ללמוד להיות הורים טובים יותר

הדרכה הורית – ללמוד להיות הורים

האם ישנו קורס הורות? איך אפשר ללמוד להיות הורים? הרי בשביל רישיון צריך ללמוד, גם בשביל תואר וגם בשביל בגרויות, ואפילו בצבא עושים קורסים מקצועיים… אם אני רוצה להיות טייסת, אצטרך לעבור קורס טייס, ואם ארצה לנהוג בטרקטור אוציא רישיון מיוחד. כדי לעסוק בכל מקצוע בעולם צריך ללמוד אותו לפני כן, רק להורות לא צריך ללמוד ולא צריך שום רישיון.

כלומר, כל אחד יכול להיות הורה. אך לא כל אחד נולד עם היכולת ההורית. להפך, כמעט כולנו נולדים בלי יכולת הורית. אז מה עושים? לומדים להיות הורים! כן, בדיוק כך. אם כשאנחנו היינו ילדים, ההורים שלנו הסתמכו על ההורים שלהם ועל הסבא והסבתא והניסיון הקודם, הרי שאין לזלזל בכך וחשוב להסתמך על ידע קודם ושנים של ניסיון, אבל גם חשוב לצבור ידע לבד ובעיקר ללמוד. וכן, זה אומר ללמוד להיות הורים.

 

יתרונות הדרכה הורית

ללמוד להיות הורים טובים יותר

ללמוד להיות הורים טובים יותר

אפשר ללמוד להיות הורים על ידי קריאת ספרים והשתתפות בסדנאות וגם לעבור הדרכה פרטית או קבוצתית של מנחת הורים. אותם מנחי הורים, תפקידם לספק לנו ההורים את הכלים להיות הורים טובים יותר, לדעת מה לעשות במקרים שונים, להסביר לנו כיצד להתמודד, כיצד להתפתח ולגדול עם הילד ובעיקר ליהנות מהדרך וגם לטעות.

מנחי הורים לא מכתיבים לנו מה לעשות ואין מבחן בסוף התהליך, שכן מדובר בתהליך שלא נגמר. אבל הם כן יכולים לעזור בהתמודדויות קשות, להגיד לנו מתי זה בסדר ומתי יש צורך בהתערבות חיצונית. לעיתים נח לעשות זאת בקבוצה עם הורים אחרים, על מנת לקבל פידבק מהורים אחרים שנמצאים בסיטואציות דומות וגם כך ניתן לקבל טפיחה על השכם כשצריך או להבין שלא רק אצלכם זה ככה.

לפעמים הרבה יותר קל ונח להיעזר באיש מקצוע פרטי, אחד על אחד, ללא ידיעה והתערבות של אחרים, על מנת שניתן יהיה לקבל הדרכה אישית שמתאימה לכם ורק לכם. לא צריך לחכות למשבר, אפשר לקבל הנחיה הורית מרגע שנולד התינוק, כשמצפים לילד נוסף ואפילו במהלך ההריון הראשון. אפשר לשאול שאלות כשצריך, או כאשר מתמודדים עם קושי ולא יודעים כיצד לפתור אותו.

 

בחירת מדריך הורים ראוי

הנחיית הורים על ידי מדריך או מדריכה מוסמכים לכך תוכל לספק לנו פתרונות לכל שלבי ההתפתחות של הילד, לתת לנו כלים התמודדות עם כל השלבים והרגעים של הגדילה, וללמד אותנו לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.

לפני שבוחרים מדריך הורים, חשוב לבדוק מספר דברים:

  1. שימו לב שמדובר במדריך הורים מוסמך מבית ספר מוכר – לא להתבייש לבקש תעודת הסמכה!
  2. אפשר לבחור פסיכולוג חינוכי, בהתאם לגיל הילד, ואפשר גם להתייעץ עם יועצת בית הספר.
  3. חשוב לשמוע המלצות מחברים שכבר התנסו אצל אותה יועצת או אותו יועץ משפחתי.
  4. יש להגיע לפגישת הכרות עם הגדרה מראש של מה אתם מצפים מתהליך של הנחיית הורים, ולהגדיר פרק זמן. כך תוכלו לראות אם ההנחיה מתאימה לכם ואם אתם מתחברים למנחה עצמה.
  5. קראו על מספר שיטות לפני שתבחרו שיטה מסוימת של הדרכת הורים, או שאפילו תבדקו עם מדריכת הורים שלא עובדת לפי אף שיטה, אלא לפי דרכים מסוימות שלמדה, מה האפשרויות העומדות בפניכם.
  6. אל תסתמכו בצורה עיוורת על מה שנאמר לכם, תמיד בדקו את עצמכם בתהליך עצמו, ועשו רק מה שמתאים לכם. עם זאת, בואו להדרכה בראש פתוח, כדי ללמוד, להבין וליישם.

זכרו שדברים לוקחים זמן ולא לומדים ברגע איך להיות הורים, אין פה שום פתרונות קסם. גם אותה מנחת הורים בטח מתמודדת עם דברים עם הילדים שלה בבית. לכן, בחרו את הדרך הנוחה לכם, וקחו מהתהליך את הטיפים והעצות שיעזרו לכם להיות ההורים הטובים ביותר שאתם יכולים להיות. בסופו של יום – אין חכם כבעל ניסיון!

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!