בדיקות לתינוק בגיל שנה

בדיקות גיל שנה לתינוק

גיל שנה של הילד מסמל את יום ההולדת הראשון שלו וההתרגשות מסביב גדולה ובצדק. חוץ מהחגיגות וההתרגשות, יש גם בדיקות גיל שנה שהתינוק שלנו צריך לעבור כאשר הוא חוגג את השנה הראשונה שלו מחוץ לרחם. מעובר הוא גדל והתפתח, מלהיות תינוק קטנצ’יק הוא הפך לפעוט וכל זה רק בשנה אחת!

 

בדיקות גיל שנה

בדיקות לתינוק בגיל שנה

בדיקות לתינוק בגיל שנה

איגדנו עבורכם את כלל הבדיקות של גיל שנה, כדי לעשות לכם סדר בבדיקות לתינוק שיש לבצע בגיל זה:

  • ספירת דם לצורך בדיקת רמת ההמוגלובין. מגיל 4 חודשים מתחילים לתת לתינוק טיפות ברזל, בביצוע בדיקה זו ניתן לראות אם ניתן להפסיק את מתן הברזל או האם יש להמשיך עוד חצי שנה והאם יש צורך להגדיל את כמות הברזל שניתנת לילד.
  • בדיקת גובה ומשקל והשוואה לאחוזונים ולמשקל והגובה הממוצע בגיל שנה לבן ובגיל שנה לבת.
  • השלמת חיסונים. לא את כל החיסונים ניתן להשלים במידה והתינוק לא קיבל אותם בזמן, עקב מחלה או כל סיבה אחרת, אך את אלה שניתן להשלים כדאי לעשות בגיל שנה. בגיל שנה התינוק מקבל את המנות הבאות לחיסונים קודמים שקיבל במהלך חודשי השנה הראשונה לחייו. זו גם האפשרות הראשונה לחסן נגד שפעת בחורף, במידה ומעוניינים בכך. הסיבה שמנות החיזוק של החיסונים ניתנות בגיל שנה היא, שבערך בסביבות גיל שנה הנוגדנים שהתינוק קיבל ברחם מתחילים להיעלם ולכן המערכת החיסונית שלו רגישה הרבה יותר, כעת הוא חשוף יותר למחלות עונתיות ומחלות ילדות רגילות.
  • בדיקת ראייה. בגיל שנה תיבדק לעומק יכולת הראייה של התינוק. רופא עיניים יבצע בדיקה מקיפה של הרשתית ושלילת האפשרות של עין עצלה.
  • בדיקת התפתחות. בבדיקת ההתפתחות של גיל שנה, שאותה מבצעת אחות טיפת חלב, יושם דגש על יכולות התקשורת של התינוק והמוטוריקה הגסה שלו. אחות טיפת החלב תבדוק אם התינוק זוחל על שש, מתיישב ונעמד ואף הולך מסביב לרהיטים – כל אלו פעולות התפתחותיות שהתינוק אמור כבר לבצע בגיל שנה. כמו כן, אחות טיפת חלב תבדוק שהתינוק מגיב לקולות, משמיע אותם, מנופף לשלום כאשר מבקשים ממנו, מוחא כפיים, מרים ידיים ומגלגל כדור.
  • בדיקות מדידות. בגיל שנה נערכת בדיקת מדידות – האם התינוק אומר שלוש מילים ואף יותר, האם הוא כבר בשלב של הליכה, והאם הוא מסוגל לתפוס חפצים בתפיסת צבת. כל אלה פעולות שגרתיות שצריכות להתקיים אצל תינוק בגיל שנה. במידה ולא, אין זה אומר שמשהו לא תקין אצל התינוק, אך כן יש צורך לפנות למעקב כדי לבדוק מדוע יש עיכוב התפתחותי. יש צורך לברר כיצד מעודדים את התינוק להתפתח ולהתקדם, כל עוד הכל תקין מבחינה רפואית כמובן.
  • בדיקת מרפס. עד גיל שנה אמור המרפס הקדמי בגולגולת של התינוק להיסגר ויש לוודא זאת בבדיקה ידנית אצל רופא הילדים.
  • בדיקה גופנית מלאה. בין גיל 10 חודשים לגיל שנה רופא הילדים יבצע בדיקה גופנית מקיפה לתינוק לבדיקת חוזק השרירים, יכולת התהפכות וזחילה ובדיקת התפתחות. אם התינוק לא התפתח כנדרש, יבדוק הרופא האם מדובר בעיכוב פיזי וייתן תרגילים לביצוע. במידת הצורך יפנה הרופא את ההורים לטיפול פיזיותרפי עם הילד. בדיקה זו נועדה לאבחן בעיות מוטוריות אשר מעכבות את ההתפתחות של התינוק. בדיקה זו תבוצע בסמוך לבדיקה בטיפת חלב.
  • בדיקת שמיעה. בדיקת שמיעת תבוצע בהתאם לצורך.

לאחר שסיימתם את כל הבדיקות בהצלחה, הגיע הזמן לחגוג יום הולדת שנה!

כתיבת תגובה

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!