אבטחת גני ילדים

אבטחת גני ילדים

הידעתם שבגן שיש בו פחות ממאה ילדים לא חובה שיהיה שומר? כן, אם יש 99 ילדים, לא יהיה שומר בגן. אבטחת גני ילדים זה נושא שמאוד מעסיק אותי. בתור אמא, אני לגמרי לא שקטה כשאני צריכה לשים את הבן שלי בגן שאין בו שומר.

עכשיו תוסיפו לזה את העובדה שאנחנו גרים בשכונה חדשה שעוד נמצאת בשלבי בנייה ויש בשכונה הרבה פועלים , ביניהם לא מעט פועלים זרים וגם לא מעט שוהים בלתי חוקיים.

עכשיו תוסיפו לזה את המצב הביטחוני הנוכחי. אז נכון שהמשטרה תגברה את כוחותיה ועצרה לא מעט שוהים בלתי חוקיים לאחרונה אבל שומר? אין.

אבטחת גני ילדים

אבטחת גני ילדים

לאחר שהתגלו הגופות של שלושת החטופים ורגע לפני שהתחיל מבצע ‘צוק איתן’  פניתי אל מחלקת החינוך לבדוק את עניין השומר, יותר נכון החוסר בשומר בגן. התשובה שקיבלתי (ולה צפיתי מראש) היא שבמתחם בו יש פחות ממאה ילדים לא שמים שומר. אבל כאמור, את זה כבר ידעתי ולכן בדקתי מראש וגיליתי שבמתחם יש שתי קייטנות. בכל קייטנה 3 סייעות. ברחוב המקביל יש שתי קייטנות. בכל קייטנה שלוש סייעות. באף מתחם אין שומר, ברור- הרי יש פחות ממאה ילדים במתחם. אבל מה יקרה אם יחברו את שני המתחמים? ישימו את כל הילדים במתחם אחד, ביחד עם הסייעות יש יותר ממאה ואז צריך שומר. גאוני לא?

התשובה שקיבלתי להצעתי היא שהפנייה הועברה לקב”ט של השכונה בה אני מתגוררת וגם לאחראי הביטחון בעיר. טלפון אחד לקב”ט הפנה אותי למפקד משטרת העיר שהפנה אותי חזרה לקב”ט שהפנה אותי חזרה לעירייה כי יש מכסה מסויימת של שומרים ומי שמחליט כמה שומרים יהיו ואיפה זה ראש העיר.

בחזרה לראש העיר- התשובה הסופית היתה שהמצב לא מצדיק שומר. ואז התחילו לירות עלינו. ולצערי אנחנו בדיוק סוגרים את טווח ה40 ק”מ מעזה כך שאנחנו מבלים לא מעט בממ”ד. וגם אם אנחנו מחוץ לממ”ד- אין שגרה כי לא מסתובבים יותר מדי בחוץ ובכלל הכל לחוץ. אחרי יומיים בלבד בהם סגרו את הקייטנה, אישר פיקוד העורף להפעיל את הקייטנות בהן יש ממ”ד. אז חזרה הקייטנה וראש העיר הודיע לציבור שאפשר להירגע ולשלוח את הילדים. א-ב-ל במקביל העניינים בשכונה התחילו קצת להתלהט וקרו לא מעט עימותים בין התושבים היהודים בשכונה לבין הפועלים הערבים. ועדיין אין שומר.

התארגנו קבוצת הורים מודאגת ופנינו בשנית לראש העיר. זה לא מצב רגיל. זו לא תקופה שקטה. צריך, לא- חובה -שומר! הצענו שנשכור חברת שמירה פרטית והשגנו את האישורים של כל ההורים. אבל ראש העיר לא אישר זאת מכיוון שמדובר בשטח עירייה ולא תועסק בו חברת שמירה פרטית. הוא, ראש העיר, הציע שהאבות יעשו בינם משמרות בכניסה לגן. רק שכל אב שלא הוקפץ בצו 8, לאו דוקא יכול להפסיד עבודה ואין שום סיבה. אנחנו משלמים מיסים? משלמים. האבות צריכים לעבוד? צריכים. אז למה שיבואו על זמנם וישמרו על הגן? ואם נגיד ויש אבא שכן רוצה ויכול- אין לו נשק ואין לו ביטוח. כך שאם חלילה יקרה משהו לאותו אבא- מי יהיה אחראי?

עדיין לא ויתרנו. החלטנו שבכל יום אמא אחרת תהיה בגן עם הילדים, מבוגר אחראי נוסף. אבל כשהאמא הראשונה הגיעה לגן נאמר לה ע”י הגננת שלפי הוראת מחלקת החינוך בעיר אין אישור להורים להישאר בגן במהלך היום.

אז חזרנו לנקודת ההתחלה. עוד שבוע נגמרת הקייטנה, פיקוד העורף אישר סוג של שגרת חירום ומעבר לפחד של  להיתפס בדרך לגן בזמן אזעקה או שתהיה אזעקה בגן והילדים יכנסו להיסטריה, אין שומר.

ואז אני שומעת מלא מעט אימהות מסביבי, מהעיר שלי וגם מערים אחרות וכולן, האימהות והאבות באותה בעיה- אין שומר.

אז אני פונה לראשי הערים ושואלת באמת- עזבו אתכם מחוקים יבשים של ‘מתחת למאה ילדים לא צריך שומר’  לא מדובר פה במאה מבוגרים בעלי יכולת החלטה הגיונית ואפשרות לפעול במהירות. מדובר בילדים. ועזבו אתכם מימים שגרה רגילים. אנחנו בשגרת חירום. תביאו שומר. ויפה שעה אחת קודם.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!