להתכונן להיות הורים

7 טיפים עבור הורים חדשים

ההריון בעיצומו, התינוק בבטן, וכבר אין דרך חזרה – אתם עומדים להיות הורים חדשים. זה רק עניין של זמן עד שהחיים שלכם הולכים להשתנות ללא היכר, מהקצה אל הקצה. יש את היתרונות ויש את החסרונות של זה, ואתם לא בטוח מוכנים לקראת הכל. גם אם אתם בטוחים שאתם לא מוכנים, דבר אחד בטוח, תכף אתם הופכים להיות הורים, מה שאומר שתצטרכו להתמודד עם המצב החדש.

 

טיפים יעילים עבור הורים חדשים

כל אחד מגיב אחרת, כל אחד מקבל את ההורות בצורה שונה. אך ישנם טיפים ודרכים לעזור לכם לעבור את התקופה הראשונה, למנוע דיכאון לאחר לידה (גם אצל האמא וגם אצל האבא), למנוע משבר בזוגיות ובכלל משבר בחיים:

  1. להתכונן להיות הורים

    להתכונן להיות הורים

    שימו לב האחד לשני ולסביבה הקרובה שלכם. אם אחד מכם עצבני או עצוב, עם התקפי חרדה, לא מגיב לסביבה, לא אוכל, אימפולסיבי או מגיב בצורה קיצונית, אינו מתחבר לתינוק ולהורות בצורה קיצונית, יכול להיות שהוא או היא סובלים מדיכאון לאחר לידה. קבעו תור אצל איש מקצוע לאבחן ולטפל.

  2. הכנה ללידה והורות. כמו שעושים קורס הכנה ללידה במישור הפיזי, חשוב שתעשו הכנה ללידה גם במישור האישי. כלומר, תיפגשו עם מנחת הורים מומחית, פסיכולוגית שמתעסקת בנושא או כל הכנה שאתם זקוקים לה. העיקר שתוכלו לדבר עם איש מקצוע על החששות, החרדות והפחדים שלכם, גם לפני ההורות וגם לאחר הלידה. זה המקום לפרוק ולשתף, ולא פחות חשוב, לקבל כלים להתמודדות.
  3. אל תזניחו לא את הזוגיות ולא את המיניות. כלומר, אל תישאבו לעולם בו אתם שותפים שמגדלים ילדים ואל תתרחקו זה מזו. חשוב לטפח את הזוגיות ואת ה”ביחד”, גם אם זה אומר להשאיר את התינוק עם מטפלת או אצל הסבא והסבתא, גם אם זה אומר לצאת וליזום גם אם לפעמים עייפים מידי. בהתחלה זה יהיה מאולץ ואפילו קשה, אבל זה יחזיק אתכם בתלם. אם עכשיו תתעלמו מהמצב, תמנעו מלצאת, תישארו בבית, תישנו ולא תקיימו יחסי מין, היחסים שלכם רק יתדרדרו. אם אתם לא מצליחים לחזור לשגרה, קבלו עזרה מפסיכולוגית או ממטפלת זוגית ואפילו מסקסולוגית.
  4. תאמו ציפיות. לפני הלידה יש לכם זמן לשבת זו עם זה ולדבר על החלטות חשובות ומשפיעות בחיי הילד וההורות. דברו על מה שאתם מצפים זה מזה, מה שחשוב לכם ועל מה לא תרצו לוותר. יכול להיות שאתם חושבים שאתם מכירים זה את זו ופתאום תופתעו. סך הכל מדובר פה בשני אנשים שונים שצריכים עכשיו להסכים, לא רק אחד עם השני, אלא על היצור הכי חשוב בחיים שלהם. כדאי שתדעו מראש דברים בשביל לא להיות מופתעים. כדאי גם שתסגלו לעצמכם דרך לדבר ולעבוד על משברים אם וכאשר יקרו.
  5. אל תתביישו לשתף. מצד אחד שתפו כשתדרשו לכך, אך מן הצד השני אל תחשפו את כל החיים שלכם בפני אחרים. ההורות היא משהו מיוחד ומשותף לשניכם. הילד הוא שלכם. אפשר להתייעץ עם חברים, הורים, מכרים, אבל זכרו שבסופו של דבר האחריות ההורית והזוגית היא שלכם, ושלכם בלבד.
  6. היו פעילים. אם הלידה היא רק משהו שהאישה יכולה לעשות פיזית והבעל יכול רק לתמוך בה תוך כדי, הרי שלגדל את הילד זו אחריות משותפת של שניכם. חוץ מלהניק, שניכם יכולים לעשות הכל ורצוי שתעשו הכל. קבעו פעולות משותפות ביחד או כל אחד לחוד עם הילד, לכו לחוגים, עשו הליכות, בלו זמן ביחד כל המשפחה, על מנת להרגיש משפחה, וגם כל הורה עם הילד בנפרד על מנת להתחבר אליו.
  7. קראו ספרים ומאמרים בנושא. יש מספיק ספרי מידע ואתרי אינטרנט נהדרים, אשר יכולים לספק לכם מידע ומענה לשאלות, לפני הלידה ובתחילת ההורות.

זכרו שמדובר במהלך טבעי אשר כולם עוברים כאשר הם הופכים להיות הורים. זה מפחיד, זה מלחיץ, אבל זה מרגש ומשמח. זה כמו לקבל צעצוע חדש ומאוד מתוחכם, רק שעכשיו אתם צריכים ללמוד לתפעל אותו ומהר. אז הוא יבכה בהתחלה הרבה, ואתם תטעו לא מעט, אבל אין ספק שעם הכלים הנכונים והרצון, אתם תהיו הורים טובים – הכי טובים שאתם יכולים להיות.

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!