תינוקות מלמדים הורים דברים חדשים

תינוקות מלמדים הורים – כל מה שהורים יכולים ללמוד מתינוקות

אפילו בלי שהם ירצו בכך וללא כל כוונה מראש, תינוקות מלמדים הורים ברחבי העולם דברים חדשים בכל יום. לפעמים הקטנטנים מלמדים את ההורים באמצעות התגובות שלהם – מה עושה להם טוב, מה מפריע להם, ואיך לגרום להם לישון טוב בלילה. יש גישה שלמה שגורסת שאנחנו צריכים רק להיות יותר קשובים והכל יקרה מאליו – התינוק יירדם כמו שצריך אם רק נבין אותו, והוא לא יבכה אם ננסה להקשיב לצרכים שלו.

לא מעט הורים לומדים מהתינוקות שלהם. גם אם לפעמים הם מלמדים את ההורים לקח לחיים, עדיין מדובר בלימוד והבנה של משהו חדש שאותם הורים לא הכירו קודם לכן. ישנם הורים רבים שלמדו מהתינוקות שלהם סבלנות מהי, סבל מהו, ורבים יעידו שהם למדו שרוב הדברים מסתדרים בחיים מעצמם. במיוחד אחרי שרצו על כל דבר קטן למיון ב-3 לפנות בוקר.

תינוקות מלמדים הורים דברים חדשים

תינוקות מלמדים הורים דברים חדשים

מהרגע שהם נולדים, אנחנו מנסים לחנך את הילדים שלנו להקנות להם ערכים, ללמד אותם איך להתנהג, ואיך להצליח בעולם בו אנו חיים. האם פעם עצרת לרגע וחשבת מה תינוקות יכולים ללמד אותנו? אם נניח לרגע את תפקיד המחנכים בצד, ונתבונן בתינוקות ובפעוטות שלנו כמו שהם, נוכל ללמוד המון. למשל, כיצד להשתחרר או להיכנס לפרופורציות… מה שבטוח זה שלפחות נוכל ללמוד מהם מספר התנהגויות שיכולות לעשות לנו, ההורים, רק טוב.

 

תינוקות מלמדים הורים להבין את החיים

במידה ותפסיקו לנסות יותר מידי להתמודד ותנסו לעצור ולהבין, תוכלו ללמוד לא מעט דברים מהתינוק שלכם. מה באמת אנחנו יכולים ללמוד מהתינוקות שלנו? להלן התובנות שלי בנושא:

לקחת את החיים בקלות – תינוקות יודעים לקחת את החיים בקלות ופרופורציות. הם לא זקוקים ליותר מידי כדי להרגיש מאושרים. מספיקים להם מספר אלמנטים בסיסיים כמו: חום, אהבה, אוכל ושתייה, והם מאושרים. תינוקות לא זקוקים לאלמנטים חומריים כדי לצחוק וליהנות. הם רק זקוקים לחיבוק אוהב מהאנשים שסביבם. לפעמים אנו יכולים ללמוד ליהנות מהדברים הפשוטים ולהניח לרדיפה אחרי החומר, ובכך ללמוד להיות מאושרים כמו ילדים קטנים.

לחיות את הרגע – תינוקות חיים ללא דאגות. הם חיים את הרגע והם אינם עוסקים בעבר (כי אין להם יותר מידי עבר בכל מקרה), וגם לא בעתיד. מבחינתם מה שקורה כעת הוא הדבר החשוב ביותר. תינוקות עוסקים בחיים האמיתיים בדברים שקורים כעת, כמו למשל ניקיון הטוסיק שלהם, החטיף שהם זקוקים לו, הכלב שעובר ברחוב שהם חייבים ללטף או הפרח שהם רוצים להריח. התינוקות שלנו חיים בכל זמן את הרגע, וזאת מבלי לחשוב על העתיד או על העבר. למדו את המנהג הזה, אמצו אותו מידי פעם, ונסו לפעמים לחיות את הרגע, ליהנות מהעכשיו, מבלי לחשוב יותר מידי.

להתנסות ללא חששות – אחד התכונות הבולטות שהתינוקות שלנו יכולים ללמד אותנו הוא להתנסות בדברים חדשים. התינוק שלנו מתנסה כל הזמן בדברים חדשים! הוא מנסה לדבר, לזחול, ללכת, תוך שהוא אינו חושש מכלום. התינוק שלנו לומד ומתנסה ללא פחד, תוך שהוא מגיע ליכולות חדשות בעקבות “הסיכונים” שהוא לוקח. חשוב לקחת דוגמה מהתינוק ומהפעוט הקטן, וללמוד להסתער על דברים ללא פחד, תוך שאתם מבינים שזה משתלם להניח את הפחדים בצד ולעשות צעד כלפי המטרה. המון נכתב על כך ש”עדיף כישלון מפואר מאשר חלומות במגירה”, ותינוקות אינם מכירים אותו כלל. הם פשוט אינסטינקטיבית הולכים בכל הכוח על מה שהם רוצים ומצליחים בכל דבר, גם אם זה לוקח קצת זמן.

לבכות מכל הלב – זה נכון, בכי של תינוק זה לא הדבר הכי נעים לאוזן, אבל לפעמים לנו כמבוגרים, לבכות כמו תינוק יכול להיות הדבר הכי משחרר בעולם. כאשר אנחנו נמצאים במצוקה, או חווים כאב מאד גדול, לבכות כמו תינוק, מכל הלב, עם דמעות וצעקות, יכולה להיות חוויה משחררת מאין כמוה. לפעמים כאשר החיים מפילים אותנו על הברכיים, אפשר לסגור את כל החלונות בבית, ופשוט לפרוץ בבכי מכל הלב, ממש כמו של תינוק. אחרי בכי עוצמתי כזה, הכל משתחרר ואפשר לאסוף את עצמך ולהתחיל מחדש, לנסות שוב לאחות את הקרעים ולהסתער .

לצחוק מכל הלב – כמו הבכי, גם צחוק של תינוקות הוא צחוק אמיתי, חף מיומרות או מציניות. כמו תינוק, כאשר משהו מצחיק אתכם – צחקו מכל הלב. את תחשבו על מי שמסתכל או שומע אתכם צוחקים, פשוט זרמו עם מה שמצחיק אתכם וצחקו ללא מעצורים. תינוקות אינם מרגישים שהם צריכים לצחוק ברגעים מסוימים, או חשים שהם צריכים לשים לב ממה מותר או אסור להם לצחוק, או מה החברה מכתיבה שמצחיק. תינוקות פשוט צוחקים ממה שכיף ונעים להם לצחוק ממנו ומכל הלב. צחוק בריא נותן אושר, ולכן חשוב לצחוק באמת, מבפנים, מתי שרק אפשר וכמה שיותר.

נועו בחופשיות – חשוב לתת לגוף שלכם חופש תנועה. עם השנים הגוף שלנו נע פחות בחופשיות במרחב, אנחנו פחות רוקדים, הולכים בצורה מתונה יותר, פחות מחייכים והגוף שלנו פחות נינוח. כדאי, שכמו ילדים, ניתן מידי פעם לגוף שלנו חופש ותנועה. רקדו בחופשיות, רוצו יותר, צאו לטיולים, צאו לפיקניקים ושבו על הדשא ללא פחד. אל תחשבו מה אחרים יגידו או איך תצטיירו בפני אנשים. התנסו בחוגים, כמו יוגה, שמציעים שיטות אשר מדמות ממש את תנוחות התינוקות בתזוזותיהם הראשונות.

השתמשו בחושים שלכם – תינוקות אוהבים לגעת, למשש, לחוש ולהרגיש ולא רק לראות. ההתפתחות שלהם תלויה במרקמים שהם מרגישים, הם חייבים להבין כל דבר באופן מוחשי. כאשר התינוק גדל והופך לפעוט הוא לא רק רואה הוא גם רוצה להתנסות ולהרגיש, לגעת ולחוות. תינוקות וילדים שרואים תמונה של פרח, ירצו גם להריח את הפרח, לצאת ולהבין מה הם פרחים ולהפעיל את החושים. גם אנו המבוגרים יכולים לעשות אותו הדבר, לצאת ולחוות את החיים, להפעיל את החושים בדרך אל האושר האמתי. צאו, הריחו, טעמו, ובדקו את כל הדברים שרק בא לכם. עצרו הכל מידי פעם, צאו מהמסכים, מהמחשבים, מהספרים ומהטבלאטים כדי לטעום, להבין, למשש ולהריח – ממש כמו תינוקות.

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!