דיפנבכיה מנוקדת - צמח מסוכן לילדים

דיפנבכיה מנוקדת – צמח נוי רעיל ומסוכן לילדים

לאחרונה יצאה אזהרה על צמח שנקרא דיפנבכיה מנוקדת. האמת, רק מהשם אני נלחצת. מסתבר שמדובר בצמח נוי מאוד פופולארי בבתים בארץ, ובהרבה משרדים בישראל. צמח הדיפנבכיה המנוקדת הינו צמח יפה עם עלים גדולים וירוקים. עלים אלה מכילים גבישים של סידן ואנזים שאם בטעות הוכנסו לפה, אלו עלולים לגרום לתחושה מאוד קשה של צריבה, להתנפחות הלשון והשפתיים, וקשיים בנשימה.

בתור ילדה אני זוכרת שהיו לנו המון עציצים בבית. אמא שלי אהבה לטפח פרחים ועציצים מכל סוג ומין, וכמובן דאגה למלא את הבית בפרחים כל שבוע לקראת שבת. אני זוכרת שזה היה נעים ונחמד לגדול בבית מלא בעציצים ופרחים, תמיד הכל היה ירוק וצבעוני. כשעברתי לדירה משלי, התעניינתי אילו עציצים לקשט בהם את הבית, כי מלבד עציצי נוי, ידוע שיש עציצים שיש להם סגולות מיוחדות וייחודיות כמו הרחקת יתושים ונמלים(גרניום למשל), ויש צמחי תבלין וריח. כמובן שיש הרבה יתרונות בגידול עצמי של התבלינים בבית, כך שניתן להשתמש בהם טריים היישר מהעציץ לתוך הסלט/תבשיל/תה מתי שרק רוצים. אך מסתבר שלא כל העציצים, יפים ופשוטים ככל שיהיו, מתאימים לגידול בבית.

דיפנבכיה מנוקדת - צמח מסוכן לילדים

דיפנבכיה מנוקדת – צמח מסוכן לילדים

בעניין הדיפנבכיה המנוקדת, מדובר בצמח נוי שלאחר הטיפול השגרתי בו, יש לשטוף את הידיים היטב ואין לגעת בו סתם כך, שכן אפילו מגע בעיניים או בסביבות הפה לאחר מכן, יכולים לגרום לתופעה אלרגית. עדיין, הרבה מגדלים צמח זה במשרדים ובבתים, כי הוא לא יקר, הוא יפה, קל לטפל בו, והוא צמח נוי שמוכרים בכל המשתלות. אך ברגע שיצאה האזהרה יש לשים לב טוב טוב אם יש לכם את הצמח בבית, כי לא מדובר פה בתגובה אלרגית של גירודים או אדמומיות שיכולה להיגרם כמעט על ידי כל צמח או פרח שנשפשף או נכניס לפה. כאן מדובר בצמח שהתגובה האלרגית שלו חריפה, מחייבת הגעה למיון ויכולה לגרום למוות מאוד מהיר.

קורה, ולא מעט שהילדים שלי נמצאים בסלון או במרפסת לבד ומשחקים משחקי דמיון למיניהם. הילד שלי, שיש לו קושי בוויסות חושי, צריך לטעום דברים בשביל להרגיש אותם, ולעיתים קרובות אני מוצאת אותו מלקק חפץ שהרים רק כדי לבדוק את המרקם שלו. המחשבה שימצא עלה שנפל מעציץ רעיל או יתלוש עלה מאותו עציץ דיפנבכיה מנוקדת וילקק אותו, רק כדי להרגיש את המרקם שלו, היא לא כזו מופרכת. לכן, אני קודם כל בודקת אילו דברים נכנסים אליי הביתה ובניהם גם צמחים ועציצים, ועכשיו שאני יודעת על הסיכון שטומן בחובו הצמח הזה, לא אכניס אותו הביתה בשום אופם.

מה שכן, לא תמיד נדע איזה צמח רעיל ועד כמה, גם אם יש אלרגיה מסוימת לילד לאותו צמח (אני למשל אלרגית ללענה מצויה). חשוב לדעת שאם הילד נגע בצמח מסוים ויש תגובה אלרגית או קושי בנשימה, קודם כל עלינו להתקשר למגן דוד אדום ולעדכן, כולל כתובת וטלפון למקרה שהשיחה תתנתק, שידעו לאן להגיע. עד הגעתם אלינו, הם ינחו איך להתנהג ומה לעשות עד בואם. במידה ויש ספק סביר שצמח כלשהו גרם לאלרגיה קשה או תופעה של קושי בנשימה, חשוב מאוד לקחת חלק מאותו הצמח אתכם לבית החולים, על מנת שיוכלו לבדוק בדיוק ממה נובעת התגובה האלרגית, ולתת את הטיפול המתאים ביותר.

לפני שאתם מכניסים עציץ הביתה, או אפילו זר פרחים, בדקו אם הוא אלרגני, חפשו ברשת אם יש עליו אזהרה כלשהי, ובכל מקרה הניחו אותו בבית במקום רחוק מהישג ידם של ילדים. בנוסף, הקפידו להרים עלים שנפלו לרצפה ולשטוף ידיים היטב אחרי טיפול בצמחים באשר הם.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!