שבועות הריון – שבוע הריון 22

שבוע הריון 22

הבטן תופחת ותופחת, ומשבוע לשבוע אני גדלה בקצב כזה שאני כבר ממש לא זוכרת בוקר בו התעוררתי ללא בטן. אגב, השמועה מספרת שאני עוד אגדל. בשלב הזה, שבוע הריון 22, העור נמתח בבטן, בירכיים ועל החזה. בקרוב, ייתכן ויופיעו סימני מתיחה. יש נשים הנעזרת בקרמים מסויימים העוזרים בהפסקת הרגשת הגרד שגורמת ההימתחות של העור. אותם קרמים גם דואגים לכך שלא יישארו יותר מדי סימני מתיחה לאחר הלידה… סטטיסטית, מעל חצי מהנשים מפתחות סימני מתיחה, בעיקר אם יש להן עור בהיר. אי אפשר להימנע לגמרי מהתופעה הזו, אבל אם תקפידי בשתיית מים מרובה ותזונה נכונה, תגרמי לכך שהעור יהיה בריא וגמיש מספיק כך שזה יעזור, יחד עם מריחה קבועה של קרמים, לעור להתכווץ חזרה לאחר הלידה.

ואם כבר מדברים על עור, בטח שמת לב שכפות הידיים שלך אדומות יותר ומופיעה גם אדמומיות בחזה, בפנים ובצוואר. הסיבה היא הרמות הגבוהות של הורמון האסטרוגן בגוף שלך, וגם זה משהו שיעלם לאחר הלידה. את ממש לא תישארי אדומה לנצח!

יכול מאוד להיות ששוב תרגישי התכווצויות קלות ברחם. התופעה היא נורמאלית לשלב זה, שבוע 22 להריון, והיא אינה מסוכנת לא לך ולא לתינוק שלך. כל עוד היא רגעית וחולפת, המשיכי כרגיל בשגרת יומך. אם מדובר בהתכווצויות חזקות או בתכיפות גבוהה (יותר מ-4 פעמים בשעה), פני לרופא שלך באופן מידיי לבדיקה. מזכירה לך שוב – כל תחושה יוצאת דופן וכל תופעת לוואי חריגה – לכי לרופא להיבדק.

קצת עניינים רפואיים

בסוף השבוע הנוכחי משקלו של התינוק מגיע ל-425 גרם (פחות או יותר), ואורכו כ- 27.5 ס"מ. מבחינה פרופורציונלית הוא כבר כמעט בפרופורציות של תינוק בלידה, אבל הוא קטן מאוד והעור שלו עדיין מכווץ. כמו כן, הוא עדיין מכוסה בשכבה עדינה של שיערות שעוזרות להגן עליו. מערכת העצבים שלו מתפתחת והוא מתחיל לחוש את הסביבה. קצות העצבים שלו מאפשרים לו להרגיש והוא מתחיל לגעת בגוף שלו ולסקור את פניו ואף מוצץ אצבע לעיתים תכופות. בנוסף, איברי המין שלו מתפתחים ובלוטת הפנקריאס האחראית על הפרשת ההורמונים מתפתחת גם היא. כעת, יש לו גבות! כן, כן, בשלב זה יש לו גבות מושלמות והעיניים כמעט מושלמות גם הן אך חסרות צבע.

מה אני צריכה לעשות עכשיו?

  • לבצע סקירת מערכות מאוחרת. אל תשכחי לבדוק בקופת החולים שלך מה מגיע לך מבחינת בדיקות והחזרים.
  • לשתות הרבה מים, וכשאת חושבת ששתית מספיק, תשתי עוד קצת. קחי איתך בקבוק מים לכל מקום שיזכיר לך לשתות.
  • לקנות קרם גוף מיוחד לסימני מתיחה בהריון ולהקפיד להשתמש בו למניעת סימני מתיחה עתידיים.
  • לאכול נכון בריא ומאוזן.
  • להקפיד על נטילת ברזל וחומצה פולית.
  • להימנע משתיית משקאות עם קפאין, משקאות משתנים המונעים את ספיגת הברזל בגוף.
  • להמשיך להתעמל ולעשות ספורט בצורה מבוקרת ולא מוגזמת, המתאימה לך בשלב זה של ההריון.
  • אם עוד לא עשית זאת, לברר על בית החולים בו תרצי ללדת, ולבחור לעצמך דולה במידה ואת מעוניינת בכך.
  • להירשם לקורס הכנה ללידה (רצוי בבית החולים בו את הולכת ללדת).


Subscribe to Our Newsletter

[mc4wp_form]