הריון שבוע 28

שבוע 28 להריון – הריון שבוע 28

שבוע 28

עזבי את כל תופעות הלוואי של השבועות הקודמים עד שבוע 28 להריון. לא שאני מזלזלת בהן, או רוצה אותן חזרה, אבל ההתכווצויות האלה ברגליים… מה כבר ביקשתי? להתהפך? למצוא תנוחה נוחה לישון בה? ואז מתכווץ לי אותו שריר מעצבן ברגל ואני קמה לרצפה ליישר את הרגל ואם כבר נעמדתי וחצי התעוררתי אז כמובן שאני צריכה לשירותים. ועד שאצליח למצוא תנוחה נוחה וכמעט להירדם סביר להניח שזה יקרה שוב.

על מנת להקל כמה שיותר בהתכווצויות האלה, כדאי לעשות הליכות קבועות, מתיחות ואף מסאז’ים (אצל מישהו או מישהי שמומחים לעיסוי בנשים בהריון). חשוב מאוד לדעת שכדאי להמנע מקפאין המחמיר את תופעת התכווצות השרירים, וכמו כן כדאי לדעת שנטילת תוספת ברזל ואכילת מאכלים מועשרים בברזל עוזרים להפחית את ההתכווצויות הללו. אז אם לא השתכנעת עד עכשיו לשתות פחות קפאין ולצרוך יותר ברזל, יש מצב שזה כעת שכנע אותך סופית.

משבוע זה, שבוע הריון 28, ועד הלידה תפגשי את הרופא שלך לביקורת פעם בשבועיים. כל עוד ההריון שלך תקין, את יכולה להמשיך לנסוע ואף לטוס בשבועות אלה ובשבועות ההריון הבאים. רק כדאי שתתעדכני ותעדכני את הרופא שלך כדי לקבל אישור לטיסה אם צריך. כמו כן, כדאי שתמיד תהי מודעת, בכל מקום שאליו את מתכננת לנסוע עד הלידה, לאן לפנות אם חלילה יש בעיה ושיהיו לך מספרי טלפונים זמינים לשעת חירום.

בבדיקות הראשונות שערכת כשנכנסת להריון, בדקו את סוג הדם שלך. כדאי שתכתבי אותו בניירת, ובכלל תתחילי להכין את כל הניירת הרלוונטית לקראת הלידה. זה מידע חשוב שתצטרכי להביא איתך לחדר הלידה. סוג הדם שלך לא משנה אלא אם כן במקרה את בעלת סוג דם RH, תקבלי זריקת אנטי די המיועדת למנוע מהגוף שלך לייצר נוגדנים לדם של התינוק, במידה והוא ייוולד עם סוג דם RH+. אם זה באמת המצב, לאחר הלידה תקבלי זריקה נוספת.

 

קצת עניינים רפואיים

דווקא השבוע, שבוע 28 להריון, התינוק לא גדל יותר מדי ואורכו נשאר כ-35 עד 37 ס”מ. מה שכן, הוא מפתח שכבת שומן חשובה מאוד שתפקידה להגן עליו לאחר הלידה. הוא שוקל קילו או קצת יותר – כן, הוא בגודל של חבילת קמח או חבילת סוכר. שיער ראשו מתארך, הריסים מתעצבים, ומוחו מתפתח ונהיה מורכב יותר מיום ליום. אם יש לך בן בבטן – השבוע יושלם תהליך ירידת האשכים לכיס האשכים.

כבר בבדיקה הקרובה תוכלי לדעת באיזה מנח נמצא העובר שלך, והאם הוא כבר התמקם עם ראשו כלפי מטה. ברוב המקרים ואצל רוב הנשים, כבר בשבוע זה העובר מתמקם עם הראש כלפיי מטה. אבל גם אם לא, אין לך מה לחשוש או לדאוג. יש לו עוד שבועיים להתהפך ללא כל עזרה או התערבות חיצונית.

 

מה אני צריכה לעשות עכשיו?

  • ליטול חומצה פולית ותוסף ברזל.
  • לשתות הרבה מים.
  • להמנע מקפאין ולאכול בריא מסודר ומאוזן.
  • לקבוע בדיקות מעקב אצל הרופא פעם בשבועיים או בהתאם להנחיות שלו.
  • להתחיל להיסגר על פרטים טכניים לקראת הלידה. לקרוא על סוגי לידות, בתי חולים, משככי כאבים והאפשרויות שיש לך.
  • לקבל זריקת “אנטי-די” אם סוג הדם שלך מצריך זאת.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!