מוסתרים בצעצועים. גם כאשר אתה חושב שצעצוע בטוח כדאי לוודא שהוא לא יוצר עם כימיקלים מזיקים, כמו “פתלאטים” המשמשים את תעשיית הפלסטיק כדי ליצור מוצרים עמידים וגמישים יותר. ארסן, עופרת, כספית וקדמיום הינם כימיקלים נוספים הנמצאים בצעצועים רבים, החל מבובות פרווה ועד תכשיטים לילדים.
  11. הרחיקו סוללות מהילדים. כל הסוללות הקטנות, העגולות בגודל כפתור שנמצאות בכרטיסי ברכה מוזיקליים, צעצועים, שלטי משחק אלחוטיים ושלטים רחוקים, מסוכנות מאוד לילדים. אם ילד בולע אותן, זהי יכול לגרום לו לכבייה כימית מסוכנת תוך פחות משעתיים.
  12. הסירו כיסויי פלסטיק. לפני שאתם נותנים לילד צעצוע חדש, יש לוודא שאין כיסוי פלסטיק על הקופסה או על הצעצוע עצמו. יש כל מיני כיסויי פלסטיק שקופים על מראות צעצוע או על חלקי צעצועים שקשה לראות במבט ראשון. ישנם מקרי חנק רבים שנגרמו כתוצאה מבליעה של כיסויי פלסטיק שקופים שהיו על מראות צעצוע.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!