השקעה בהפקת יום הולדת

אימהות משקיעות – הכל על התופעה שתופסת תאוצה

בשנים האחרונות אנו נתקלים בתופעה שנקראת ‘אימהות משקיעות’. אותן אימהות משקיעות, הן אימהות ששכחו מה היא הרבע פיתה עם החומוס והמלפפון-חמוץ האגדיים ממסיבות יום ההולדת של שנות השמונים, כאשר הן היו ילדות. מדובר בדור החדש של האימהות. אלו אימהות שעוסקות במהלך היום בארגון אירועים לילדיהן ומקדישות לכך את חייהן בערך. זה מתחיל מהכנת שקיות הפתעה ליום הולדת המלאות בכל טוב, ועד ארגון יום ההולדת ה”מושלם”. או שמא אני צריכה לומר “יום ההולדת המוגזם”.

יש אמהות שזה נראה הגיוני לעשות מסיבת יום הולדת לילד בן שנתיים הכוללת תכנית אמנותית שלא מביישת אירוע חברה בעלות של אלפי שקלים, או לשלוח בנות בגיל 4 לעשות תסרוקות למסיבת פיג’מות מושקעת שהוזמן אליה כוכב הילדים הכי פופולרי בארץ להופעה פרטית, או להשכיר סוויטה בבית מלון עבור מסיבת “נסיכות” סגורה לחברות הכי טובות של הבת ש”חוגגת טרום בת מצווש”.

אימהות משקיעות, הן אמהות שלקחו את תפקידן לקיצון, הן לוקחות קדימה כל אירוע, וזה לא משנה אם זאת קבלת שבת בגן שהפכה להפקה גרנדיוזית, או יום הולדת גיל שנתיים שנראית כמו פסטיבל המרדי גרא. לאימהות משקיעות יש (איך לא?) קבוצה פופולרית ברשת החברתית פייסבוק, ובמקביל גם קבוצת מתנגדות, שטוענות שההשקעה היתרה ממלכדת אימהות חסרות אמצעים. המתנגדות טוענות שהמשקיעניות גורמות להן להתחרות בתחרות אבודה מראש!

אבל במה יש באמת להתחרות? במה מודדים את השקעה של אימא?! האם בעוגת שלוש קומות מושקעת? האם בחלות אישיות עטופות בנייר צלופן מוקפד לקבלת שבת? או שאימא שבאמת משקיעה, היא כזאת שמבלה זמן איכות עם הילדים ולא משקיעה את כל מרצה בעטיפת מאפים לכל ילדי הגן בצורה יצירתית?!

 

השקעה בהפקת יום הולדת השקעה בהפקת יום הולדת

 

אימהות משקיעות והצד החברתי

בשל העוצמה של האימהות המשקיעות שמגדלות דור חדש (ויש אומרים מפונק), קמה בשנים האחרונות צעקה של גולשות ברשתות החברתיות, שטענות כי אינן עומדת בקצב של האימהות המשקיעות. יתרה מכך טוענות המתנגדות שהן אינן רוצות לעמוד בקצב המטורף שהאמהות המשקיעות מכתיבות.

הגולשות, גם הן אימהות לילדים, טוענות שההשקעה המיותרת בעטיפת חלות לקבלת השבת בגן בניירות צלופן עם מארזים אישיים, אינו משהו שהן יכולות או רוצה לעשות, או לעיתים להרשות לעצמן כלכלית. האימהות “הפחות משקיעות”, טוענות שהמסר ש’האימהות המשקיעות’ מעבירות אינו לרוחן. עוד הן טוענות, שהן לא מתחברות לקונספט של השקעה מופרזת במוצרים יקרים לילדים, תפאורה מצועצעת, ארגון מסיבות יוקרתית וכל ה’שואו’ של האימהות המשקיעות. לדעתן, הפשטות היא מה שמאפיינת נתינה אמיתית לילד, בעוד ההשקעה היתרה הופכת את האימהות שלא משקיעות לנחותות ולא משקיעות בעייני החברה, וגרוע מכל – בעייני ילדיהן.

 

מה מאפיין אימהות משקיעות?

אימהות מסוג זה לא פוחדות לבזבז כספים על אירועים, בגדים, צעצועים וחפצים לילדיהן. הן ישכרו מפעיל לכל יום הולדת, ירכשו לילדיהן את הבגדים הכי יקרים, יחלקו פרסים יקרים באירועים, ישקיעו בעוגות מעוצבות לילדים הולכים להיות אמא או אבא של שבת בגן. לרוב, הן ישקיעו בכל אירוע בצורה מופרזת לחלוטין, בין אם במו ידיהן ובין אם באמצעות עזרה מאנשי המקצוע ששכרו בתשלום.

חשוב לדעת כי לפעמים ההשקעה היתרה במסיבה באה על חשבון הרצון האמתי של הילד, שלעיתים אינו רוצה כלל מסיבה! לפעמים הילד רוצה ביום ההולדת לבלות זמן איכות עם הוריו, לנסוע לטיול בארץ, ליהנות מזמן עם המשפחה או לבלות עם שניים שלושה מחבריו הקרובים בגן השעשועים הקרוב.

 

אימהות משקיעות – בעד ונגד

השאלה הנשאלת היא האם באמת לילד אכפת כמה העוגה שאימא שלו הכינה יפה ומושקעת? חשוב לדעת כי כילדים אנחנו רוצים להרגיש אהובים, אבל יותר מכל אנו שמים לב בכל זמן מה הילדים האחרים חושבים עלינו. כאשר אנו מגיעים לגן עם משלוח מנות קטן ולא מושקע, שאנו צריכים להחליף עם ילד אחר שמשלוח המנות שלו גדול משלנו – אנחנו נבוכים. כאשר עוגת היומולדת שלנו קטנה – הילדים האחרים עלולים לצחוק עלינו. כשמסיבת יום ההולדת שלנו עלובה, לעומת מה שראינו אצל החברים, אנו נמצאים במתח נפשי גדול וחוששים מה יגידו! לכן, מה שמשפיע עלינו כילדים בכל הנוגע להשקעה של האם, הוא לאו דווקא הרצון להרגיש נאהבים, כמו הרצון להרגיש שהשקיעו בנו, וכי הילדים שמסביבנו מכבדים ומעריכים אותנו. לכן יש מקום להשקעה של האם בילדיה.

לעומת זאת, חשוב שההורים ילמדו את ילדיהם שיש יופי בפשטות, מפני שלא באמת צריך חומר פיזי כדי להרגיש אהבה. חשוב שההורים ילמדו את ילדיהם שגם אנשים שאין להם כסף הם אנשים טובים, חכמים ומוערכים. שעדיף לקרוא ספרים, ללמוד, לתת ולאהוב, מאשר לנהוג בג’יפ יוקרתי, להסתובב בקניונים ולרכוש כל היום רק מותגים. יותר חשוב שליום ההולדת שלכם יגיעו חברים ויהנו מחברתכם, מאשר שימתינו לכוכב הילדים שיגיע לחלק חתימות. זו הסיבה שחשוב לאזן,  לדעת כן להשקיע, אך מבלי להגזים. ניתן להשקיע בילד מבלי לשקוע בהוצאות.

 

ומה תעשה האם שרוצה להשקיע אך אין לה תקציב?

כיום יש מגון רעיונות להשקעה מבלי לבזבז כסף רב:

חנויות רבות שמוכרות פריטים בתקציב של שקלים בודדים יציעו לכם שלל רעיונות ואביזרים לארגון יום הולדת מושלם! בחנויות הסטוק למיניהן, ניתן ב-5 שקלים לרכוש מגוון פריטים לאירועים כגון: בלוני הליום, צלחות חד פעמיות, מפיות מקושטות, ואביזרים מיוחדים לימי הולדת שיהפכו את הבית שלכם למקום צבעוני וחגיגי! אם מדובר במתוקים לחלוקה בגן, ניתן לרכוש כמויות במחיר נוח בסופרמרקטים של המגזר החרדי.

עוגת יום הולדת נפלאה ניתן להכין מחומרים בסיסיים ולעטוף בבצק סוכר שניתן לרכוש בכל סופרמרקט בתקציב של עד 20 שקלים. את הכנת העוגה ניתן ללמוד להכין דרך סרטוני הדרכה באינטרנט בקלות יחסית.

ילדים יעריכו יום הולדת גם ללא השקעה מופרזת. ארגנו חגיגת יום הולדת עם תכנית מלאה, הכוללת משחקים, הפעלות וריקודים. במקום להזמין מפעיל במאות שקלים, הפעילו את הילדים בעצמכם או היעזרו בבני משפחה. ישנן מגוון רעיונות לארגון ימי הולדת נהדרים בתקציב שפוי ואף נמוך במיוחד. בכל מקרה, בסופו של יום, עבור הילד, ההשקעה מגיעה מהלב ולא מהכיס.

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!