שבוע הריון 11

שבועות הריון – שבוע הריון 11

שבוע הריון 11

אני יודעת שלא האמנת שזה יקרה, אבל את בשבוע הריון 11, וזה אומר שאת מתקרבת לשליש השני של ההיריון, וכל תופעות הלוואי המגעילות של הבחילות, עייפות, כאבי ראש וסחרחורות בקרוב תחלופנה… הרחם שלך ממלא את כל האגן מה שמסביר את התרחבות המותניים. אבל בטן של ממש עדיין אין. עוד קצת. אצל נשים שמתעמלות באופן קבוע טרום הריון יהיה קשה להבחין בבטן גם בשבועות מתקדמים יותר עקב שרירי בטן ואגן חזקים.

בשבועות הקרובים תתחילי לעלות יותר במשקל – זה טבעי. הגוף מגדל בתוכו תינוק. אל תתני לדבר להטריד אותך ותקפידי לאכול בריא ומזין, ולהמנע מאוכל מטוגן ומאכלים שגורמים לך לנפחיות וצרבות (שלפני ההריון אהבת במיוחד ועכשיו את לא יכולה להריח אותם אפילו… זה עובר). אבל- אל תיתפסי על האימרה שאת אוכלת בשביל שתיים ותאכלי כאוות נפשך, גם עלייה מופרזת בהריון אינה בריאה ויהיה קשה להוריד את המשקל העודף לאחר הלידה.

בשלב זה ודאי מעסיקות אותך המון שאלות, רשמי אותן (זוכרת את יומן ההריון שהמלצתי לך לכתוב?) ורשמי את התשובות של הרופא שלך, זה יעזור לך כשתשכחי, בהריון הבא ולחברות אחרות. עוד קצת ותקומי בוקר אחד ותרגישי כמו חדשה. עם תינוק בבטן. לזה קוראים השליש השני להריון.

העובר כבר בגודל של תאנה קטנה (שוב רעבה?!). משקלו 7-12 גרם, אורכו מגיע ל-5-6 ס”מ,  ולמקרה שדאגת שהוא קטן אז אל דאגה – בשלושת השבועות הקרובים הוא יכפיל את גודלו. סביר להניח שאת ממש לא מרגישה אבל הוא חוגג שם בפנים, בועט ומתמתח. אל דאגה בקרוב תתחילי להתרגש ויום יבוא ותבקשי שיפסיק רק לרגע…

העור שלו שקוף לגמרי, כל האיברים הפנימיים מפותחים והוא אפילו יכול כבר לבלוע! העצמות שלו ממשיכות להתקשות ולהתעבות. אצבעותיו כבר נפרדו, ובקרוב הוא יוכל לאגרף את הידיים. אם יהיה לך מזל תוכלי לקבל כמה תמונות ממש יפות באולטרא סאונד כשהוא ינופף לך לשלום, יאגרף את ידו הקטנה או ימצוץ אצבע. על אצבעותיו הקטנטנות מתחילות להיווצר ציפורניים. נוני שלך כבר עכשיו מושלם, ואיברי המין הפנימיים כבר קיימים, אך יעברו עוד שלושה שבועות עד שיקבלו גם את צורתם החיצונית ואז הרופא יוכל לענות לך על השאלה שמעסיקה אותך בוודאי לא מעט בשבועות ההריון האחרונים – לאיזה אירוע לכוון, ברית או בריתה?

מה אני צריכה לעשות עכשיו?

  • לשקול ביצוע בדיקת סיסי שיליה לאיתור פגמים גנטיים בעובר במידה וקיים סיכון גבוה לפגם גנטי אצל העובר שלך. הבדיקה הזו היא לא חובה, כך שרק אם יש צורך, בצעי אותה. בכל מקרה כדאי שתתייעצי עם הרופא.
  • להתמיד בתכנית ההתעמלות בזמן ההריון, פעילות גופנית קלה. אם את חוששת ולא בטוחה מה מותר ומה אסור מבחינת תרגילים התייעצי עם מדריכת כושר המתמחה בהתעמלות במהלך הריון.
  • כמובן, להמשיך עם נטילת חומצה פולית ותוסף ברזל.
  • קנית כבר בגדי הריון? קדימה, זה הזמן. לכי והתחדשי במלתחה חדשה.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!