שינויים בזוגיות בגלל ההריון

שינויים בזוגיות במהלך ההריון

כאשר אתם מגלים את הבשורה המשמחת על כך שאתם בהריון, ישנם רגשות שונים שמתעוררים בכם פתאום – שמחה, ציפייה, התרגשות ומגוון תחושות של חוסר וודאות לקראת העתיד העומד לבוא. לצד רגשות אלה, ישנן גם המון חששות, פחדים, ואם לא די בכך, ישנן גם השפעות שונות של ההיריון על הזוגיות.

 

 

שינויים בזוגיות בהריון

נכון, לא מעט שינויים צפויים בחייכם לאחר שהתוודעתם להריון. הבשורה הטובה היא שעם כל השינויים ניתן להתמודד בהצלחה, גם עם שינויים בזוגיות, שעתידים להשפיע לא מעט על היחסים האינטימיים, אפשר להתמודד בגבורה. על מנת להבין את השינויים שחלים על בני הזוג במהלך ההיריון, חשוב ראשית להבין מה כל אחד מבני הזוג חש בתקופת ההיריון, בכל הנוגע לשינויים פיזיים, נפשיים והורמונליים.

 

שינויים המתרחשים אצל האישה ההריונית

אישה הרה תחוש בדרך כלל רגשות של שמחה והתרגשות, אך עם הזמן יצוצו גם רגשות טבעיים וביניהם חששות, פחדים ודאגות לעובר ולבריאותו. באופן טבעי, חששות רבים אופפים ומדאיגים את האישה הנושאת את התינוק ברחמה. העניין הוא שלעיתים, האישה שומרת את תחושותיה לעצמה, משום שהיא מרגישה שבן או בת זוגה אינם חווים את אותן חששות שהיא חווה, בעיקר משום שהיא זאת שנושאת את התינוק.

בנוסף על כך, ישנם שינויים פיזיולוגיים שחווה האישה והם שינויים גופניים רציניים המשפיעים על מבנה הגוף, על משקלה, על תחושותיה המיניות, מצב רוחה ועל תחושות חום וקור. כמובן שישנם גם שינויים הורמונליים שחווה האישה ההרה אשר משפיעים על ההתנהלות היום-יומית שלה.

 

שינויים המתרחשים בקרב בני ובנות הזוג

אולי זה יפתיע אותך, אך גם בני ובנות הזוג של האישה שבהריון חווים שינויים בזמן ההיריון וכמובן בזמן הלידה. כיום בני ובנות הזוג חשים יותר ויותר שותפים לתהליך, והם חווים שלבים שונים של ההריון יחד עם ההריונית. רבים מהם דואגים לעובר ולהתפתחותו, נמצאים בכל הבדיקות, ותומכים בנשים שנושאות את הילד שלהם.

שינויים בזוגיות בגלל ההריון

שינויים בזוגיות בגלל ההריון

לעיתים קרובות גם בני ובנות הזוג של האישה ההרה (גברים ונשים), עוברים תהליכים רגשיים בזמן ההיריון הכוללים דאגה בלתי נלאית, תחושות של חרדה, תחושות של אי וודאות לקראת העתיד. גם בני ובנות הזוג לפעמים שומרים את תחושותיהם לעצמם ואינם משתפים את האישה ההריונית בדאגות, מחשש להעמיס עליה נטל נוסף. בכך הופכים בני ובנות הזוג בזמן ההיריון לפחות תקשורתיים וגורמים למערכת הזוגית להפוך למנוכרת. בני זוג רבים מעידים כי הם מרגישים מוזנחים בזמן ההיריון וזאת משום שהאישה הנושאת את העובר שמה את כל פעמיה בתהליך ההיריון ובדאגה לעובר ופחות משקיעה בזוגיות כמו לפני ההריון.

 

ריחוק בין בני הזוג בזמן ההיריון

בשל הדאגות המצטברות, החששות והפחדים, זוגות רבים נוטים להזניח את הזוגיות שלהם או להניח אותה בצד במהלך ההריון. במקרים כאלה פחות מקיימים יחסי מין, הרומנטיקה נעלמת, ובשל כך מתחילים להיווצר כעסים והמערכת הזוגית מתחילה להתערער.

 

כיצד מתמודדים עם זוגיות במהלך ההיריון?

שמרו על תקשורת – כאשר ישנם חששות ופחדים חשוב לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים במערכת הזוגית. יש  לשוחח על מה שמפחיד אתכם, לא לפחד להעמיס על בני הזוג ולשתף אחד את השני ברגשות שלכם כל הזמן.

קיימו שיח נכון – מומלץ מאוד לקיים שיח נכון. יש ללמוד כיצד לדבר אחד עם השני מבלי שהשיחות יקבלו פן של ריב או יגלשו לפסים לא נעימים. אם אתם מרגישים שהשיחות הופכות לריב, ניתן להתייעץ עם איש מקצוע שיידע להכווין אתכם אל המקום הנכון לשיחה פתוחה וטובה. שיח נכון יעצים את הזוגיות שלכם.

אל תוותרו על יחסי המין – חשוב לקיים יחסי מין ולא לוותר על יחסים בזמן ההיריון. אם אין בעיה עם ההיריון והאישה לא נמצאת בשמירת הריון, ניתן לקיים יחסי מין מלאים בכל התנוחות הנוחות לכם. בכל הנוגע לחשק מיני, חשוב לדעת כי בשליש הראשון להריון ישנה לרוב ירידה בחשק המיני, אך בשליש השני ישנה עליה בחשק המיני וניתן לנצל זאת לטובה.

העניקו אחד לשני חום ותמיכה – תקופת ההיריון והלידה היא תקופה מלחיצה ולכן רצוי להעניק המון חום ותמיכה הדדית ככל שניתן.

צרו פרויקטים משותפים – אפשר ליזום המון פעילויות משותפות כמו צביעת חדר התינוק, בניית עריסה, לקנות צעצועים ובגדים לנוני שעתיד להיוולד, או לתכנן יחד ציור קיר לחדר של התינוק. בחרו פרויקטים משותפים שעוסקים במה שאתם אוהבים לעשות יחד. פרויקטים אלה יקרבו בניכם ויספקו לכם פעילות משותפת וכיפית. הפעילות תתרום ותחזק את הזוגיות שלכם.

אל תחששו לבקש בקשות מוזרות – נשים בהריון מבקשות בקשות שונות ומשונות מהחצי השני שלהן, כמו למשל קשירת שרוכי הנעליים, עיסויים במקומות שונים בגוף, ושילובים הזויים של אוכל בשעות לא שגרתיות. כאישה הריונית חשוב שלא תחששי לבקש ולהביע את רצונותייך, וכבן או בת הזוג של האישה, כדאי שתמיד תגידו ‘כן’ ותעשו את המיטב כדי לספק להריונית את מבוקשה. אנו ממליצים לבקש ולהביע את הרצונות גם כבני הזוג של ההריונית, ואת האישה ההרה, תאשרי אותם ככל שאת יכולה. אל תשכחי, שלמרות שאת זאת שנושאת את התינוק, יש לצדך בן או בת זוג אוהבים, שגם זקוקים לחמלה ואהבה מידי פעם.

נוני מתחדש ואתם מרוויחים!