אז הבטחנו לעצמנו...

הבטחות שהבטחנו לעצמנו לפני שהפכנו להורים

לא סתם אומרים שכאשר יש לך ילדים משלך, הכל נראה אחרת. הבטחות שהבטחנו לעצמנו שלעולם לא נעשה, לאט לאט מופרות בזו אחר זו. זוכרים את הימים בהם לא היו לכם ילדים (לא זוכרים? תנסו להתאמץ ממש ממש חזק…), שיכלתם לישון עד מאוחר, גיהצתם את כרטיס האשראי בפאבים ולא בבית מרקחת ואף אחד לא מרח עליכם נזלת? ומה שהיה הכי כיף זה שלחברים שלכם היו ילדים ואתם הבטתם בהם במבטים מתנשאים (כן, כן, מתנשאים!) על דברים שהם אומרים ועושים ואולי אפילו עיקמתם פרצוף פה ושם על משהו שנראה לכם שאתם בחיים לא תעשו.

הבטחתם לעצמכם שלא משנה מה – אתם לא תהיו “ההורים האלה”. זו סוג של הבטחה שלא ממש עומדים בה. זה כמו שהבטחנו לעצמנו שלא נהפוך להיות כמו ההורים שלנו ופתאום יום בהיר אחד אנחנו אומרים משפט לילד שלנו שזורק אותנו 30 שנה אחורה ואנחנו מבינים שכן, הפכנו להיות ההורים שלנו (שזה אגב לא תמיד רע…).

 

הבטחות שהבטחנו לעצמנו והפרנו כשהפכנו להורים

אז הבטחנו לעצמנו...

אז הבטחנו לעצמנו…

אין אחד שלא אמר לעצמו “אני לא אהיה הורה כזה בחיים…”, ואז המציאות השתנתה והפכתם להורים בעצמכם, או ליתר דיוק לאותם הורים שאמרתם שאתם בחיים לא תהיו. פתאום אתם מוצאים את עצמכם עושים דברים שחשבתם שאף פעם לא תעשו כאשר יהיו לכם ילדים משלכם. אז חשבתם…

הנה רשימה של כל מה הבטחנו לעצמנו שאנחנו לא נעשה, והנה כמה שנים וכמה ילדים אחר כך, אנו עושים ועוד איך בעוד חברים חסרי ילדים מסתכלים עלינו מהצד וחושבים לעצמם בדיוק את מה שאנחנו חשבנו כשהיינו במצב שלהם. אז הבטחנו ש…

  1. לעולם לא נלקק את האצבע וננקה לכלוך מהפנים של הילד שלנו. בטח שלא בציבור. מה, אין מגבונים?! טישו?! מים?!
  2. לעולם לא נתעקש להוציא לכלוך מהעין של הקטנצ’יק שלנו ולא נפסיק עד שהלכלוך יצא, לא משנה כמה הילד מנסה לברוח. מה זה מפריע לנו כל כך הלכלוך הזה?!
  3. לעולם לא נאכל לילד חצי מהארטיק בטענה שאנחנו רק מלקקים מסביב כי זה נוזל לו וחבל. הרי אלו אותן קלוריות, וזה סתם תירוץ לא לקנות לעצמנו ארטיק. חוץ מזה זה כבר מלא ברוק שלו…
  4. לעולם לא נחטא את המוצץ בפה שלנו. אם הוא נפל, נשטוף או נביא לו אחר, או ננגב איכשהו, אבל בחיים לא נכניס לפה כדי לחטא וניתן לו אותו חזרה. טוב נו, אולי לא בילד הראשון.
  5. לעולם לא נאכל את השאריות של האוכל שלו מהצלחת. בעיקר כשהוא בשלב המעבר למוצקים והאוכל שלו כולל פסטה ממש ממש רכה, שניצל אפוי ממש ומחית אפונה. אנחנו נחמם לעצמנו ארוחה כמו שצריך! ברור!
  6. לעולם לא ניתן לילד לטבול את הפתי-בר שלו בתוך הקפה שלנו ואז נמשיך לשתות אותו עם חתיכות הביסקוויט שצפות בתוכו. הוא ימתין שנסיים ונשאיר לו שלוק לטבילה… אז הבטחנו…
  7. לעולם לא ננגב לילד את האף עם היד ואז נשטוף את זה. אם אין טישו בנמצא שיישאר עם נזלת מצידינו.
  8. לעולם לא נחתל את הילדים שלנו ליד אנשים אחרים תוך כדי שיחה או דיבור, כאילו זה ממש לא מגעיל אחרים (בעיקר אם אין להם ילדים משלהם לחתל) ואז עוד נשאל אם אפשר לזרוק את זה בפח בבית, כי “זה חיתול רק עם פיפי”…
  9. לעולם לא נבקש ממישהו להחזיק שניה אחת את התינוק שלנו ועוד לפני שקיבלנו תשובה כבר נעביר אותו אליהם, כי אנחנו חייבים לסדר או לנקות אחריו ובלי להתחשב ובלי לברר לפני כן האם האדם הזה בכלל מוכן או רוצה להחזיק את התינוק שלנו.
  10. לעולם לא נחזיק את התינוק שלנו (או כל תינוק) ערום לגמרי בידיעה שכל רגע הוא עלו לעשות עלינו פיפי. אנחנו תמיד תמיד נגן על עצמנו.

רשימת הבטחות ה”לעולם לא” ארוכה מאוד כשאין לנו ילדים. משום מה צמד המילים הללו נעלם או מתחלף בצמד המילים “בדרך כלל”, כאשר יש לנו ילדים משלנו.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!