שבוע 33 להריון – הריון שבוע 33

שבוע 33

שבוע 33 להריון ואני שוכבת במיטה, מוקפת בכריות ובספרים עם מידע רלוונטי ונעזרת בבטן הענקית שלי כמקום להניח עליו את הספר. מדי פעם יש לי התכווצויות, אבל לא כאלה נוראיות והן באות וחולפות אז אני קצת פחות לחוצה. קצת. כי אני מתקרב לסוף ואין אפשרות לחזור אחורה. בסוף ייצא תינוק.

הלידה מתקרבת, וזה הזמן לקרוא ולקבל החלטות. כמובן שתוכלי לשנות כל החלטה שתקבלי עד לרגע הלידה, אבל בינתיים בשביל להעביר את הזמן וגם כדי להירגע, תקראי כמה שיותר. תלמדי את שלבי הלידה, תבררי על משככי כאבים וסוגי לידה, וגם מה קורה רגע אחרי. אם את מרגישה צורך, וזה גם כדאי, תקראי על סיבוכים אפשריים. לא חלילה בשביל להילחץ, אלא בשביל לדעת איך למנוע את אותם הסיבוכים, או מה עושים במקרה שמשהו חלילה יסתבך. כדאי מאוד גם שבן זוגך יקרא. אם אפשרי, קראו יחד.

נפח הדם עולה, ולכן כלי הדם בגוף שלך מתרחבים והדבר גורם, בין השאר, לעקצוצים בכפות הידיים ובאצבעות. הסיבה היא שכלי הדם לוחצים על העצבים המגיעים לכפות הידיים ויכולים אף לגרום לכאבים. הקפידי לתת גם לידיים שלך לנוח, סובבי את פרקי הידיים ומתחי את האצבעות. אם את כותבת הרבה או מקלידה הרבה במחשב, עשי הפסקות יזומות והשתדלי לכתוב כמה שפחות, כל עוד את סובלת מאי נוחות או כאבים. אם עד עכשיו נחת עם רגליים למעלה, עכשיו הגיע הזמן גם להגביה את הידיים תוך כדי מנוחה, על כרית כך שיופחת לחץ כלי הדם על העצבים.

 

קצת עניינים רפואיים

נוני הקטנצ'יק כבר כמעט שני קילו, 1800 גרם פחות או יותר, ומכף רגל עד ראש האורך שלו הוא כ-43 ס"מ. שכבת השומן מתחת לעורו, זו שתעזור לו לווסת את חום גופו מיד לאחר הלידה ממשיכה להתעבות, ובמקביל העצמות שלו מתקשות וכמעט מוכנות ללידה. חלקים שונים בגולגולת לא התאחו לגמרי, וגם לא יתאחו בתקופה שהוא בבטן וימשיכו את התהליך גם לאחר הלידה. את רוב זמנו התינוק מעביר בשינה, וכשהוא ער הוא מאוד פעיל, בעיקר כי בשלב זה מוחו פעיל במיוחד. הוא מודע למה שקורה מסביב. הוא רואה צללים ואורות, מקשיב למה שמתרחש ברחם ומחוצה לו (דברי איתו, ספרי לו מה עובר עלייך) ובודק את הרחם היטב. הריאות שלו מפותחות כמעט לגמרי והוא כבר בתנוחת לידה. כלומר, עם הראש כלפי מטה לכיוון צוואר הרחם. בבדיקה השגרתית אצל הרופא הוא יוודא את תנוחת התינוק.

 

מה אני צריכה לעשות עכשיו?

  • לרפד את המיטה שלך בכריות שינה נוחות, לישון ולנוח עם רגליים ועם ידיים מוגבהות על כריות.
  • להקפיד לשתות הרבה מים.
  • לאכול בריא ומאוזן, ארוחות קטנות.
  • לקרוא על הלידה, להתכונן אליה עד כמה שאפשר, ואם את מעוניינת למצוא דולה שתלווה אותך בלידה.
  • להחליט איפה את רוצה ללדת.


Subscribe to Our Newsletter

[mc4wp_form]